Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW - Neue Klasse EV varianten (2025)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik heb gisteren een ritje in de splinternieuwe BMW i4 van mijn zoon gemaakt (rij zelf Tesla).

    Zeker geen slechte auto, en die rijdt echt prima, maar je merkt aan een paar dingen dat die auto toch wat achter loopt.

    Wat ik goed vond:
    - zeker genoeg vermogen in comfort stand, prima reactie op stroompedaal
    - heel goede zetels
    - prima vering, al mocht het bochtgedrag wat strakker (17' wielen)
    - stilte aan boord, gecombineerd met prima basis audio systeem
    - instap makkelijker dan ik dacht, de auto is minder laag dan hij er uit ziet.
    - blijkt relatief zuinig te zijn, al kon ik dat zelf niet direct beoordelen

    Minder goed:
    - in sport in de auto gewoon veel te bruusk als je het pedaal in trapt. Vermogen wordt echt te snel vrij gegeven zodat je geen duw, maar een klop in de rug krijgt
    - vooruit kan je one pedal drive doen in B stand, maar achteruit moet je de rem gebruiken...
    - dingen als automatisch grootlicht en adaptive cruise zijn opties en die had mijn zoon niet aangevinkt (omdat hij dacht dat het standaard was, en de verkoper er niks over gezegd had). Ik zou balen als een stekker (maar had het wellicht expliciet gevraagd), hij kan er mee leven. Het kan via een 'update' wel bijgekocht worden... Maar eerlijk... op een auto uit die klasse hoort dat gewoon standaard te zijn.
    - 1000 knoppen in het interieur, en dat ben ik echt niet gewoon. Door de ontbrekende opties zijn er dus ook knoppen op het stuur die niet werken, en een waarschuwing opleveren met boodschap dat die functie niet beschikbaar is.


    Ik zou zelf zeker een BMW NK overwegen als opvolger van mijn Y binnen een jaar of 3, maar dan echt met minder knoppen op stuur en er rond. En ik hoop echt dat ze de standaarduitrusting eens op niveau brengen van een auto uit de twenties, en niet van 1995.
    Alleen al voor de lichten staan er een 6-tal knoppen of zo. Dat moet beter kunnen door het gewoon automatisch te maken.​

    Comment


    • #22
      Standaarduitrusting op niveau bij BMW of Mercedes, forget it! Pakketten waar je vaak de helft of meer niet van nodig hebt. Pas op, dat verschilt van land tot land, in Duitsland bv kun je vaak bepaalde opties wel apart krijgen. Maar ik weet nu weer waarom ik in België hun dealers stealers noem
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Standaarduitrusting op niveau bij BMW of Mercedes, forget it! Pakketten waar je vaak de helft of meer niet van nodig hebt. Pas op, dat verschilt van land tot land, in Duitsland bv kun je vaak bepaalde opties wel apart krijgen. Maar ik weet nu weer waarom ik in België hun dealers stealers noem
        De dealers bepalen dat niet, dat zijn de 'invoerders'.
        Dealers moeten gewoon de regeltjes volgen en mogen 'korting' geven en paketten verkopen.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          De dealers bepalen dat niet, dat zijn de 'invoerders'.
          Dealers moeten gewoon de regeltjes volgen en mogen 'korting' geven en paketten verkopen.
          Dat weet ik wel, maar het zegt, de dealers van die merken kennende, ook veel over hun werkwijze

          Al goed dat ik er in dit land niet meer moet komen, of het moest iets met dringende garantie te maken hebben. Met wat geluk dus hopelijk nooit meer...
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
            Ik heb gisteren een ritje in de splinternieuwe BMW i4 van mijn zoon gemaakt (rij zelf Tesla).

            Zeker geen slechte auto, en die rijdt echt prima, maar je merkt aan een paar dingen dat die auto toch wat achter loopt.

