Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[HOW TO] - Wax-it - De wekelijkse wasbeurt

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door vince522 Bekijk Berichten
    Korte vraag, halen jullie telkens je velgen af om deze op een deftige en volledige manier te wassen?
    Op mijn wagen is er niet heel veel plaats tussen de remschijf en de velg zelf waardoor wassen behoorlijk moeilijk wordt (al zeker bij het kaliber).

Iedere week of om de 2 weken die bouten losdraaien lijkt me nu niet direct bevorderlijk voor slijtage (metaalmoeheid?)
    daarom heb ik mijn 16 duims wielen vervangen door 18 duims (19 kan ook). je heb dan wel de ruimte voor je handen en een spons .
    en ja elke 3à4 weken gaan die er af om grondig gepoetst te worden.
    greetz
    ferre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
      Wax-it, check je pm is ik heb je er eentje gestuurd ivm mijn interieur. Groeten

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
      Done

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferre10 Bekijk Berichten
        daarom heb ik mijn 16 duims wielen vervangen door 18 duims (19 kan ook). je heb dan wel de ruimte voor je handen en een spons .
        en ja elke 3à4 weken gaan die er af om grondig gepoetst te worden.
        greetz
        ferre
        Niet noodzakelijk,met een 18-19 inch of meer met multispaaks ben je nog geen stap verder hangt wat af van aantal spaken.
        Een vriend van me had een 4 spaaks op 14 inchers waar ik beter aan kon met alles dan mijn eigen 17 inch multispaaks (denk 11 spaken) logish ook natuurlijk.
        Met een goede borstel en goed product graak je al heel ver,kan mijne prima houden zonder te demonteren.
        Tijdig wassen,goede borstel + verfkwasten (enorm handig hiervoor !!) en uiteraard een goede bescherming.

Comment

• Met de winter in aantocht, en de nu al wat koudere dagen,
          zoek ik nog tips over hou jullie je warm houden tijdens de wasbeurt, of hoe je snel in de winter jullie wagen wassen.

Vorig weekend heb ik eens geprobeerd om mijn nitril wegwerphandschoenen aan te houden om m'n warme handen te behouden.
          maar tegen dat ik m'n auto volledig ingezeept heb zijn mijn handen al bijna gevoelloos van de koude.
          Wat gebruiken jullie om de winterse kou te trotseren en om niet helemaal verkleumt gedaan te hebben.

Comment

• warm water?

Comment

• Ik neem van thuis 10l warme water (uit het boiler). Washandschoen + autoshampoo + warme water en vooruit. Ik heb vorig jaar mijn auto gewassen in +1.

Comment

• Iig nog nooit geen last gehad van *bevrozen delen* gewoon wassen met warm water maar dat doe ik altijd.
                Voor de rest warme kleding en dat zal het zowat zijn eigenlijk.

Comment

• met warm water koelen je handen toch nog veel sneller af? natuurlijk sinds enkele maanden heb ik een washandschoen aangeschaft en deze zou idd met warm water me warm moeten houden
                  maar dat is maar een kant van de handen he :p

Comment

• Allez, gasten, een beetje op jullie tanden bijten hé - watjes !
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Allez, gasten, een beetje op jullie tanden bijten hé - watjes !
                      ja , ik heb toch ook nog nooit koud gehad bij het autowassen.
                      greetz
                      ferre

Comment

• Bij deze even de link posten naar onze handleiding over de Winterse wasbeurt

Als er nog vragen zijn horen we het graag!
                        Last edited by ; 07/11/2012, 12:25.

Comment

• goeie handleiding! ik heb enkel geen hogedruk ter beschikking,
                          maar heb al een grote bus citrus power besteld om het hardnekkige vuil als voorwas in te nevelen en dan met de tuinslang het meeste af te sproeien!

Comment

• Gisteren ben ik 4h bezig geweest om een Ford Transit eens een goeie wasbeurt te geven,
                            bij bijna vriestemperaturen en lichte sneeuwval. Als ik klaar was ermee voelde ik m'n vingers niet meer,
                            heeft er iemand een tip over welke handschoenen je kan kopen die waterdicht zijn en warmte geven:

ik heb hier nog een link winter detailing guide en daar staan er ook wel handschoenen in maar weet mss iemand waar je hier ergens zo'n handschoenen kan kopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                              Gisteren ben ik 4h bezig geweest om een Ford Transit eens een goeie wasbeurt te geven
                              Mooi gedaan zou ik zeggen !

Kan je bvb niet binnen staan in bvb een overdekte wasbox(hal) zoals bvb bij "ANAC" ?

Neem jerrycans met warm water mee (genoeg) en volgens mij ga je dan veel minder last hebben van koude handen.(stop er desnoods je handen af en toe in)

Ik heb wel zo'n telescopische washmitt van Meguiars van 1.5 meter lang , handig voor bvb een camionette...en je hoeft je handen niet nat te maken zo .

Onlangs ook nog m'n wagen snel een wasbeurtje gegeven (het was ook rond het vriespunt , maar toch nog 2° ) en ook mijn handen waren bevroren .
                              Zolang ik mijn handen in het warme water kon steken was er niets aan de hand. Afdrogen daarentegen..brrrrrr

Vooral het uitwringen van de doek maakte het probleem erger....volgende keer pak ik gewoon andere doeken als er 1tje nat is.

Als ik op zo'n moment dan handschoenen aanheb die +- tegen water kunnen dan vermoed ik dat het wel zal meevallen .

:
                              Voor morgen verwachten ze een heuse sneeuwstorm , er wordt zelfs aangeraden om thuis te blijven.....dan kan de wagen al niet onnodig vuil worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                Mooi gedaan zou ik zeggen !

