Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Polijsten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sjakie5V Bekijk Berichten
    TFR?
    is er kans op krassen maken met kleien??
    Er is zeker kans op krassen met kleien.

Grootste fout is dat je de klei zou laten vallen en dan alsnog zou verderwerken.

Als je een grof vuiltje af de lak zou halen en dat zich in de klei zou nestelen dan heb je ook kans op krassen.

Het komt erop aan om de klei regelmatig te checken en voldoende en vooral degelijk glijmiddel te gebruiken.

Comment

Als ik mezelf mag quoten :

Als je kijkt naar de patenten van klei zie je dat de klei op basis van polybutene is en verschillende andere schurende bestandsdelen. Door deze licht schurende werking is de clay in staat op de contaminaties en oude waxresten te verwijderen. Dus wel altijd oppassen en correct gebruiken met voldoende lubricant en een goede techniek, anders krijg je het zogenaamde ‘marring effect’, allemaal kleine microscopische krasjes die een doffe waas achterlaten.
      Antwoord is dus ja.....altijd voorzichtig en met verstand werken.

Comment

Allèz Bert.......het wordt nu wel erg spooky allemaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
          Allèz Bert.......het wordt nu wel erg spooky allemaal
          Dacht net hetzelfde

Comment

Maar hoe je het ook went of keert......goedkoop zal het ook niet worden. Maar als je bekijkt wat je er voor terug kunt krijgen (wat is 400 euro voor een 'nieuw leven' van de auto van 25.000 euro),, dan valt het best mee IMHO. Of best mee, het is een investering die zich wel daadwerkelijk loont in zowel eigen plezier als in markt / verkoopwaarde.
            Eerst en vooral: met de volgende opmerking wil ik je zeker niet persoonlijk aanvallen ! 't is gewoon een bedenking die ik me al lang maak.

Ik vraag me nl. af of die investering van pakweg 400 euro echt resultaat oplevert bij herverkoop. Ik kan me inbeelden dat de meerwaarde reeel is voor pakweg een auto van tien jaar oud die heel erg flets geworden is van kleur, maar ik betwijfel toch sterk of dat ook het geval is voor een auto (zelfs een "specialleke") van vier jaar oud, pakweg.

Voor mij kan het hoogstens tellen als verkoopstrucje, maw, misschien zul je je wagen er iets sneller mee verkopen, of misschien kan je het gebruiken als tegenargument wanneer je potentiële koper een bod wil uitbrengen ... maar ik ben er vrijwel zeker van, dat als puntje bij paaltje komt, het niet echt een verschil uitmaakt of een auto gedetailed werd of niet.

Een auto die gedurende zijn "levensloop" continu gedetailed wordt, daar kruipt immens veel tijd en geld in. In mijn ogen is dat een investering die je er, puur cijfermatig bekeken, nooit ofte nimmer nog kunt uit halen.
            Het presenteert wel beter en je zult er meer kopers mee lokken ... maar zoals ik al zei: ik vind het meer een marketingtrucje dan een echt argument.
            Voor mij persoonlijk primeert de technische staat van een wagen, en van secundair belang is de staat van de lak. Ik, en 99,9% van de bevolking met mij, maak enkel het onderscheid tussen een slecht onderhouden lak en een goed onderhouden lak ... waarmee ik bedoel: "af en toe gewassen". En ik zou al zeker geen 1000 euro méér betalen voor een immer gedetailede kar (tgo een nooit gedetailed exemplaar).

In deze hele bedenking maak ik uiteraard geen nota van het persoonlijk plezier en de voldoening die je er uit schept .. dat is op zich ook waardevol ! maar moeilijk te vatten in cijfertjes en dus rationeel gezien weinig verdedigbaar

Maar nog eens ... no personal offence intended
            1963 Land Rover Series IIa
            1994 Mercedes SL320
            2015 Land Rover Discovery SDV6
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

En met welke factor hou jij dan rekening als je een tweedehands) auto koopt ?
              Voor de technische kant heb je een onderhoudsboekje.... dat bestaat niet voor het uitzicht en de staat van de lak.

Het uitzicht van zo'n auto zegt bij mij dan weer genoeg over de rest....

(T'is wel lachen als ze met een certificaat van Waxoyl of Protech afkomen, da's inderdaad larie, mijn diensten zijn eerlijk en ik vertel de mensen helemaal geen marketing-shit maar de waarheid !!!!)

Die investering is moet je niet zozeer bekijken als een waardevermeerdering bij herverkoop, maarvoor jezelf het plezier te geven om met een glanzende, propere (binnen en buitenkant) auto te kunnen rijden.

