Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn swirls eigenlijk te vermijden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zijn swirls eigenlijk te vermijden?

Juist gedaan met een grote beurt van de wagen, en ik begon al op de motorkap en dak , lichte swirlvorming te zien?
    Ik heb men wagen nu ong bijna 9 maand, en behandel ze met de grootste voorzichtigheid, wassen met geitewolle mitt, niet meer dan 1 pass, met de stroomlijn mee.. clayen met heel zachte klei, "polishen" met half nat microvezel , en opnemen met worktowel....
    Frustrerend ze...

Ook , als ge uwe auto onder zo een geel straatverlichting ding zet, ziet ge dus echt ALLES he...

btw, de matte plekken zijn weg denk ik

Heb mijn auto ook ongeveer 9 maand, miss iets langer, nog geen swirls tezien eigenlijk. Altijd gewassen met NXT Car wash van Mequiars en ook zo een washandschoen. Wat ik wel doe is, bovenkant gewoon goed inwrijven, onderkant, waar het het meeste vuil is, van voor naar achter wrijven en dan die handschoen spoelen. Ik denk dat je gewoon die washandschoen zoveel mogelijk moet spoelen, zeker daar waar het het meeste vuil is. Na het wassen goed spoelen! En bij het afdrogen de vod ook regelmatig spoelen, kan verkeerd zijn, maar zo doe ik het allesinds.
    Die NXT Car Wash schuimt vreet goed en wrijft echt superzacht op de wagen! Waxen en al die toestanden vindt ik nu al een beetje zot, is voor deze zomer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
      Juist gedaan met een grote beurt van de wagen, en ik begon al op de motorkap en dak , lichte swirlvorming te zien?
      Ik heb men wagen nu ong bijna 9 maand, en behandel ze met de grootste voorzichtigheid, wassen met geitewolle mitt, niet meer dan 1 pass, met de stroomlijn mee.. clayen met heel zachte klei, "polishen" met half nat microvezel , en opnemen met worktowel....
      Frustrerend ze...

Ook , als ge uwe auto onder zo een geel straatverlichting ding zet, ziet ge dus echt ALLES he...

btw, de matte plekken zijn weg denk ik
      Die worktowel zou ik wel niet op de lak gebruiken hoor ! Die is vrij ruw !

Maar om op je vraag te antwoorden, swirls zijn niet te vermijden. Je zal er altijd wel introduceren. De kunst is wel van ze tot een minimum te beperken zodat je ze bijna niet opmerkt of met een lichte polishbeurt kan verwijderen

Comment

in de zon heb ik het zelf ook nog ni echt opgemerkt...

maar onder die gele halogeen spots van straatverlichting komt echt alles naar boven...

heel handig voor te zien of ge de wax overal hebt afgewreven... :p
        ik dacht dat die worktowel juist was voor wax residu enzo weg te nemen :o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be
          Ik heb men wagen nu ong bijna 9 maand, en...
          Ik heb mn wagen nu 1.5 jaar, en nog geen swirl te zien.

Aja, ma ik steek de mijne dan ook binnen elke 3 maand bij wax-it voor een "grote beurt". (Waxen en polishen daar begin ik gewoon ni aan zelf, gewoon wassen is al goed genoeg op deze manier)

Als ge in een naftstation staat langs de snelweg alst donker is ook. En dan doet da wel plezier van uw kar te zien staan blinken, met TL licht erop een geen lijntje te zien. Ow yeah

Comment

ni iedereen is zo ne rijke patser dat em om de 3 maand 3 a 400 euro kan laten liggen voor ne detail he i'rken... we moeten ons behelpen met wat we hebben

Nog een voordeel voor u Ir'ken per detail beurt is uw auto 3a 4 micron clearcoat lichter...
            Uw auto word dus sneller en sneller met de jaren

Comment

Nu ik ga zelf is en prijske laten maken als ik men pakketje dat ik besteld heb ga afhalen...
              er is bijna een jaar voorbij, en dan kan mijn eend ook wel is een deftige beurt gebruiken

Comment

ni iedereen is zo ne rijke patser dat em om de 3 maand 3 a 400 euro kan laten liggen voor ne detail he i'rken... we moeten ons behelpen met wat we hebben

Nog een voordeel voor u Ir'ken per detail beurt is uw auto 3a 4 micron clearcoat lichter...
                Zo een onderhouds systeem is helemaal zo duur niet hoor !

Het is ook niet elke keer nodig om de wagen te polieren, en als ik hem polier is het met een héél fijne polish. Als er dus een micron vernis afgaat zal het veel zijn

Ik ben meestal een uur of 4 bezig aan de 350Z (maar ik krijg wel wat hulp van de eigenaar)
                Heb hem al 1 keer opnieuw gepolierd. De andere keren was het nog niet nodig

Comment

Dit vraag ik me al een tijdje af: Bij polieren wordt er steeds een laagje weggenomen van de lak, theoretisch, hoeveel keer mag je je wagen dan polieren om niet teveel lagen weggenomen te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Zo een onderhouds systeem is helemaal zo duur niet hoor !

Het is ook niet elke keer nodig om de wagen te polieren, en als ik hem polier is het met een héél fijne polish. Als er dus een micron vernis afgaat zal het veel zijn

Ik ben meestal een uur of 4 bezig aan de 350Z (maar ik krijg wel wat hulp van de eigenaar)
                    Heb hem al 1 keer opnieuw gepolierd. De andere keren was het nog niet nodig

Merci, zo moet ik het zelf ni uitleggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                      Dit vraag ik me al een tijdje af: Bij polieren wordt er steeds een laagje weggenomen van de lak, theoretisch, hoeveel keer mag je je wagen dan polieren om niet teveel lagen weggenomen te hebben.
                      Met de hand of excentrisch ga je bitter weinig vernis wegnemen, zelf niet noemenswaardig.

Roterend kan je echter wel ver gaan.
                      Mijn regel is nooit meer dan 50% van de vernis laag (let wel VERNIS laag niet de volledige lakdikte !) af te nemen.

Als je een diepe kras hebt en hij gaat er niet uit met 50% vernis af te nemen, dan laat ik het liever zo. Onder de 50% ga je aan glans beginnen inboeten en wordt het risico te groot.

Als je lak in doorsnede bekijken is die niet vlak maar golvend. Als je dus net op een dike plaats kleur zit en een dunnen plaats vernis kan je dus teveel vernis afnemen dan goed is. (beetje technisch)

Bij een normale polierbeurt neem ik ongeveer 5 tot maximaal 10% van je vernis af. En dat is meestal en een hevige correctie. Als je daarna je wagen correct onderhoud zal je nooit meer dan 1 micron moeten wegpolieren om steeds weer een perfect resultaat te hebben.

Comment

om te weten hoeveel vernis er op zit, hoe ga je daarvoor te werk? Stel dat de wagen van je nieuwe klant al een aantal machinale polierbeurten achter de rug heeft onder dat je het weet, dan is een laagdiktemeter toch nutteloos?