            Wat ik goed vond:
            - zeker genoeg vermogen in comfort stand, prima reactie op stroompedaal
            - heel goede zetels
            - prima vering, al mocht het bochtgedrag wat strakker (17' wielen)
            - stilte aan boord, gecombineerd met prima basis audio systeem
            - instap makkelijker dan ik dacht, de auto is minder laag dan hij er uit ziet.
            - blijkt relatief zuinig te zijn, al kon ik dat zelf niet direct beoordelen

            Minder goed:
            - in sport in de auto gewoon veel te bruusk als je het pedaal in trapt. Vermogen wordt echt te snel vrij gegeven zodat je geen duw, maar een klop in de rug krijgt
            - vooruit kan je one pedal drive doen in B stand, maar achteruit moet je de rem gebruiken...
            - dingen als automatisch grootlicht en adaptive cruise zijn opties en die had mijn zoon niet aangevinkt (omdat hij dacht dat het standaard was, en de verkoper er niks over gezegd had). Ik zou balen als een stekker (maar had het wellicht expliciet gevraagd), hij kan er mee leven. Het kan via een 'update' wel bijgekocht worden... Maar eerlijk... op een auto uit die klasse hoort dat gewoon standaard te zijn.
            - 1000 knoppen in het interieur, en dat ben ik echt niet gewoon. Door de ontbrekende opties zijn er dus ook knoppen op het stuur die niet werken, en een waarschuwing opleveren met boodschap dat die functie niet beschikbaar is.


            Ik zou zelf zeker een BMW NK overwegen als opvolger van mijn Y binnen een jaar of 3, maar dan echt met minder knoppen op stuur en er rond. En ik hoop echt dat ze de standaarduitrusting eens op niveau brengen van een auto uit de twenties, en niet van 1995.
            Alleen al voor de lichten staan er een 6-tal knoppen of zo. Dat moet beter kunnen door het gewoon automatisch te maken.​
            Ik heb zelf 4,5 jaar een Tesla Model S gereden, en rijd nu al bijna 2,5 jaar een Audi etron GT. Als ik uw ervaring hierboven lees, laat me dat terugdenken aan de overstap die ik gemaakt heb. Mijn Audi rijdt ook zeer goed, en is binnen veel mooier en vooral chiquer afgewerkt, maar mis toch veel dingen van mijn Tesla destijds. Multimedia is gewoon een stuk terug in de tijd. Ok, het werkt wel allemaal, maar het is bijlange niet zo snel, uitgebreid en intuïtief als bij een Tesla. Als je een Tesla gewoon bent, en je de talenten ervan kan waarderen, dan is het moeilijk om te verbeteren vandaag. Daarom blijf ik ook een Tesla-fan.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten

              Ik heb zelf 4,5 jaar een Tesla Model S gereden, en rijd nu al bijna 2,5 jaar een Audi etron GT. Als ik uw ervaring hierboven lees, laat me dat terugdenken aan de overstap die ik gemaakt heb. Mijn Audi rijdt ook zeer goed, en is binnen veel mooier en vooral chiquer afgewerkt, maar mis toch veel dingen van mijn Tesla destijds. Multimedia is gewoon een stuk terug in de tijd. Ok, het werkt wel allemaal, maar het is bijlange niet zo snel, uitgebreid en intuïtief als bij een Tesla. Als je een Tesla gewoon bent, en je de talenten ervan kan waarderen, dan is het moeilijk om te verbeteren vandaag. Daarom blijf ik ook een Tesla-fan.
              Zowel de i4 als jouw etron zijn al ruim 3-4 jaar op de markt.
              En toen was de kloof groot. Ik durf te hopen dat de A6 toch wat korter bij komt. De reviews bevestigen dit wel.
              Ik vind de Tesla als auto prima, maar vandaag ga ik die niet opnieuw bestellen, zelfs al neemt Musk al wat afstand van Trump.

              Comment


              • #27
                The prototype is an upgraded version of the original Vision Neue Klasse concept from 2023, designed with a focus on performance













                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                Comment


                • #28
                  iX3





                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                  Comment


                  • #29
                    Lijkt op een verhoogde break. Nice!
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                    Comment


                    • #30
                      2028 BMW X7 "Neue Klasse" // SPY PHOTOS
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                      Comment


                      • #31
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                        Comment


                        • #32
                          2027 BMW M3 Pure Electric EV Test Mule Prototype Caught On A Fast Lap At The Nürburgring
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                          Comment


                          • #33
                            Drives better than any other EV?! All-new BMW iX3 Neue Klasse 2026 first ride!
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                            Comment


                            • #34






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                              Comment


                              • #35
                                Echt benieuwd naar de 'Neue Klasse', wat ik tot nu te zien kreeg lijkt mij heel positief
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                Comment


                                • #36
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                  Comment

                                  Working...
                                  X