Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aantrekkingskracht vliegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aantrekkingskracht vliegen

Hallo,

Ik zit met een raar probleem:

Vliegen zijn aangetrokken aan mijn wagen.
    Kweet niet wat de bezielen maar er zitten er toch altijd 10 a 15 vliegen erop.
    En die schijten heel de wagen vol. Eraf krijgen is geen probleem, ik gebruik een oude nylon kous.

Maar ik zou graag een oplossing hebben dat ze niet meer komen.
    Het betreft een BMW 320d silvergrau van 2003.
    De wagen staat niet in de buurt van fuitbomen of dergelijks.
    En ik was de wagen met Valma wash and shine.
    Ik doe er maar een dopje in per emmer van 10l.
    Misschien zitten er producten is die de vliegen aantrekt, ik weet het niet.

Wie heeft dit ook (al) gehad?
    Met welke shampoo wassen jullie je wagen?

greets kevin

Eerst en vooral welkom op het forum!

Jouw probleem is best grappig eigenlijk. Ikzelf kan je niet verderhelpen maar gebruik inderdaad eens een ander product en kijk of het werkt. Onze auto wordt voorlopig nog gewassen met producten van het merk dat we erbij gekregen hebben. Voor derest weet ik daar niet zoveel over. Ik hoop dat het opgelost geraakt. De kenners hier van het forum zullen je wel kunnen verderhelpen.

Comment

Ik denk dat zoiets eerder te wijten is aan het feit dat er meer vliegen zijn dan normaal dit jaar en dat komt door de weersomstandigheden. Op mijn wagen zitten er ook dikwijls een tiental vliegen maar ze schijten mijn wagen niet onder zoals bij jou dus laat ik het maar zo.

Comment

ikzelf heb nu ook een schaduwgrijze ibiza, en wanneer ik bij m'n vriendin ben (landelijke omgeving), zitten daar ook constant vliegen op, vrijdag gewassen, heeft daar een weekendje gestaan en nu zit hij weeral onder de zwarte vlekjes.

Tvalt me op dat die vliegen enorm naar een lichte kleur komen (ofwel kon ik ze vroeger niet zien zitten op m'n zwarte auto).

Anyway, ik denk dat we er zullen mee moeten leven.

Comment

pfff, waar jij je druk in maakt.
          10 à 15 vliegen?

mijn MG zit minstens met het dubbele
          die stomme beesten denken dat mijn kar onder de nectar hangt ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ||RENAULT|| Bekijk Berichten
            Hallo,

Ik zit met een raar probleem:

Vliegen zijn aangetrokken aan mijn wagen.
            Kweet niet wat de bezielen maar er zitten er toch altijd 10 a 15 vliegen erop.
            En die schijten heel de wagen vol. Eraf krijgen is geen probleem, ik gebruik een oude nylon kous.

Maar ik zou graag een oplossing hebben dat ze niet meer komen.
            Het betreft een BMW 320d silvergrau van 2003.
            De wagen staat niet in de buurt van fuitbomen of dergelijks.
            En ik was de wagen met Valma wash and shine.
            Ik doe er maar een dopje in per emmer van 10l.
            Misschien zitten er producten is die de vliegen aantrekt, ik weet het niet.

Wie heeft dit ook (al) gehad?
            Met welke shampoo wassen jullie je wagen?

greets kevin
            Awel, ik heb net hetzelfde probleem. Vorige zomer al en dit jaar weer. En ik heb een zwarte auto, dus ik denk niet dat het iets te maken heeft met lichte kleuren. Maar de oplossing? Ik weet het ook niet Dan heb je gvd je auto gewassen en de dag erna zitten er alweer van de str*ntvlekjes op, om zot van te worden!

Comment

Dat is niet echt het probleem bij mij - alleen die af de vooruit en de bumper krijgen ... wat een werkje toch elke week

Comment

mijn auto hangt elke dag onder de duivenstront, dàt is pas een ergernis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GTI Bekijk Berichten
                  Awel, ik heb net hetzelfde probleem. Vorige zomer al en dit jaar weer. En ik heb een zwarte auto, dus ik denk niet dat het iets te maken heeft met lichte kleuren. Maar de oplossing? Ik weet het ook niet Dan heb je gvd je auto gewassen en de dag erna zitten er alweer van de str*ntvlekjes op, om zot van te worden!
                  Hier ook
                  Net nadat de auto gewassen is komen er van die rotte beesten op af

Gelukkig zie je die vlekjes amper op een zwarte
                  Op de rode daarentegen hebben ze er bijna een jaar opgezeten, dat gaat er niet zo simpel vanaf

Comment

Dus aan die Valma shampoo is het niet te wijten.
                    Of misschien hebben bijna al die schampoos iets wat de vliegen graag hebben.

