Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doffe koplampen terug helder maken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Doffe koplampen terug helder maken?

Iemand enig idee waar je dit kan laten doen in de grote omgeving van GENT?
    Het gaat over de mistlichten mijn koplampen zijn nog ok.

Polo 6n 1.4

Je kan dat toch zelf doen? Meguiars heeft daarvoor een kitje. http://nl.meguiars.be/product/403/He...storation-Kit/

Comment

Misschien even vermelden dat ik met glas zit.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
        Misschien even vermelden dat ik met glas zit.
        Dan zit je volgens mij met een probleem qua polijsten. Glas laat zich niet zomaar polijsten of opschuren. De techniek achter het helder maken van doffe koplampen is het opschuren van het plastiek en achteraf glad polieren. Met glas kun je dat niet (of toch niet zonder heel veel werk). In jouw geval is het misschien interessanter om nieuwe glazen te kopen ervoor.

Comment

Phacoid heeft gelijk wat betreft glazen koplampen. Wat betreft kunststof koplampen dan weer niet. Polieren van deze koplampen is gevaarlijk in die zin dat je snel door de beschermende topcoat gaat en dan mag je het vergeten! Bij kunststof koplampen is in de meeste gevallen hercoaten de enige goede oplossing. Hiervoor wordt een speciale 3 component coating gebruikt die UV bestendig is en de koplampen hun nieuw uiterlijk teruggeeft. Voor de omgeving Osst en West Vlaanderen zie www.smartrepaiservice.be

Comment

Tandpasta werkt ook als ze niet te dof zijn, ik verkies theramet
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

ben je zeker dat het mat niet aan de binnenkant zit? door bv vocht in de koplamp?

Comment

glas wordt mat door steenslag of inderdaad vuil aan de binnenkant
                www.peugeotforum.be

Comment

glas is te polijsten

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                  Dan zit je volgens mij met een probleem qua polijsten. Glas laat zich niet zomaar polijsten of opschuren. De techniek achter het helder maken van doffe koplampen is het opschuren van het plastiek en achteraf glad polieren. Met glas kun je dat niet (of toch niet zonder heel veel werk). In jouw geval is het misschien interessanter om nieuwe glazen te kopen ervoor.
                  glas kan je polijsten met - 3m headlight polish - zie video
                  www.brighteyeproductions.caCreated by Bright Eye Productions' own Mike Wittig for 3M Canada.Restoring your vehicle's headlights is an easy DIY project with 3...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw x5 E53 Bekijk Berichten
                    glas kan je polijsten met - 3m headlight polish - zie video
                    http://www.youtube.com/watch?v=XCjF8XUoKDk
                    Dat is plastic op die VW.

Comment

Al gekeken wat een occasie mistlicht kost? Heb er ooit 2occasie voor 25euro gekocht en was de moeite niet waard voor te herstellen.

Comment

Sjoon lampen idd

Comment

Working...
                        X