Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Washandschoen en droogdoek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Washandschoen en droogdoek?

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
    Als je deze regelmatig schoonmaakt heb je geen "velgreiniger" nodig,
    ik heb dit nog nooit gebruikt en al mijn velgen zien er als nieuw uit zelfs de binnenzijde.
    Met wat maak je de velgen het best schoon? Spons, borstel,...

Heb mij een borsteltje gekocht maar nog ni gebruikt. Ik denk dat daar krassen mee gemaakt worden. Voorlopig enkel met microvezeldoek en regelmatig afkuisen, zonder producten.
    Last edited by ; 28/08/2016, 09:31.

Comment

Wheel Woolies
      Mijn Skoda

Comment

Écht wel top die wheel whoolies!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Van de groene droogdoek van AF ben ik niet zo tevreden. Blijft pluisjes nalaten.
          Ik vind de MM Dry Me Crazy beter.
          Of de dunnere Gyeon Silk Dryer.

Als je een glaze gebruikt, moet je er rekening mee houden dat de standtijd van de wax vermindert, die hecht namelijk niet meer zo goed op de lak dan.
          Je kan dan bijvoorbeeld af en toe na een wasbeurt een spraywaxje opdoen. Dat helpt het wat te rekken. AF Finale helpt ook wat, zit inderdaad wat carnauba in, maar AF Glisten is dan toch beter. Ruikt ook zeer lekker :-)

Of in plaats van een glaze, een prewax cleanser zoals AF Rejuvenate.

Comment

glaze helpt wel uw lak in veel betere conditie te houden

meeste van mijn doeken zijn van monello, droogdoek ook. Incredimit washandschoen heb ik nu iets meer dan een jaar en wordt wekelijks gebruikt. Nog steeds in topconditie.

En de velgen zonder velgenreiniger wassen: er zijn velgen waar dat mee gaat ja, maar de meeste zul je toch na verloop van tijd moeten rekening houden met plekken die je er niet meer afkrijgt. Dan ben je wel genoodzaakt om een velgenreiniger te gebruiken. Mijn broer had 20 jaar geleden ook zo van die velgen op zijn golf III staan. Daar moest je inderdaad nooit reiniger opdoen, hoe vuil ze ook zagen. Die waren voorzien van een speciale hoogglans vernislaag welke niet toeliet dat er vuil kon op blijven plakken.
            Als borstel: wheelwoolies ofwel een verfborstel zonder metalen onderdelen waar je echt mee tot in de kleine hoekjes kan komen.
            www.peugeotforum.be

Comment

Wheelwoolies, super! Ga er meteen is voor kijken zie.

Waarom heb ik het eigenlijk ni eerder gevraagd, onlangs nog maar een grote bestelling geplaatst.

Ik heb de CSF washmitt en de CSF delirium orange drying towel om te wassen en te drogen en dan nog kleinere carpro boa 3 voor binnekant deuren en voor te waxen en ben daar toch wel tevreden over.
              Die drying towel is wel supergroot, beetje te groot eigenlijk, maar droog dan af door het er gewoon op te leggen ipv te wrijven.
              Had die de eerste keer in een emmer is uitgespoeld en toen ik die doek daaruit haalde was de emmer bijna volledig leeg!

Die CarPro boa microvezeldoekje hebben ook geen stiknaden en zijn ideaal kwa grote, plezant om mee te werken, zijn vooral gemaakt om mee te waxen enzo, maar gebruik er eentje voor het drogen van de deuren langs binnen, koffer,...
              Last edited by ; 28/08/2016, 11:40.

Comment

Voila zie, bestelling is geplaatst, meteen de volledige set! op wax-it.be

Comment

you're hooked
                  www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    you're hooked
                    Nog een hobby erbij, heb nu al geen tijd meer.

Een auto wassen is ondertussen een plezier geworden voor mij, al veel opgestoken op dit forum!
                    Niets leuker om dan nadien met je propere wagen de baan op te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                      Van de groene droogdoek van AF ben ik niet zo tevreden. Blijft pluisjes nalaten.
                      Ik vind de MM Dry Me Crazy beter.
                      Of de dunnere Gyeon Silk Dryer.
                      Ha ok, ja ik heb nog geen enkele ervaring met een microvezeldoek of wafeldoek. Op wax-it.be zeggen ze dat het verschil minimaal is tussen de 2. Nu zit ik dus met een dilemma :-).

