Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 Fiat Panda Sport.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2013 Fiat Panda Sport.

Het verhaal is dat er dit jaar een Panda Sport gaat komen met een 105 pk Twin Air Turbo.
    Hier een leuke photoshop van hoe hij er uit kan gaan zien.
    Last edited by ; 10/02/2014, 20:21.

De vorige zag er beter uit... Vooral die belachelijk kleine velgen... Zal wel goed gaan, een chipje voor het turboblokje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beemerke05 Bekijk Berichten
      De vorige zag er beter uit... Vooral die belachelijk kleine velgen... Zal wel goed gaan, een chipje voor het turboblokje
      Het gerucht gaat dat een 105 pk TwinAir met een chippie op 129 pk uitkomt en 210 Nm.

De vraag is alleen nog of de TA 105 een extra motor versie wordt of een Panda sport versie.
      In het laatste geval zal het een duur bakkie worden, omdat je dan van "lounge" niveau uit moet gaan met nog wat extra sportieve upgrades.
      Als een extra motor versie zou je hem ook als "Easy" en "Edizione Cool" kunnen kopen wat weer voordelen heeft.

Fiat zou bv wel voor de 105 pk versie 2 exclusive kleuren kunnen aanbieden die niet op de minder vermogende versies bestelbaar zijn.
      Bijvoorbeeld: "Azzurro Leggende" en "Electroclash Grey".

Comment

Dat Fiat aan iets werkt is wel duidelijk.
        Dat de 105 pk TwinAir motor onder de kap ligt is zeer aannemelijk, maar in welke uitvoering de motor komt is nog onduidelijk.
        Het zou kunnen zijn dat hij in de Trekking en 4X4 gaat komen en het zou kunnen dat hij in een gewone Lounge en misschien in een Panda S gaat komen.
        Één ding is zeker, de meeste andere modellen uit het Fiat concern hebben hem al onder de kap.

Comment

2013 Fiat Panda Sport.

TA... Jammer als het dat blokje wordt.
          Vind het echt een teleurstellend ding.

Comment

Fiat ziet de Panda als een economische "Huis, Tuin, Keuken Auto" om kinderen naar school te brengen en boodschappen doen.
            Ze zien er geen sportieve auto in zoals de normale 500, terwijl dat er toch goed van te maken is, hij staat tenslotte op het zelfde onderstel.
            Het probleem is dat als de Panda net zo sportief als de normale 500 gemaakt wordt dat er geen hond meer een 500 neemt.
            Ik denk ook dat het succes van de normale 500 te danken is aan het grote motoren aanbod.

Een Panda met 120 PK T-Jet motor zou ik gelijk kopen, een Panda met een TwinAir motor absoluut niet, zelfs niet als ze er een 150 pk TwinAir in hangen.

Comment

Dit autootje heeft potentieel om een compact allroundertje te zijn, veel meer dan de 500.
              Het is frustrerend dat die irritante TA-motor dat in de weg blijft staan. Ik kan me in je stellingen vinden, behalve als je zegt dat de Panda in sportieve trim op de 500 zou kannibaliseren. No way, imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                Dit autootje heeft potentieel om een compact allroundertje te zijn, veel meer dan de 500.
                Het is frustrerend dat die irritante TA-motor dat in de weg blijft staan.
                Hier in Nederland kan je niet eens de Diesel versie krijgen en in het begin ook de 1.2 niet, nu kan je de 1.2 69 pk wel bestellen en de 1.0 TA 65 pk en 0.9 TA 85 pk, waarbij de TA's sinds 2014 nog maar 60 en 80 pk leveren om de uitstoot laag genoeg te houden voor bepaalde Nederlandse regels.
                Fiat Nederland bepaald wat je wel en niet mag/kan kopen.
                Als er al een 105 PK TA versie gaat komen van de Panda is het denkbaar dat hij niet verkrijgbaar gaat worden in Nederland, omdat de uitstoot beduidend hoger zal zijn dan de 85/80 pk versie.
                Daarom is ook de Diesel Panda niet opgenomen in het Nederlandse programma, de uitstoot is te hoog volgens Fiat Nederland en dan koopt toch niemand die auto, dus bieden ze hem niet aan.

Ik kan me in je stellingen vinden, behalve als je zegt dat de Panda in sportieve trim op de 500 zou kannibaliseren. No way, imo.
                Fiat SpA is van mening dat dit wel het geval zou zijn, mede omdat de Panda 4 deuren heeft.
                Hun mening is dat met de zelfde motor er eerder voor een Panda gekozen wordt.
                Dit is de reden dat ze nu ook gaan komen met een 5-deur normale 500 versie.
                Dit zal betekenen dat de Panda altijd het ondergeschoven kindje blijft bij Fiat, anders zit hij straks de 5-deur 500 echt in de weg.
                Last edited by ; 11/02/2014, 20:46.

