Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Car wash oplossing regio Antwerpen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Car wash oplossing regio Antwerpen

Geen hoesting en vooral geen tijd om mijn wagen zelf te wassen.
    Kent er iemand een car wash oplossing in regio antwerpen die proper en vooral krasvrij werkt?

Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
    Geen hoesting en vooral geen tijd om mijn wagen zelf te wassen.
    Kent er iemand een car wash oplossing in regio antwerpen die proper en vooral krasvrij werkt?
    Car Wash en Krasvrij is een contradictie

Ga ook zeker niet naar de pakistani of iets dergelijk waar ze met 1 emmer en 1 spons een hele dag zitten te "schuren" !

Ik moet altijd lachen met mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben om de wagen te wassen. Ik kan mijn wagen wassen (toegegeven, niets tijdens de winterse maanden) op kleine 30 min.
    Als die mensen erin slagen om op dezelfde tijd naar de carwash te rijden, daar aan te schuiven, dan hem door de straat te laten rijden, enz. doan heb je toch al een héél snelle of verlaten carwash gevonden.

Als je de mogelijkheid hebt je wagen bij je thuis te wassen doe het gewoon zo, je zal er nog zoveel meer voldoening aan hebben en het zal voor véél beter gedaan zijn

Plus je bent buiten en in beweging !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Car Wash en Krasvrij is een contradictie

Ga ook zeker niet naar de pakistani of iets dergelijk waar ze met 1 emmer en 1 spons een hele dag zitten te "schuren" !

Ik moet altijd lachen met mensen die zeggen dat ze geen tijd hebben om de wagen te wassen. Ik kan mijn wagen wassen (toegegeven, niets tijdens de winterse maanden) op kleine 30 min.
      Als die mensen erin slagen om op dezelfde tijd naar de carwash te rijden, daar aan te schuiven, dan hem door de straat te laten rijden, enz. doan heb je toch al een héél snelle of verlaten carwash gevonden.

Als je de mogelijkheid hebt je wagen bij je thuis te wassen doe het gewoon zo, je zal er nog zoveel meer voldoening aan hebben en het zal voor véél beter gedaan zijn

Plus je bent buiten en in beweging !
      Binstdien nog een vraagje dan ... Ik rij soms door de american soft wash ... zogezegd zonder krassen. Ik zie nog totaal geen krassen. Hoe slecht is zoiets?
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

die aan de veemarkt op st michiels vind ik een hele goeie ... de jaguar van mijn vader gaat er wekelijks door, nu al 5 jaar, en de lak is echt nog in zeer goede staat ..

natuurlijk zal dat voor een detailer niet genoeg zijn maar voor het marginale verschil tussen de twee is het voor mij persoonlijk de extra inspanning niet echt waard.

ik was mijn auto altijd in een wasbox, minstens 1 keer om de 2 weken, afhankelijk van hoeveel ik rij.
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
          die aan de veemarkt op st michiels vind ik een hele goeie ... de jaguar van mijn vader gaat er wekelijks door, nu al 5 jaar, en de lak is echt nog in zeer goede staat ..

natuurlijk zal dat voor een detailer niet genoeg zijn maar voor het marginale verschil tussen de twee is het voor mij persoonlijk de extra inspanning niet echt waard.

ik was mijn auto altijd in een wasbox, minstens 1 keer om de 2 weken, afhankelijk van hoeveel ik rij.
          Ik heb echt geen tijd daarvoor en nu ik in een appartement ga wonen is het helemaal onmogelijk. Ik ga ook vaak aan de veemarkt. Of die nieuwe bijna aant station, die is ook héél goed!

Mo vraag mij nu echt eens de schadelijkheid ervan af ...

Comment

Zet hem toch maar even in de zon en kijk er dan naar

Comment

Zet hem toch maar even in de zon en kijk er dan naar
              Ik zie geen lijntjes zu zoals bij veel auto's ... zie perfect de pareltjes ... jis natuurlijk nog redelijk nieuw hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
                Binstdien nog een vraagje dan ... Ik rij soms door de american soft wash ... zogezegd zonder krassen. Ik zie nog totaal geen krassen. Hoe slecht is zoiets?
                Opnieuw, kijk even in de zon.
                Die carwashes zonder krassen is een fabel, geloof mij vrij.