Misschien is de mm waverider ook wel een goede keuze voor mij, omdat mijn situatie als volgt is momenteel.

* 1x per week de auto wassen met een autowas champo (zonder gebruik van extra producten zoals quick detailer enz...).
                      * 1x per jaar de auto polieren.

Nu zie ik dat de waverider beter past bij een imperfecte wagen (staat bij de beschrijving). Is deze dan beter voor mij? Ik veronderstel dat je met één exemplaar van deze doek ook een volledige wagen kan drogen?

En ik veronderstel dat ik aan de gewone dry me crazy genoeg heb (geen xl versie) en van de waverider zal de grootste wel voldoende zijn denk ik? (word gebruikt voor een vw beetle te drogen = gemiddelde wagen grote).

* Welke doeken gebruiken jullie voor de binnendeuren van de wagen te drogen (ik wou hiervoor een 2e doek gebruiken).
                      Last edited by ; 28/08/2016, 14:06.

Comment

Ik prefereer toch de AF-doek op mijn vroegere waffle-droogdoeken.
                        In het begin pluisde die inderdaad nogal fel, maar na een wasbeurt was dat al bijna niets meer. Na de tweede keer wassen was dat perfect.

Met mijn gebruik van mijn wagen (+1000 km/week) is bij tweewekelijkse wasbeurt een velgenreiniger echt wel nodig. Vandaar ook mijn voorkeur voor een concentrate: ik maak die zo sterk als nodig. Gewoonlijk is dat ferm afgelengd, in de winter (als de goesting om te poetsen wat minder is, en er wel eens een wasbeurt of twee geskipt wordt) dan maak ik die wat straffer.
                        Als ik een auto van mijn ouders doe (jaarlijks, of zelfs langere tussenperiode), dan is voor de dieperliggende delen van de velg het handig dat je het product puur kunt gebruiken, met een ijzerverwijderaar haal je immers niet alles weg.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een Waverider en een Silk Dryer zijn dunner dan een Aqua Towel of Dry Me Crazy, ik vind het handiger voor in de moeilijker te bereiken plaatsen. Ik ga eerst volledig over de auto met een Dry Me Crazy voor de grote vlakken te drogen, en dan nog eens rond met een kleine Silk Dryer of Waverider voor rond bijvoorbeeld de spiegels, klinken en deuren. En ook rond de lichtblokken en in de spleetjes in de voorbumper, waar makkelijker wat water achterblijft.

Comment

die wheel woolies, spetsen die niet teveel?

Ik heb zo'n EZ detail wheel brush maar krijg meer vuil in men gezicht gespetterd dan in de borstel blijft hangen als je die terugtrekt uit de velg...
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Neen hoor, die spetsen helemaal niet.
                              Dat is zachte wol, maken ook geen krasjes e.d.
                              Top hoor die woolies, moet je maar is uitproberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                die wheel woolies, spetsen die niet teveel?

Ik heb zo'n EZ detail wheel brush maar krijg meer vuil in men gezicht gespetterd dan in de borstel blijft hangen als je die terugtrekt uit de velg...
                                Je bent veel te geweldig bij het terugtrekken

.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                  Je bent veel te geweldig bij het terugtrekken

.
                                  Hehe

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                    Met wat maak je de velgen het best schoon? Spons, borstel,...

Heb mij een borsteltje gekocht maar nog ni gebruikt. Ik denk dat daar krassen mee gemaakt worden. Voorlopig enkel met microvezeldoek en regelmatig afkuisen, zonder producten.
                                    opletten met een borsteltje waar er uiteinden zijn aan de staaldraad
                                    die van mij hebben een doorlopende draad(lus)
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                      opletten met een borsteltje waar er uiteinden zijn aan de staaldraad
                                      die van mij hebben een doorlopende draad(lus)
                                      Ga het niet gebruiken. De wheel woolies zijn onderweg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bakkietje Bekijk Berichten
                                        Neen hoor, die spetsen helemaal niet.
                                        Dat is zachte wol, maken ook geen krasjes e.d.
                                        Top hoor die woolies, moet je maar is uitproberen.

Krijg je die proper?
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Af lather en ez zijn getest.
                                          Van beide zeer tevreden.
                                          Zo gemakkelijk om de binnenkant van de velgen te reinigen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X