Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes EQC SUV / GLC EV (2026)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    1 electric GLC. 5 challenges. 30 minutes. | CEO Ola Källenius tests the prototype
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

    Comment


    • #22
      Elektrische Mercedes-Benz GLC kan 260 kilometer laden in 10 minuten

      Vaarwel EQC



      ​Vergeet de EQC. Een nieuwe elektrische SUV die voluit 'Mercedes-Benz GLC met EQ Technologie' heet staat te trappelen om hem te vervangen. Mercedes-Benz heeft topman Ola Källenius achter het stuur van de SUV gezet en deelt meer informatie over de elektrische nieuwkomer.


      Mercedes-Benz stapt geleidelijk af van het EQ-label. Dat verklaart waarom de elektrische G-klasse bij zijn introductie niet EQG, maar 'G-klasse met EQ Technologie' werd genoemd en waarom de elektrische variant van de nieuwe CLA niet aan het EQ-label hangt. Het is dan ook niet meer dan logisch dat de opvolger van de EQC - het elektrische equivalent van de GLC - straks voluit Mercedes-Benz GLC met EQ Technologie heet. Een hele mond vol. Om de gemoederen voor de komst van de elektrische GLC op te warmen, hebben de Duitsers Mercedes-topman Ola Källenius achter het stuur van de SUV gezet. Daarbij komen we ook nieuwe specificaties te weten.

      Zo profiteert de volledig elektrische GLC van de Airmatic-luchtvering waarop ook de S-klasse je trakteert, al dan niet in combinatie met een mee- en tegensturende achteras. Ook moet de elektrische GLC een stuk ruimer zijn dan zijn naamgenoot met verbrandingsmotoren. Dat heeft de auto onder meer te te danken aan zijn wielbasis, want die is 8 centimeter groter dan die van de GLC-met-verbrandingsmotoren. Volgens Mercedes-Benz leveren alle extra centimeters de achterpassagiers 'significant' meer been- en hoofdruimte op.


      De elektrische GLC kan behoorlijk wat trekken.

      Niet alleen op de achterbank is de elektrische GLC ruim, ook achter de achterbank is dat het geval. De bagageruimte bedraagt volgens Mercedes-Benz 570 liter. Een reguliere GLC biedt ruimte aan 620 liter, maar een plug-in hybride GLC 470 liter. Maar er is meer. Zo krijg je in de elektrische GLC 1.740 liter aan opberggenot als je de achterbank platgooit. Bovendien zit er onder de voorklep een bagageruimte (frunk) waarin je maar liefst 128 liter kwijt kunt.

      Dan de vraag der vragen: wat is de actieradius van de elektrische GLC? Die vraag blijft onbeantwoord, maar we kunnen je al wel vertellen dat een GLC 400 4Matic met meer dan 320 kW kan laden. Onder meer dankzij de 800v boordspanning. Daarbij meldt Mercedes-Benz nadrukkelijk dat hij naast met 800v ook met 400v kan laden. Afhankelijk van de markt, overigens. De huidige CLA kan in Nederland bijvoorbeeld (nog) enkel bij 800v-laders terecht. De elektrische GLC moet in 10 minuten zo'n 260 kilometer kunnen bijladen. Verder is het maximum trekgewicht 2.400 kilo.

      Bron: Autoweek
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #23
        Eerste teaser:



        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

        Comment


        • #24








          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #25
            Impressie:




            Mercedes-Benz GLC met EQ-technologie (Illustratie: Larson)


            Mercedes-Benz GLC met EQ-technologie: vervolg op EQC

            Nóg een GLC

            ​Denk je aan een volledig elektrische Mercedes-Benz GLC, dan denk je aan de EQC. Die krijgt een opvolger die ‘GLC met EQ-technologie’ heet. Dat is meer dan de huidige GLC met een elektromotor.