Het zal verzekers door de zachte winter zijn dat er meer larven overgebleven zijn.

In ieder geval als ik zwarte vlekken zie op mijn wagen dan was ik dit gedeelte direct terug schoon. het heeft geen zicht zo.

toch bedankt voor de taalrijke reacties.

greets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      Hier ook
                      Net nadat de auto gewassen is komen er van die rotte beesten op af

Gelukkig zie je die vlekjes amper op een zwarte
                      Op de rode daarentegen hebben ze er bijna een jaar opgezeten, dat gaat er niet zo simpel vanaf
                      Idd, als je dat een tijdje laat zitten dan is het niet simpel om dat nog weg te krijgen. Ik heb in ieder geval een bloedhekel aan die smerige vliegen.

Comment

Vroeger (voor mijn detailing tijdperk) had ik daar ook veel last van. Toen gebruikte ik nog Turtlewax shampoo ...

Nu heb ik daar nooit geen last meer van
                        Het moet dus toch iets met de shampoo te maken hebben ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Vroeger (voor mijn detailing tijdperk) had ik daar ook veel last van. Toen gebruikte ik nog Turtlewax shampoo ...

Mja, zou mss toch kunnen. Tot voor kort gebruikte ik idd ook steeds turtlewax shampoo, maar nu (zeer recent) gebruik ik Jeffs Werkstatt Auto Body Wash. Eens zien of dat een verschil gaat maken...

Comment

dus toch misschien die shampoo.
                            Nu gebruik ik ook nog altijd een goedkoper product om mijn wagen te wassen.

Daar ik in verbouwingswerken zit (bijna gedaan) heb ik niet veel tijd om mijn wagens te onderhouden. Nu deze bijna gedaan zijn kan ik meer tijd uitbesteden aan de wagens. Daar ik nu en dan eens op aanvraag de wagens van familieleden en kennisen moet wassen kan ik misschien beter overstappen op een duurder (beter) product.

Heb de site van wax-it eens bekeken en moet zeggen redelijk impressive wat er de dag van vandaag allemaal bestaat van producten. Misschien moet ik deze eens uitptoberen.

aan wax-it: geef jij soms demonstraties op meetings/evenementen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ||RENAULT|| Bekijk Berichten
                              dus toch misschien die shampoo.
                              Nu gebruik ik ook nog altijd een goedkoper product om mijn wagen te wassen.

Daar ik in verbouwingswerken zit (bijna gedaan) heb ik niet veel tijd om mijn wagens te onderhouden. Nu deze bijna gedaan zijn kan ik meer tijd uitbesteden aan de wagens. Daar ik nu en dan eens op aanvraag de wagens van familieleden en kennisen moet wassen kan ik misschien beter overstappen op een duurder (beter) product.

Heb de site van wax-it eens bekeken en moet zeggen redelijk impressive wat er de dag van vandaag allemaal bestaat van producten. Misschien moet ik deze eens uitptoberen.

aan wax-it: geef jij soms demonstraties op meetings/evenementen?
                              Ik ben op redelijk wat meetings aanwezig om uitleg te geven

Demo's zijn moeilijk, maar binnekort komt er ook een opendeurdag voor mijn nieuwe locatie in te wijden, dan ben je ook steeds welkom

Er komt wel een topic over

PS: Je ben ook steeds welkom in Oudenaarde hé (evenwel na afspraak )

Comment

ok bedankt, zal in het oog houden van de activiteiten...

greets

Comment

Sorry, Bert, maar dit gaat me toch ietsje té ver.
                                  Ik gebruikte tot nu toe Meguiars Gold Class Shampoo, ben net overgeschakeld op Turtlewax Nano-tech Shampoo en wat vliegen betreft zie ik geen enkel verschil; ik vind de TW echter wel beter dan de Meg wat het gemakkelijk werken en de glans betreft.

Comment

Ik denk het ook, ik heb dat bij de mijne ook. Als ik 'm net gewassen heb zitten er meteen een stuk of 5 vliegjes op. Van waar ze komen, geen idee, maar ik gebruik ook Turtlewax shampoo..

Comment

Misschien ook een tip, overvloedig spoelen !
                                      Er kunnen nog resten van de shampoo achter blijven als je dit niet doet ...

Dat kan ook het verschil zijn met mijn vroegere werkmethode

Comment

Sommige shampoo's ruiken nu éénmaal goed - over het algemeen bv. vind ik dat de producten van Meguiars een aangename geur hebben. Als ik klaar ben met alles (incl. wax) en zet de wagen in de garage voor een paar uur dan is het wel alsof er iets heel zoet in de garage klaar ligt (candy!) en waarschijnlijk zijn wij niet de enigen die dat zo ervaren

Comment

Working...
                                        X