Ik zal je een concrete uitleg geven:
                De carwashes met lappen; zogezegd krasvrij want ze werken niet met borstels.
                De krassen komen nu net omdat het vuil over de lak gewreven wordt. Vuil zijn namelijk kleine korreltjes en als je die met een vlak oppervlak (de lap) tegen de auto wrijft krijg je gewoon schuurpapier !
                Daarenboven wordt het vuil van alle wagens die voor je door de carwash gingen ook nog eens tegen je wagen aan gewreven want dat hangt nog in die stof ! (hier komt bij de handwas het 2 emmer systeem tevoorschijn om het effect voor 1 wagen zelf te verminderen ! )

Daarenboven gaan ze voor je in de carwash gaat meestal je wagen nog eens met een goeie sterke TFR (trafic film remover) inspuiten zodat de eventuele bescherming (wax / sealant) compleet verdwijnt !
                Je kan dan wel kiezen voor de optie warme wax, maar dit is opnieuw belachelijke want het gaat misschien maar effect hebben voor 1 dag. héhé

Je rijdt dus na een carwash beurt gewoon onbeschermd rond. UV stralen gaan je lak zijn kleur ontnemen en insecten en schadelijke stoffen gaan je lak invreten.

Je zal het misschien de eerste maanden niet merken, maar na een jaar zal je een enorm verschil zien met een goed onderhouden wagen !

Ik verplicht niemand van zijn wagen te wassen zoals ik het aanraadt, maar als er de vraag gesteld wordt of de carwash schadelijk is wil ik toch gewoon duidelijk maken dat dit zeker het geval is !

Comment

De krassen komen nu net omdat het vuil over de lak gewreven wordt. Vuil zijn namelijk kleine korreltjes en als je die met een vlak oppervlak (de lap) tegen de auto wrijft krijg je gewoon schuurpapier !
                  Daarenboven wordt het vuil van alle wagens die voor je door de carwash gingen ook nog eens tegen je wagen aan gewreven want dat hangt nog in die stof ! (hier komt bij de handwas het 2 emmer systeem tevoorschijn om het effect voor 1 wagen zelf te verminderen ! )

Daarenboven gaan ze voor je in de carwash gaat meestal je wagen nog eens met een goeie sterke TFR (trafic film remover) inspuiten zodat de eventuele bescherming (wax / sealant) compleet verdwijnt !
                  Je kan dan wel kiezen voor de optie warme wax, maar dit is opnieuw belachelijke want het gaat misschien maar effect hebben voor 1 dag. héhé

Je rijdt dus na een carwash beurt gewoon onbeschermd rond. UV stralen gaan je lak zijn kleur ontnemen en insecten en schadelijke stoffen gaan je lak invreten.

Je zal het misschien de eerste maanden niet merken, maar na een jaar zal je een enorm verschil zien met een goed onderhouden wagen !

Ik verplicht niemand van zijn wagen te wassen zoals ik het aanraadt, maar als er de vraag gesteld wordt of de carwash schadelijk is wil ik toch gewoon duidelijk maken dat dit zeker het geval is !
                  Tuurlijk! Ben sterk geïnteresseerd. Maar ik kies altijd voor een extra waxlaag (2.5 euro extra). Is dat dan geen bescherming?

Ben echt wel ongerust, mijn wagen moet echt 15 jaar meegaan!!!

Comment

Als je beetje automan bent dan zal je je geliefde wagen niet door een straat duwen is mijn mening.
                    Emertje met zeep vullen bij een handwas box en nadien met hoge druk (50cm van auto het pistool) af spoelen en nadien af zeemen doe ik ook wel eens.
                    Maar een borstel zal nooit aan mijn wagen komen.
                    Er zijn altijd vuil resten van jouw en andere wagens wat in de borstels, lappen blijft hangen, vooral als er net een 4x4 is door gereden

Mijn kar is sneller gewassen dan dat ik naart wc ga
                    Last edited by ; 07/06/2007, 15:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                      Als je beetje automan bent dan zal je je geliefde wagen niet door een straat duwen is mijn mening.
                      Emertje met zeep vullen bij een handwas box en nadien met hoge druk (50cm van auto het pistool) af spoelen en nadien af zeemen doe ik ook wel eens.
                      Maar een borstel zal nooit aan mijn wagen komen (altijd vuil resten van jouw en andere wagen in de borstels, vooral als er net een 4x4 is door gereden).

Mijn kar is sneller gewassen dan dat ik naart wc ga
                      Problemen waardoor ik soms naar carwash ga:

in de winter ist soms eiskoud
                      velgen zijn soms echt bijna ni meer proper te krijgen
                      luiheid

Comment

Tuurlijk! Ben sterk geïnteresseerd. Maar ik kies altijd voor een extra waxlaag (2.5 euro extra). Is dat dan geen bescherming?