Kan je bvb niet binnen staan in bvb een overdekte wasbox(hal) zoals bvb bij "ANAC" ?

Neem jerrycans met warm water mee (genoeg) en volgens mij ga je dan veel minder last hebben van koude handen.(stop er desnoods je handen af en toe in)

Ik heb wel zo'n telescopische washmitt van Meguiars van 1.5 meter lang , handig voor bvb een camionette...en je hoeft je handen niet nat te maken zo .

Onlangs ook nog m'n wagen snel een wasbeurtje gegeven (het was ook rond het vriespunt , maar toch nog 2° ) en ook mijn handen waren bevroren .
                                Zolang ik mijn handen in het warme water kon steken was er niets aan de hand. Afdrogen daarentegen..brrrrrr

Vooral het uitwringen van de doek maakte het probleem erger....volgende keer pak ik gewoon andere doeken als er 1tje nat is.

Als ik op zo'n moment dan handschoenen aanheb die +- tegen water kunnen dan vermoed ik dat het wel zal meevallen .

:
                                Voor morgen verwachten ze een heuse sneeuwstorm , er wordt zelfs aangeraden om thuis te blijven.....dan kan de wagen al niet onnodig vuil worden
                                thnx, maar de baas had twee camionetten verkocht, een kleine ford transit (berlingoformaat) en ng een grote ford transit met laadbak enal,

dat kleintje was nog geen probleem afdrogen in z'n garage en stofzuigen,... ging goed,
                                daarna die grote een uur bezig geweest,velgen, met zo'n wasborstel met paardehaar denkik of toch iets zacht (van m'n baas niet erg als er beetje krassen op zijn )
                                daarna het afdrogen, terug m'n handen in het lauwe water steken was de hel, ze kwamen al tintelend weer tot leven hopelijk heeft hij deze winter geen zo'n werkjes meer

Comment

• Zijn er eigelijk tips om 's morgens de wagen sneeuwvrij te maken, zonder krassen te maken?
                                  En neen, hem binnen zetten is geen mogelijkheid.

greets

Comment

• Duidelijke uitleg waarvoor dank.
                                    Enige bijkomende vraag … op hoeveel tijd doe je dat gemiddeld ?
                                    Heb mezelf beloofd mijn nieuwe auto beter te verzorgen en dan is zo’n wasbeurt zeker welkom.
                                    Maar tot nu ging ik meestal naar CW en paar keer dat ik het zelf heb gedaan was dat maximum 10 minuten voor hele auto (nogal lui)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk Berichten
                                      Duidelijke uitleg waarvoor dank.
                                      Enige bijkomende vraag … op hoeveel tijd doe je dat gemiddeld ?
                                      Heb mezelf beloofd mijn nieuwe auto beter te verzorgen en dan is zo’n wasbeurt zeker welkom.
                                      Maar tot nu ging ik meestal naar CW en paar keer dat ik het zelf heb gedaan was dat maximum 10 minuten voor hele auto (nogal lui)
                                      Ik heb van t weekend de hele auto gewassen, gekleid en gewaxt in 2u30.. Een normale wasbeurt duurt misschien 20 minuten bij mij.. Hangt er van af welke middelen je hebt natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        Zijn er eigelijk tips om 's morgens de wagen sneeuwvrij te maken, zonder krassen te maken
                                        Om je auto krasvrij-sneeuwvrij te maken is er maar 1 methode :

was je auto 's avonds , hoop dat er geen enkel zandkorreltje opwaait en 's morgens afborstelen met een lamswollen handschoen...................een utopie dus .

Je zou al kunnen beginnen met een beschermfolie tegen ijs en sneeuw voor je ruit te plaatsen , hoef je al niet te krabben of sprayen ...

Een hoes wordt afgeraden omdat je dan ook krassen zou maken door vuil op de auto of in de hoes....

In principe moet je voor vertrek HEEL de auto sneeuwvrij maken : doet eigenlijk niemand en heb er nog nooit boetes voor weten schrijven (maar het is wel degelijk verplicht in de wet...)

Best ga je voor zoiets op zoek naar een wasborstel die geschikte haren heeft die geen of weinig krasjes maken.
                                        Ik heb me voor dit doel een wasborstel aangeschaft van...Nilfisk (voor op de hogedrukreiniger) : heeft aan 1 zjde een "aftrekker" die ik niet zoek te gebruiken en de borstelzijde is voorzien van speciale haartjes ( als ik de boekskes of internet moet geloven tenminste) die GEEN krassen zouden maken...

Er bestaan volgens mij echt wel van die wasborstels met speciaal haar van beren ? dacht ik. Te zien in verschillende demo-filmpjes van autogeek oid (diene gast met dat kunstbeen , velen kennen die wel van spotjes in de US )
                                        Daar gebruikt ie zo'n borstel om een auto te wassen en zegt ie er ook bij dat het met speciale haren is oid. Om sneeuw weg te geven is deze dan zeker geschikt. Het grootste probleem blijft echter het vuil dat je op die manier wegveegt

Mijn borstel heb ik nog niet moeten gebruiken , ik kan je dus niet zeker zeggen of deze geschikt is .

Comment

• Aanvulling op het wassen in koude :
                                          (youtube)
                                          Deze man gebruikt van die latex handschoenen zoals in ziekenhuizen (of om te poetsen thuis verkrijgbaar in grootwarenhuis oa)
                                          This film by Steven Pham documents AutoLavish Fine Automobile Care of Michigan showing how to properly wash your vehicle in cold weather / how to wash your c...

(net op een ander forum afgekeken )

Comment

Working...
                                          X