Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe was je je wagen goed zelf zonder al te veel producten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Niet afdrogen? Met een zwarte lukt dat toch niet, hoor. Ik gebruik nochtans vrijwel altijd gefilterd regenwater.

Sent from my iPad using Tapatalk
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik droog mijne nooit af en heb nooit geen kringen en die is ook zwart. Gebruik ook regenwater. Wel vanuit een betonnen put want regenwater dat komt uit plastieken opvangputten of tonnen is niet zo zuiver als beweerd wordt.
      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        ik droog mijne nooit af en heb nooit geen kringen en die is ook zwart. Gebruik ook regenwater. Wel vanuit een betonnen put want regenwater dat komt uit plastieken opvangputten of tonnen is niet zo zuiver als beweerd wordt.
        Ik ook vanuit een betonnen put. Ik heb een donker blauwe carrosseriekleur en ook geen kringen.

Comment

Nochtans ook een betonnen put, zo'n prefab-ding van 15000 L.
          Misschien leg ik mijn normen te hoog. Als ik mijn auto kuis, mag er geen vlekje of opgedroogde druppel meer te zien zijn. Ik sla liever een week of veertien dagen over, dan dat ik het maar half en half kan doen. In de winter kan het gebeuren dat ik een week of vier, vijf de auto niet was... Met dit gevolg

Comment

ik was mijn auto in de winter bijna nooit. Als ik die niet deftig kan afspuiten blijf ik eraf. Vorige winter bijna 2 maanden vuilgestaan.
            Geen last trouwens van opgedroogde druppels. Was ik de auto bij de schoonfamilie (grondwaterput) of eens occasioneel bij mijn moeder thuis (die notabene een ontkalker heeft voor het leidingwater) is het een heel ander verhaal. Doe ik dus niet meer, want dan kan ik thuis gewoon terug beginnen.
            www.peugeotforum.be

Comment

ik vind zo'n wintervuile auto eigenlijk ook wel eens cool... en proper is ie zolang er niet mee gereden is, 500 m verder is je werk al om zeep... Als de lente er is, dan moet de grote schoonmaak gebeuren, zodat we weer properkes kunnen rijden tot de winterbanden er weer onder gaan.

Leidingwater hier is keihard, wassen in de zon is vrijwel onmogelijk zonder van die witte kringen. Een quickdetailer als afdrooghulp brengt wel wat verbetering, maar gemakkelijk is het niet.
              Gelukkig vind ik meestal wel een schaduwplekje en is de regenput zelden leeg.

Comment

Ik ga zo'n 12 keer per jaar naar een goede carwash, en ik merk eigenlijk helemaal geen krassen of zelfs krasjes op die het gevolg van de carwash zouden kunnen zijn.
                Enkel op mijn voorbumper heb ik kleine putjes (steenslag vermoed ik).
                Wel is het zo dat niet alle vliegjes en dergelijke volledig van de bumper verwijderd worden met de carwash.
                Maar de motorkap en de zijkanten zijn mooi proper, blinken goed en vertonen geen krasjes, zelfs niet wanneer ik deze bijna 5 jaar oude auto in de zon en van dichtbij bekijk.
                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                  Ik ga zo'n 12 keer per jaar naar een goede carwash, en ik merk eigenlijk helemaal geen krassen of zelfs krasjes op die het gevolg van de carwash zouden kunnen zijn.
                  zelfs niet wanneer ik deze bijna 5 jaar oude auto in de zon en van dichtbij bekijk.
                  Mogen wij weten welke auto je hebt , naar welke carwash je gaat en of je een bril draagt ??

( dat laatste is een grapje , niet slecht bedoelt trouwens )

Als jij idd zo'n carwash hebt gevonden dan kan dit alleen maar betekenen dat deze veel water gebruikt , meerdere keren z'n "borstels/flappen" proper zwiert en deze ook op tijd vervangt.

Ik kan echter moeilijk aannemen dat je auto ook ter hoogte van je wielen ( tussen je voor- en achterwiel ) krasvrij is , er zal immers altijd vuil/remstof van je voorste velgen/wieldoppen worden meegenomen naar achteren toe en dan betwijfel ik of je echt geen krassen hebt.

Mijn buur zei me ooit : spuit ge met diene hogedrukreiniger gene lak van uwen auto ( bij het afspuiten na een foamlaag ) ??
                  Heb uiteraard nog nooit een stuk lak van m'n auto gespoten en zorg er altijd voor dat de afstand groot genoeg is , maar mijn buur kwam me doodleuk vertellen dat ie veel betere produkten had dan ik én dat ie geen enkel krasje had............hij zag ze namelijk niet omdat het een witte auto is en dan zie je idd niet veel.

Heb hem op de (fijne) krasjes gewezen maar het antwoord was : ik zie die niet dus ik heb geen krassen.......

Maar zoals je schreef : als je idd een goede carwash hebt gevonden dan zit je goed

Wat de vliegenlijken betreft : deze zijn wel grotendeels weg , maar door het minder vaak wassen van je auto krijgen ze de kans om "in te vreten" in je lak en krijg je ze er niet meer af zonder te kleien/polijsten .
                  Last edited by ; 28/08/2013, 23:36.

Comment

Zie avatar: Audi A6 avant van eind 2008 (facelift).
                    Carwash in Nieuwpoort (recent gestopt) en in Koksijde (zeepanne)
                    Ik zal eens onderaan de zijkant kijken of ik daar krasjes zie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                      Enkel op mijn voorbumper heb ik kleine putjes (steenslag vermoed ik).
                      Wel is het zo dat niet alle vliegjes en dergelijke volledig van de bumper verwijderd worden met de carwash.
                      Maar de motorkap en de zijkanten zijn mooi proper, blinken goed en vertonen geen krasjes, zelfs niet wanneer ik deze bijna 5 jaar oude auto in de zon en van dichtbij bekijk.
                      Dan nodig ik je toch eens uit om naar hier te komen in onze belichting. Hopelijk heb je nog niets aan je hart want het gaat verschieten zijn

Comment

als die mens dat niet ziet,... dat ziet hij het niet, en dan is hij content...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Dan nodig ik je toch eens uit om naar hier te komen in onze belichting. Hopelijk heb je nog niets aan je hart want het gaat verschieten zijn
                          Het gaat er om wat je ziet met de blote oog.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            als die mens dat niet ziet,... dat ziet hij het niet, en dan is hij content...
                            Voila !

Ik zeg niet dat de carwash perfect is hé (zie mijn opmerking over de voorbumper), maar ik zie geen krassen of swirls of wat dan ook op de rest van de auto, dus ik ben inderdaad content.

Het gaat er mij ook niet om dat de carwash even goed is als professionale detailers, uiteraard is dat niet het geval.

Maar als ik de vergelijking maak tussen carwash of zelf wassen, zie ik geen voordeel aan zelf wassen..
                            Last edited by charlesvdw; 29/08/2013, 20:38. Reden: aanvulling

Comment

Maar ik zou het wel zien... (Maar ik behoor tot die categorie 'freaks')

Comment

Working...
                              X