Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hogedrukreiniger

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hogedrukreiniger

Mijn vader beweert dat het gebruik van een hogedrukreiniger op een vuile auto de lak kan beschadigen. Klopt dit of niet?

Ik zou namelijk graag onze auto poetsen met hogedrukreiniger maar mag niet van hem...

Hogedrukspuiten heb je natuurlijk in alle soorten en maten. Druk gaat van een 10 bar tot een 150 bar (modaal genomen). Hoeveel precies in België weet ik niet, maar de druk op de waterleiding ligt hier in Nederland tussen de 3,5 - 4 bar. Een héél pak minder dus.

Als er vuil op uw lak zit, en u komt daar met zo'n hogedruk aan, gaat dan eigenlijk frezend werken. Uw vader heeft daar dus wel een punt. Ik zie sommige zelfs met de roterende vuilfrees werken, dat is natuurlijk helemaal verkeerd

Maar in principe, met beleid en niet te kort op uw lak kan het niet zo heel veel kwaad met zo'n lichte. Zo'n hogedrukreiniger vind ik eigenlijk alleen interessant om de wielkasten goed uit te spoelen en de onderkant schoon te spuiten. Voor de rest volstaat een ordinarie tuinslang met sproeikop. Bij het afspoelen alleen de tuinslang, om zo een groot volume water onder een lage druk te hebben.

Comment

Ik spoel de wagen altijd eerst af met de tuinslang zodat het ergste vuil al weg is. Vervolgens kunt ge zonder problemen de hogedrukreiniger erop zetten. Doe het altijd zo en heb toch nog nooit zichtbare schade aan mijn lak gehad.

Comment

Kan geen kwaad. Is hier al ergens besproken trouwens.
        Gewoon voldoende afstand houden (50-60cm) en in een hoek van 45° spuiten

Het enige kwaad wat ge met een hogedukreiniger kan doen is reeds beschadigde oppervlakken erger beschadigen. Bvb als er wat lak van een logo oid weg is kan je de rest eraf blazen met een hogedrukreiniger maar nogmaals, hou gewoon wat afstand.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Thx guys voor de reacties, ik zal hem dit laten lezen en hopelijk kan het hem overtuigen.

Comment

je moet dan ook werken met debiet, niet met druk.

Comment

Working...
            X