Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Cybercab (2026)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tesla Cybercab (2026)

Tesla Cybercab: zelfrijdend, goedkoop en al snel op de markt

​​
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Tesla Cybercab zet eerste stapje richting Europa

Vanaf 2027 ook legaal in Nederland?

​De Tesla Cybercab moet de wereld veroveren. Althans, als het aan Tesla-topman Elon Musk ligt. Daar hoort ook een Europees Cybercab-avontuur bij. De Tesla Cybercab lijkt nu zijn eerste stapje naar Europa te hebben gezet.

De een droomt over een Aston Martin Vanquish, de ander over een Peugeot 205 of Nissan Bluebird. En Elon Musk? Die droomt van een wereld waarin de Tesla Cybercab overal ter wereld op elk kruispunt, langs elke stoep en op elke doorgaande weg in actie is te zien. De Tesla Cybercab is een volledig autonoom rijdende EV die wat formaat betreft vergelijkbaar is met de Model Y, maar waarin je slechts met twee personen kunt plaatsnemen en waarin je een enorme berg bagage kunt meezeulen.

In de Actieagenda Auto van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat waaraan we eind vorig jaar aandacht schonken, stond onder meer dat er gewerkt wordt aan wetgeving die autonoom rijden vanaf 2027 moet mogelijkmaken. Dat is goed nieuws voor de Cybercab die Tesla hier natuurlijk ook maar wat graag op de markt zou willen brengen. In de database van het Europese patentbureau zien we dat de eerste stap richting de komst van de Cybercab naar Europa is gezet. Daar is het ontwerp van de Cybercab inmiddels geregistreerd. De aanvraag is kakelvers. Op 9 april is de aanvraag gedaan en de tekeningen zijn vandaag gepubliceerd.

Hier lees én bekijk je meer over de Tesla Cybercab.

Bron: Autoweek

Comment

Working...
      X