Comment

Wat is er eigenlijk zo 'irritant' aan de Twinair ? Ik heb er nog nooit mee gereden, vandaar

En voor zover ik het begrepen heb word de toekomstige 5 deurs 500 de opvolger van de Punto (want die naam word geschrapt), dus dat lijkt mij dan toch een flinke categorie uit de buurt van de net niet heilig verklaarde 3 deurs 500 zoals we hem nu kennen ?
                  Dus hoe dat een nieuwe Panda 100HP een Punto in de weg zou zitten mogen ze mij toch eens uitleggen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                    Wat is er eigenlijk zo 'irritant' aan de Twinair ? Ik heb er nog nooit mee gereden, vandaar

En voor zover ik het begrepen heb word de toekomstige 5 deurs 500 de opvolger van de Punto (want die naam word geschrapt), dus dat lijkt mij dan toch een flinke categorie uit de buurt van de net niet heilig verklaarde 3 deurs 500 zoals we hem nu kennen ?
                    Dus hoe dat een nieuwe Panda 100HP een Punto in de weg zou zitten mogen ze mij toch eens uitleggen ?
                    Als je met een TA gaat rijden dan ben je gelijk genezen van het "Downsizing cyndrome".

Omdat een eventuele nieuwe Panda 100 hp een stuk goedkoper is/wordt, maar niet bepaald minder is dan een 5-deur 500 die de Punto moet vervangen.

Comment

Ik snap niet wat er irritant is aan die TwinAir?

Ben er mee gaan rijden in de 500 (heb uiteindelijk een stockmodel 1.2i gekocht), en ik vond dat zeer goed meevallen. Authentieke brom die wel bij de 500 past, gaat zeer graag in toeren, ... en valt weldegelijk zeer zuinig te rijden (als je niet continu wil genieten van het geluid op hoge toeren)...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ach, ieder zijn ding, ik vind het een opgevoerde grasmaaier motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                          Ach, ieder zijn ding, ik vind het een opgevoerde grasmaaier motor.
                          Idem dito, hoogst onaangenaam, en al zeker aan snelheden die de Vmax van een brommer overstijgen.

Comment

Ik zal toch eens met met dat grasmachien moeten gaan rijden geloof ik, haha

Omdat een eventuele nieuwe Panda 100 hp een stuk goedkoper is/wordt, maar niet bepaald minder is dan een 5-deur 500 die de Punto moet vervangen.

De oude heeft toch ook niet in het vaarwater van de pittigere Punto's gezeten ? Want zo kunt ge (als ge het doortrekt) ook het bestaansrecht van de gewone Panda tov de 500 in twijfel trekken, want die liggen nog veel dichter tegen elkaar ? Zeker zo ruim en goedkoper ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk Berichten
                              Ik zal toch eens met met dat grasmachien moeten gaan rijden geloof ik, haha
                              En dan moet je de 85 TA in ECO stand zetten dat is helemaal dramatisch.

Comment

Die laatste heb ik eens gereden. OK voor stadsverkeer, maar een ware ramp daarbuiten: de motor strekt nooit tot vertrouwen, was bang om te accelereren op de snelweg :/

Comment

Die laatste heb ik eens gereden. OK voor stadsverkeer, maar een ware ramp daarbuiten: de motor strekt nooit tot vertrouwen, was bang om te accelereren op de snelweg :/
                                  Ik ree met een 85 TA in ECO stand en wilde een inhaal actie inzetten, trapte het gaspedaal op de vloer en er gebeurde bijna niets bij 80 Km/u, inhalen heb ik vervolgens maar achterwegen gelaten.

Comment

Ik dacht na de rit dat ie in eco had gestaan, wil eig. niet weten wat die knop teweeg zou brengen.

Comment

Het verhaal is dat de "Euro 6" 85 TwinAir versie nu ook de nieuwe cilinderkop heeft maar met een andere turbo dan de TA 105.
                                      Het vreemde is dat zowel de 85 als 105 versie beide 145 Nm koppel hebben, alleen bij een iets ander toerental.
                                      Verder heeft de TA 105 een 6 bak in tegen tot een 5 bak bij de TA 85.
                                      De kans dat de sportieve Panda meer krijgt dan een 105 pk TA motor is uiterst klein.
                                      Last edited by ; 16/02/2014, 11:21.

Comment

Comment

Working...
                                        X