Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo Stelvio (2026)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Alfa Romeo Stelvio (2026)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Nieuwe Alfa Romeo Stelvio maakt zich klaar voor debuut

IJskoud!

​Dit jaar nog trekt Alfa Romeo het doek van de volledig nieuwe Stelvio. Het testwerk met de nieuwe Alfa Romeo Stelvio is in volle gang. AutoWeek kan je de nieuwe Italiaanse SUV ruim voor zijn onthulling al vrij uitgebreid laten zien.

De zo'n negen jaar oude Alfa Romeo Stelvio mag er vrijwel heel 2025 nog tegenaan, maar wordt als zijn tiende levensjaar nadert vervangen. Eind dit jaar komt er een volledig nieuwe Stelvio. In tegenstelling tot wat eerder aannemelijk werd geacht, krijgt die nieuwe Stelvio niet enkel elektrische aandrijflijnen. De nieuwe Giulia overigens ovenmin. Daarover lees je hier meer. In dit artikel richten we ons op een ijskoude Alfa Romeo Stelvio. AutoWeek kan je foto's van de nieuwe Stelvio laten zien die gekiekt zijn in het hoge noorden. In Arjeplog, om precies te zijn.

Arjeplog is een kleine plaats hoog in het noorden van Zweden in Lapland. Stellantis heeft daar zijn Proving Gound Center geheten testlocatie waar het de nieuwe Stelvio momenteel aan uitgebreide koudetests onderwerpt. Hoewel de nieuwe Alfa Romeo Stelvio straks in de Cassino-productiefaciliteit in Italië van de band zal lopen, zijn de eerste testexemplaren gebouwd in de Mirafiori-fabriek in Turijn. Elk testexemplaar wordt tijdens meer dan 1.000 testuren aan allerhande tests onderworpen, waaronder dus koudetests waarbij de SUV temperaturen van wel -30 graden Celsius moet zien te overleven. Maar er is meer. Zo worden de testexemplaren in een later stadium aan ruim 1.500 testuren op circuits onderworpen. Waaronder op het Italiaanse Balocco, maar reken maar dat we de nieuwe Alfa straks ook op de Nürburgring-Nordschelife voorbij zien razen.

Alfa Romeo Stelvio.

De nieuwe Alfa Romeo Stelvio op deze foto's is nog rijkelijk voorzien van verhullend stickerwerk. Wat zich onder de camouflageplakkers schuilhoudt? Dat is nog even de vraag. We ontwaren horizontale led-segmenten in de achterlichten, maar dit kunnen heel goed tijdelijke ledstrips zijn. Verder zien we platte ledstroken in het front, terwijl de daadwerkelijke koplampen zich een laag daaronder schuilhouden. Daarnaast lijkt de nieuwe Stelvio een vrij vlak liggende achterruit, een ietwat aflopende daklijn en naar achteren toe opwaartse schouderlijn te krijgen.

Later dit jaar meer!

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Impressie:

Comment

Alfa Romeo Stelvio: wat weten we al over de tweede generatie?

De tweede generatie van de Alfa Romeo Stelvio zou officieel het licht zien eind 2025, maar wat weten we nu al over zijn design en technische details?

https://www.vroom.be/nl/informatie/a...2026-alle-info

Comment

Working...
          X