Ik heb hier foto's op mijn HD staan, waar zelf 1000 € te weinig voor gerekend is, zo vuil, zo verwaarloosd, zo schandalig !!!

Ik post misschien niet zoveel foto's maar ik kan je wel vertellen dat m'n weken goed gevuld zijn, dus niet alle mensen denken hetzelfde.

Detailen is iets dat je laat doen of niet, net zoals 2500 € voor een stel velgen uitgeven of 10.000 voor een geluidinstallatie in hun auto.

Er zijn ook van die muggezifters die bellen om alleen hun deur of koffer te laten detailen, daar waar de krassen zijn. Doe ik ook niet aan mee. Ofwel kompleet, ofwel niks.
              Ook grappig zijn die mensen die met hun wagen afkomen en dan vragen : "wat kan je voor 50 € doen ?"....

Dat het duur is geef ik gerust toe, maar de Belastingen gaan met 45% lopen, producten zijn ook niet gratis en ik werk ook niet voor God de Vader hee...

Als je snel en goedkoop gesteld wil zijn, ga je naar een Carwash of een Auto-wasdag van de Chiro ofzo. Wil je vakkundig werk, perfect afgewerkt dan spreek je een detailer aan.
              Er zijn veel mogelijkheden en ik kan me heel flexibel opstellen qua diensten en prijzen.
              Mensen die op voorhand al zaniken over geld zijn niet echt mijn klienteel dat ik zoek.

T'is vreemd dat bij zoiets altijd over veel geld word gepraat :
              Aanschuiven voor een (waardeloze) Iphone van 600 € kan wel, of 15 € voor een namaak hamburger met kartonnen friet in de McDonalds kan ook ?
              Trek je kleerkast maar eens open en leg alles op een hoop dat je het laatste jaar niet gedragen hebt, dat heeft niemand gezien en zal nooit meer gedragen worden, waarschijnlijk zit je dan al dik boven de 500 €.. Daar had je dan een moie auto voor kunnen hebben ...
              Last edited by Wally; 21/08/2008, 07:48.
              www.perfectshine.be

Comment

Voorbeeldjes uit de praktijk.

2 klanten van me verkopen hun wagen.

Eerste koper die komt kijken beslist binnen de 5 minuten dat hij hem meeneemt en onderhandelt zelf niet over de prijs.

De 2de klant heeft gewoon zijn auto verkocht over de telefoon !
                "De wagen is gedetailed bij wax-it, ik heb het process kunnen volgen op foto's, ik ken dus de staat, hij zal perfect in orde zijn"

Eigen ervaring. Audi TT verkocht aan een Française, ze ziet de TT voor de eerste keer en zegt direct "verkocht".

Voorbeeldje ivm supercar.
                Ferrari F40 wordt geschat door een expert aan bepaalde waarde. Gaat binnen bij een vriend / collega detailer in de UK. Daar wordt voor kleine €2.000 3 tot 4 dagen aan gedetailed.
                Wagen wordt opnieuw geschat door expert maar deze keer aan €17.000 meer !

Als dat geen investering is !

Als je een beetje met je wagen bezig bent en graag met een mooie auto rondrijdt laat je hem gewoon detailen. Daarna is het onderhoud zoveel eenvoudiger en bevredigender.

De extra's die je eraan hebt bij de verkoop zijn ook mooi meegenomen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                  Voorbeeldjes uit de praktijk.

2 klanten van me verkopen hun wagen.

Eerste koper die komt kijken beslist binnen de 5 minuten dat hij hem meeneemt en onderhandelt zelf niet over de prijs.

De 2de klant heeft gewoon zijn auto verkocht over de telefoon !
                  "De wagen is gedetailed bij wax-it, ik heb het process kunnen volgen op foto's, ik ken dus de staat, hij zal perfect in orde zijn"

Eigen ervaring. Audi TT verkocht aan een Française, ze ziet de TT voor de eerste keer en zegt direct "verkocht".

Ik vind het ook leuk om op een propere mooi blinkende auto te kijken, maar is het dan niet eerder enorm kortzichtig van die kopers om de auto puur op het uiterlijk te kopen?

leuk als een auto er goed uitziet, maar technisch blijft 10x zo belangrijker imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    Ik vind het ook leuk om op een propere mooi blinkende auto te kijken, maar is het dan niet eerder enorm kortzichtig van die kopers om de auto puur op het uiterlijk te kopen?

leuk als een auto er goed uitziet, maar technisch blijft 10x zo belangrijker imo.
                    Ze gaan ervanuit dat iemand die de moeite doet de wagen correcte te onderhouden aan de buitenzijde toch ook wel de technische kant in orde zal houden ...

