Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Volt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chevrolet Volt

Chevrolet Volt elektro-auto

Chevrolet zet op de Detroit Motor Show een elektrische auto van de toekomst in de vitrine. Het GM-merk van de Amerikaanse Jan Modaal (uitgezonderd voor wie met een Corvette, Tahoe of SSR rijdt) heeft altijd wel iets gehad met elektrische wagens al bleef het meestal bij een studie of concept. Maar nu is het menens, althans als wij op een vervolg mogen hopen van de elektrische Volt.

Chevrolet claimt dat zijn elektrische wagen de tankstops overbodig maakt. Het is een rasechte coupé met vier zitplaatsen en een elektrische motor van de jongste generatie. De elektromotor is gekoppeld aan een 1.3 liter benzinemotor met constant toerental. Maar er kan ook uitsluitend elektrisch gereden worden. En dat met een snelheid van 60 km per uur. Met de benzineversie verbruikt de Volt 1,6 liter op 100 en uitsluitend met draaiende driecilinder rondtoerend stelt hij het ook nog met 4,7 liter. Interessant is dat men de auto tijdens de dagtaak kan aansluiten aan het stopcontact. De volledige oplading duurt zes uur. De 181 kg wegende batterijen zijn van Lithium-Ionen, systeem dat tegen 2010 serierijp zou zijn. Ook kan de auto rijden op E85, dat is op een mengsel van 85% ethanol en 15% benzine. Interessant om volgen...

bron: http://www.auto55.be/nieuws/10153-ch...t-elektro-auto

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Bron: [jalopnik.com]

Comment

te braaf al
          in vergelijking met concept

Comment

Bron: [www.autocar.co.uk]

Comment

Comment

Bron: [www.autoblog.com]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dracos Bekijk Berichten
                  te braaf al
                  in vergelijking met concept

man man man wat een droom kar

Comment

Dit soort initiatieven kan je toch niet anders dan 100% aanmoedigen.
                    Chevrolet is er in geslaagd een rijklaar exemplaar van een elektrische auto te produceren die er nog eens goed uit ziet ook!

Ik ben er al een tijdje van overtuigd dat dit soort projecten de enige manier zijn om de Amerikaanse, stervende automobielindustrie te redden. Na al die jaren hebben ze eindelijk door dat zuipschuiten langs geen kanten meer verkopen, en dat ze alleen met nieuwe kleinere en zuinigere modellen hun tij nog kunnen keren.
                    Enkel jammer dat de klik pas gekomen is nadat de F-150 in mei van de troon werd gestoten door een veel compactere en zuinigere Toyota, op het vlak van maandelijkse verkoop.

Ik hoop trouwens nog altijd vanuit de grond van mijn hart dat mijn allereerste eigen auto een 0 CO-2 auto, die schitterend rijdt, zal worden.

We shall see...

Ciao,

Switcher

Comment

Working...
                    X