Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
The technological features in Volkswagen’s I.D. Concept weren’t just for show, as Volkswagen plans to implement them in series production. Concept cars
Trotzdem spielt das Thema GTI langfristig beim Elektroauto eine Rolle, 2019 beginnt der Bau des VW ID in Zwickau. Für den kompakten Stromer kann sich Diess durchaus eine GTI-Version vorstellen.
Sportlich werde das Auto über einen tiefen Schwerpunkt, hohes Drehmoment und eine präzise Lenkung.
Eigentlich bedeutet das Kürzel GTI „Gran Turismo Injection“, also ein sportliches Auto mit Einspritz-Motor. Dass der letzte Teil nicht zum Elektroauto passt, stört Diess nicht. „GTI steht für ein kompaktes Sportauto, Klassenlos, erschwinglich und pur.
Das wird es auch in der elektrischen Welt geben.“
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
In april dit jaar liet Volkswagen de I.D. Crozz Concept voor het eerst zien, het derde lid van de I.D.-familie. De I.D. en I.D. Buzz, die net als deze Crozz ook werkelijk in productie gaan, gingen het studiemodel voor dat vooruitblikt op een elektrische cross-over. Tijdens de IAA zet Volkswagen een doorontwikkelde versie van de I.D. Buzz neer.
Waar de voor- en achterzijde van de oorspronkelijke concept-car nog wat futuristisch aandeden, lijkt deze herziene versie meer met de werkelijkheid in het achterhoofd getekend te zijn. Volkswagen monteert een andere voorbumper en een chroomkleurige strip tussen de eveneens nieuwe koplampunits. Zijspiegels ontbreken nog, al nemen we net als bij het eerder dit jaar gepresenteerde studiemodel uitstulpingen waar op het voorscherm waarin camera's zijn verwerkt.
De Crozz moet in 2020 op de markt verschijnen, hetzelfde jaar waarin de reguliere I.D. op de markt komt. Onlangs bevestigde Volkswagen dat de I.D. Buzz in 2022 op de markt komt. Alle I.D.-modellen komen op het modulaire MEB-platform van de Volkswagen Groep te staan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ik ben echt benieuwd wanneer hij voorgesteld gaat worden en leverbaar gaat zijn in Europa.
Ik verwacht dat de Tesla Model 3 er eerder zal zijn. De I.D. zal misschien goedkoper zijn?
Ik ben echt benieuwd wanneer hij voorgesteld gaat worden en leverbaar gaat zijn in Europa.
Ik verwacht dat de Tesla Model 3 er eerder zal zijn. De I.D. zal misschien goedkoper zijn?
Het verhaal gaat dat hij de prijs krijgt vergelijkbaar met een goed uitgevoerde Golf Diesel.
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Zijn dit nu 2 verschillende carosserie vormen?
Eerste stelde me wat teleur: meer MPV of crossover achtig.
Op de 2e foto lijkt me de verste auto wat meer hatchback achtig, of vergis ik me nu?
Ik hoop dat ze voortwerken: midden 2020 wil ik een EV hebben, dus eind 2019 zeker bestellen.
Zijn dit nu 2 verschillende carosserie vormen?
Eerste stelde me wat teleur: meer MPV of crossover achtig.
Op de 2e foto lijkt me de verste auto wat meer hatchback achtig, of vergis ik me nu?
Ik hoop dat ze voortwerken: midden 2020 wil ik een EV hebben, dus eind 2019 zeker bestellen.
Zijn dit nu 2 verschillende carosserie vormen?
Eerste stelde me wat teleur: meer MPV of crossover achtig.
Op de 2e foto lijkt me de verste auto wat meer hatchback achtig, of vergis ik me nu?
Ik hoop dat ze voortwerken: midden 2020 wil ik een EV hebben, dus eind 2019 zeker bestellen.
Ebenso wichtig: „Nur mit dieser Architektur können wir den I.D. zu einem Preis anbieten, der dem eines aktuellen, gut ausgestatteten Golf TDI entspricht“. Was das konkret bedeutet? Vermutlich rund 27.500 Euro (der aktuelle E-Golf kostet ab 35.900 Euro). Es sei nun mal viel komplexer, die Akkus in eine Architektur zu integrieren, die für einen Verbrenner gemacht wurde. Zudem ließen sich die Package-Vorteile nicht nutzen, erklärt Welsch.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Wat ik over de prestaties lees (170pk, 320km bereik, ...) vind ik zeer interessant, zeker voor de prijs hierboven vermeld (<30k).
Basismodel zal waarschijnlijk zeer basic zijn voor die prijs, maar als je er 40k tegen kan gooien, heb je waarschijnlijk een goed uitgeruste, vlotte EV met goed bereik.
Het design: het originele prototype vind ik er zeer sympathiek uitzien, , niet suf zoals de vorige Leaf of de Zoé, maar ook niet overdreven stoer zoals veel auto's tegenwoordig.
Het gecamoufleerde prototype vind ik er pakken saaier uit zien. Het zou iedere VW of Skoda kunnen zijn. Misschien komt het door de camouflage, maar toch. We zullen zien.
Dat zou kunnen, maar hoeft niet.
MEB is ontwikkeld voor 2 electro motoren, dus het kan alle kanten op, motor achter of motor voor of 2 motoren.
De tekst is nochtans duidelijk
"De besturing van de ID is nog wat droog en gevoelloos, maar Welsch meldt dat nog niet de finale afstemming is bereikt. Voor diegenen die het nog niet in opgevallen: na de voorwiel aangedreven Golf generaties keert Volkswagen met de ID weer terug naar de ‘motor achter, aandrijving achter’ combinatie van de aloude Kever".
Comment