Het gaat hier ook wel over auto's van minder dan 2 jaar oud ...

Comment

Onderstaande geldt voor mensen die zich interesseren voor auto's en een auto niet enkel zien als vervoersmiddel van A naar B. De laatste categorie mensen kijkt meestal enkel naar de beste prijs / afschrijving / kilometers / kosten per km etc etc...puur vanuit verstand. Voor hun is een detail absolute onzin. Welk merklogo erop plakt en in welke kleurstelling ze rondrijden doet er meestal ook niet toe:

Maar laten we ook niet vergeten dat het aanschaffen van een auto een stuk emotie is voor de meeste mensen. Emotie haal je niet uit een onderhoudsboekje en stoffige praatjes, maar emotie beleef je bijvoorbeeld door iets te zien. Als we allemaal puur op verstand een auto kochten reden we waarschijnlijk allemaal rond in een saaie Jap zonder toeters en bellen.

Een auto die goed onderhouden en regelmatig gedetailed / vakkundig onderhouden is, ziet er gewoon een pak beter uit dan elke auto die dat niet heeft. Of die auto 10 jaar is of zelfs jonger als 2 jaar......vaak ziet een gedetailde auto qua glans en afwerking er immers beter uit dan een nieuwe auto in de showroom. Dat klinkt ongeloofwaardig, maar als we de weg zien welke een nieuwe auto aflegt alvorens in de showroom te geraken, en wat deze al vaak mee maakt en met welke kwaliteit deze worden geprepareerd voor de showroom, is het niet meer ongeloofwaardig. Daarom krijg ik vaak van de klant na de detail te horen dat ze de auto nieuw hebben gekocht......maar zo mooi als nu en met zo'n glans heeft hij er nog nooit uitgezien !

Het is m.i. toch vaak een combinatie van het technische en optische onderhoud wat zorgt dat een goede prijs verkregen kan worden voor een auto. Een auto die vettig staat en met krassen, geeft mij automatisch al het gevoel (daar is de emotie weer) dat de eigenaar niet zuinig op de auto was. Die laat ik staan en geef liever meer uit aan een deftig exemplaar waar ik een goed gevoel bij heb, en vaak is dat een juist gevoel.

Comment

Valt die weg te krijgen? op bepaalde stukken blijft me nagel er wel insteken.

Comment

Met enkel polijsten zal deze er niet uit gaan zover ik dat vanuit hier kan beoordelen..

Deze zal eerst gewetsanded moeten worden, voorafgaande (aangezien u blijft steken met uw nagel en de kras dus door de vernis,- kleurlak heen is), opgevuld moeten worden met lak. Daarna moet er roterend gepolijst worden om de ontstane schuurkrassen te verwijderen en het behandelde gedeelte weer naar hoogglans te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                            Reclame aan het maken voor je slippers misschien Nemo???

Met enkel polijsten zal deze er niet uit gaan zover ik dat vanuit hier kan beoordelen..

Deze zal eerst gewetsanded moeten worden, voorafgaande (aangezien u blijft steken met uw nagel en de kras dus door de vernis,- kleurlak heen is), opgevuld moeten worden met lak. Daarna moet er roterend gepolijst worden om de ontstane schuurkrassen te verwijderen en het behandelde gedeelte weer naar hoogglans te krijgen.
                            Dus ik kan er zelf beter afblijven?
                            Ik heb zo'n 'prof' poliermachine gekocht.

Comment

Bedankt voor jullie antwoorden, wally, wax-it, ccc

ik blijf echter bij mijn gedacht erover
                              alleen al het feit dat jullie stuk voor stuk aanhalen dat het psychologisch aspect meespeelt, is voor mij de bevestiging dat detailen eigenlijk een marketingtrucje is
                              1994 Mercedes SL320
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

@Nemo: Wegwerken zal niet gaan met enkel polijsten, dus als dat de bedoeling is gaat het verloren moeite en tijd zijn. Wel kun je proberen of de kras minder zichtbaar gemaakt kan worden door hem als het ware dicht te slijpen, maar dat zou ik wel enkel doen mits er enige ervaring met de machine is. Anders is de kans aanwezig dat het nog erger wordt (bijv. de lak verbranden en dan zie je meer dan dit krasje ).

