Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nieuwe Nissan Leaf: efficiënter dan vorige pioniers
Tabula Rasa
Het duurt niet lang meer voordat Nissan eindelijk het doek trekt van de eerste écht nieuwe Nissan Leaf. In de aanloop naar de volledige onthulling geeft de fabrikant een handjevol nieuwe cijfers en feiten over het nieuwe model vrij.
De Leaf zoals je die in zijn huidige vorm sinds 2017 bij de dealers vindt, is feitelijk weinig meer dan een flink opgefriste variant van zijn voorganger. Als we het zo bekijken ligt de basis van het huidige model dus al in 2010. Hoog tijd dus voor een volledig nieuwe Leaf. Daar is Nissan het mee eens. Over die nieuwe Leaf kunnen we je nu onder meer vertellen dat hij tot 217 pk sterk wordt.
De nieuwe Nissan Leaf - die straks geen hatchback maar een cross-over is - krijgt een nieuwe elektromotor die 10 procent kleiner is dan die van de vorige generatie. Het systeemvermogen bedraagt volgens Nissan 217 pk en 355 Nm. Reken echter ook op de komst van minder potente en misschien ook wel sterkere varianten. Nissan koppelt die 217 elektropaarden tekstueel aan 'bepaalde varianten'. De uitgaande generatie Leaf brengt 217 pk en 340 Nm op de been. Puur wat vermogen betreft blijft de nieuwe Leaf dus dicht bij zijn voorganger.
Bij snelheden tot 50 km/h is de nieuwkomer tot 2 decibel stiller dan het uitgaande model. Het HVAC-systeem (verwarming, blower en airco) zit onder de voorklep in plaats van direct achter het instrumentarium. Het gevolg is meer interieurruimte. De nieuwe Leaf staat op 19-inch sloffen, moet stijver zijn dan zijn voorgangers én krijgt een multilink-ophanging achter. Spoedig meer!
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Comment