Ben echt wel ongerust, mijn wagen moet echt 15 jaar meegaan!!!
                        Als je van plan ben de wagen lang te houden en te koesteren ga dan zo snel mogelijk met het juiste materiaal aan de slag. Steek er een goeie routine in en je wegen zal binnen 15jaar minstens even mooi staan als de dag dat je hem de eerste maal gedetailed hebt

Comment

Als je van plan ben de wagen lang te houden en te koesteren ga dan zo snel mogelijk met het juiste materiaal aan de slag. Steek er een goeie routine in en je wegen zal binnen 15jaar minstens even mooi staan als de dag dat je hem de eerste maal gedetailed hebt
                          Helaas ben ik geen detailer, maar zal dan maar voor de winter en na de vliegjes van de zomer een afspraak maken zeker ...

Comment

Zelf je wagen wassen biedt ook nog andere voordelen. Je merkt zo sneller eventuele fouten op omdat je effectief ieder hoekje van je wagen gaat bekijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
                              Zelf je wagen wassen biedt ook nog andere voordelen. Je merkt zo sneller eventuele fouten op omdat je effectief ieder hoekje van je wagen gaat bekijken.
                              Ik wordt gefrustreerd van al die parkeerschade, steenslag en andere krassen ...

Comment

Ik wordt gefrustreerd van al die parkeerschade, steenslag en andere krassen ...

welke krassen?

....

Toch geen swirls

Comment

True, maar niet in deze wasstraat. Daar wordt de auto eerst volledig afgespoten met een hogedrukreiniger, velgen worden gekuist, deuruitsparingen worden gekuist, ruiten worden apart gedaan ... dus je auto is eigenlijk al vrij proper voor je in de wasstraat zelf gaat.

Mijn vader zijn auto en ook mijn Golf (beiden een donker kleur) worden daar telkens gewassen en zelfs in de zon zie je zo goed als niks van krassen. Of toch zéker niks overdreven. Het resultaat zal natuurlijk minder goed zijn dan uw methode ... maar ik haat het om een auto te wassen en voor mijn vader is de wasstraat een tijdswinst; hij doet 't telkens op hetzelfde tijdstip en dan kan hij zo binnenrijden

Dit is absoluut geen personal offence he ik bewonder uw werk écht en ik vind het fantastisch wat je mogelijk maakt voor veel mensen
                                  1963 Land Rover Series IIa
                                  1994 Mercedes SL320
                                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snafu_xv Bekijk Berichten
                                    welke krassen?

....

Toch geen swirls
                                    Nee, helaas ... echte diepe schade ...

Comment

True, maar niet in deze wasstraat. Daar wordt de auto eerst volledig afgespoten met een hogedrukreiniger, velgen worden gekuist, deuruitsparingen worden gekuist, ruiten worden apart gedaan ... dus je auto is eigenlijk al vrij proper voor je in de wasstraat zelf gaat.

Mijn vader zijn auto en ook mijn Golf (beiden een donker kleur) worden daar telkens gewassen en zelfs in de zon zie je zo goed als niks van krassen. Of toch zéker niks overdreven. Het resultaat zal natuurlijk minder goed zijn dan uw methode ... maar ik haat het om een auto te wassen en voor mijn vader is de wasstraat een tijdswinst; hij doet 't telkens op hetzelfde tijdstip en dan kan hij zo binnenrijden

Dit is absoluut geen personal offence he ik bewonder uw werk écht en ik vind het fantastisch wat je mogelijk maakt voor veel mensen
                                      treu, soms klus ik inderdaad wat bij in een carwash, wagen wordt er eerst ondergezeept, dan afgespoelt met hogedruk (echt intensief op alle plaatsen), daarna normale carwash, etc....

Alle producten zijn van autoglym

Er bestaan wel degelijk goeie carwashinstallaties, je moet ze enkel maar zien te vinden. Maar natuurlijk gaat er niets boven een manuele poetsbeurt.

Comment

None taken

Ik zeg het nogmaals, ik zal zeker niemand tegenhouden van naar de carwash te gaan. Ik kan enkel goeie raad geven, en in het geval van Caractere is dit van best niet naar de Carwash te gaan als hij de wagen 15jaar zou willen houden

Edit: Ik heb wel eens iemand met een nieuwe RS4 aangesproken over het feit dat ik hem net uit zo een cheapo Q8 carwash zag rijden ! De RS4 was toen nog maar net uit dus hij kon hem nog maar een paar dagen gehad hebben. Hij was er zich niet van bewust hoe schadelijk het wel kan zijn, tot ik hem als op de kringen wees in zijn wagen. Hij was redelijk onder de indruk, maar ik heb toch niets meer van hem gehoord.
                                        Als ik hem nogmaals aan die carwash spot ga ik aan zijn oren trekken
                                        Last edited by ; 07/06/2007, 16:13.

Comment

Working...
                                        X