@Alexanderr: Voor alle zekerheid wil ik erbij zeggen dat ik mijn standpunten ook niet als aanvallend of denigrerend bedoel. Persoonlijk vind ik een discussie altijd wel fijn om zo standpunten vanuit een andere hoek te bekijken, maar scheve gezichten onderling mogen daar niet bij gaan horen he

Zelf vind ik het zeker geen marketingtruuk. Een marketingtruuk zou het voor mij zijn als ik dit zou verkondigen puur en enkel vanuit de insteek om meer klanten te winnen. Maar het zijn voor mij persoonlijke ervaringen en ervaringen die ik mee krijg van m'n klanten. Ze krijgen daadwerkelijk een betere prijs voor hun wagen en verkoop verloopt doorgaans sneller. Detailen is een vorm van onderhoud en zaken waaraan onderhoud gepleegd is blijven doorgaans beter hun waarde houden.
                                Ik kan uw standpunt echter ook begrijpen, want wat ik meld is een positief bij-effect wat je overhoudt aan de diensten die ik (we) aanbied. Maar het is altijd dat als we zaken puur wetenschappelijk en rationeel bekijken, we tot hele andere inzichten komen dan wanneer we de zaken in de praktijk bekijken en waar emotie (want een mens handelt vanuit verstand en gevoel) mee speelt.

Comment

Ik heb dat machien nog nooit gebruikt.
                                  maar bedankt voor me wat meer info te geven

Comment

Ik heb toch van de garage waar we voor onderhoud gaan ook positieve reacties gekregen

De Audi is 2dehands gekocht, en altijd bij dezelfde dealer binnen gedaan. En die geven effectief toe dattie er nu beter bij staat dan toen ie gekocht werd. Nochtans zijn er 65.000km bij gekomen.

Zelfde met de BMW van m'n pa, nieuw gekocht in die garage, en ze zeggen zelf dat er maar weinig nog zo goed uit zien na 4jaar en 130.000km. Ze willen hem zelf overkopen, ipv dat wij hem terug geven aan de lease.

Dus het doet effectief iets, zelfs los van het emotionele aspect.

Maar wat Alexanderr zegt kan ik perfect inkomen, en er zit zeker waarheid in.

Comment

Van de BMW moet ik er nog iets aan toevoegen.

- De waarde voor de leasingsmaatschappij blijft perfect gelijk, we moeten enkel geen extra kosten betalen om krassen en borduurschade weg te werken.

- De garage zelf geeft wel een hogere prijs dan wat ze standaard geven voor een gelijkaardige wagen. Omwille van 't feit van hoe ie onderhouden geweest is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                        Van de BMW moet ik er nog iets aan toevoegen.

- De waarde voor de leasingsmaatschappij blijft perfect gelijk, we moeten enkel geen extra kosten betalen om krassen en borduurschade weg te werken.

- De garage zelf geeft wel een hogere prijs dan wat ze standaard geven voor een gelijkaardige wagen. Omwille van 't feit van hoe ie onderhouden geweest is.
                                        Moet je een wagen dat je least niet verplicht omnium verzekeren?
                                        Zodat er later bij schade alles kan hersteld worden?

Comment

Daarmee ben ik ook volledig akkoord Simoni en CCC !

Voor mij persoonlijk zie ik weinig economische meerwaarde realiseerbaar door mijn auto te (laten) detailen ipv hem te onderhouden zoals ik nu doe.

Voor 99,9% van de potentiële kopers van mijn MINI, binnen een jaar of 3, zal mijn wagen méérl dan goed genoeg onderhouden zijn.
                                          Ik stofzuig hem wekelijks en ik rij hem wekelijks door de carwash, en ik rij zelden () ergens tegen

Ik vind dat ik mijn auto beter dan gemiddeld onderhoud en ik denk dat de mogelijke surplus bij herverkoop niet opweegt tegen de investering die ik zou maken om hem te detailen.

Ik zie op dit moment enkel het verschil tussen een auto die proper is, en een auto die vuil is. Ik zou geen cent meer geven aan een auto die héél proper is dan aan een auto die gewoon goed proper is. En ik veronderstel dat jan modaal daar ook zo over denkt.

Nu heb ik 't vooral over een nieuwe wagen, maar ik kan wél enigszins begrijpen dat je op een waardevolle oldtimer wel de moeite neemt om hem te detailen. Al moet ik daar ook weer aan toevoegen dat ik een auto met lichte gebruikssporen 'eerlijker' vind dan eentje die er splinternieuw uitziet

Hehe
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X