            Highlights GLC met EQ-technologie
            • Snel bijladen
            • 2.400 kilo trekken
            • Ruim, ondanks accu

            De huidige Mercedes-Benz GLC verscheen drie jaar geleden en is dus nog behoorlijk fris. Toch komt er alweer een nieuwe GLC aan. Niet de opvolger van de brandstof-GLC, maar de auto die verder gaat waar de EQC is gebleven. We hebben het over de volledig elektrische ‘GLC met EQ-technologie’, of kort gezegd de GLC EQ. Mercedes-Benz weekt het EQ-label los van de modelnaam en dat is vooral overzichtelijker bij een model als de nieuwe CLA, die met volledig elektrische én verbrandingsmotoren verkrijgbaar is.

            Facelift

            Bij de GLC ligt het dus weer net even anders, want deze nieuwe GLC is dus altijd elektrisch en niet verwant aan zijn brandstofbroer. Volgen we het nog? Ondanks de andere techniek is ook deze elektrische GLC straks heel duidelijk als een GLC te herkennen. Dat dankt hij overigens aan een facelift. Nu vraag je je natuurlijk af hoe een nog te onthullen auto al gefacelift kan zijn. Nou, we hebben al heel wat spionagefoto’s voorbij zien komen van deze Benz en vorig jaar zagen we hem ineens met een gewijzigde neus.

            Ondanks de camouflage was goed te zien dat de koplampen hoger in de neus zitten en de neus zelf is minder gestroomlijnd. Mercedes-Benz gaf vorig jaar zomer toe dat het zijn ontwerprichting voor elektrische modellen iets bijstelde naar een wat conventionelere insteek. Het lijkt erop dat we dat op deze GLC EQ heel concreet hebben zien gebeuren.

            De elektrische GLC lijkt daarom weliswaar enigszins op zijn brandstof-equivalent, maar hij is stiekem een slag groter. Althans, de wielbasis is 8 cm groter en dat leidt tot aardig wat binnenruimte. De bagageruimte bedraagt volgens Mercedes-Benz 570 liter. Een reguliere GLC biedt ruimte aan 620 liter, maar een plug-in hybride GLC 470 liter. Maar er is meer. Zo is er in de elektrische GLC 1.740 liter ruimte als je de achterbank neerklapt. Bovendien heeft hij een frunk van maar liefst 128 liter. Interessant is verder dat de elektrische GLC ook de Airmatic-luchtvering van de S-klasse heeft. Dat komt al dan niet in combinatie met een mee- en tegensturende achteras.

            Snel laden

            Je kunt de Mercedes-Benz GLC met EQ-technologie dus aardig volladen, maar ook opladen gaat straks prima. Hij is voorzien van 800V-techniek en je kunt hem zeker met 320 kW laadvermogen bijladen. Dat levert in 10 minuten 260 km rijbereik op. Overigens kun je de elektrische GLC ook aan een 400V-snellader hangen. Niet geheel onbelangrijk in dit segment: de Mercedes-Benz GLC met EQ-technologie kun je prima inzetten als trekauto. Het maximale trekgewicht is maar liefst 2.400 kilo en dat is indrukwekkend.

            Naar verluidt komt de Mercedes-Benz GLC EQ een dikke 700 km ver met een volle accu. Naar motorvermogens en aandrijflijnen is het vooralsnog gissen, maar reken maar dat er twee- en vierwielaandrijving verkrijgbaar is. Verder is het aannemelijk dat Mercedes-AMG zich nog tegen deze elektrische GLC aan bemoeit. Dat levert ongetwijfeld een beresterke auto op, die zich straks moet gaan meten met een eventuele M-versie van de aanstaande BMW iX3.

            Bron: Autoweek

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

            Comment


            • #26
              Mercedes werkt aan een volledig nieuwe en volledig elektrische GLC. Die Mercedes-Benz GLC ‘met EQ Technologie’ is nog niet onthuld, maar zijn interieur inmiddels wel.









              Bron: Autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

              Comment


              • #27
                Nooit echt fan geweest van Mercedes interieurs, maar dit lijkt me toch echt knap te worden

                Comment

                Working...
                X