Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes SL

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes SL

Droom van een wagen, ik kan uit ervaring meespreken en ik kan alvast niet wachten op het nieuwe model..

Alle info is welkom, ik zoek het hele net af, en vind niets...
    Conclusie : A) ik kan niet met een PC werken
    B) er komt lang nog geen nieuwe SL

Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk Berichten
    Droom van een wagen, ik kan uit ervaring meespreken en ik kan alvast niet wachten op het nieuwe model..

Doe mij maar B)

Dat mag meer dan 10 jaar meegaan, zo'n kar
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

ik vraag het me echt af, want het vorig model onderging gewoon een facelift en ging ook JAAAAAAREN mee.
      De huidige SL is nu ook net opgefrist met de facelift...
      Dus het kan goed zijn dat deze prachtkar nog een jaartje of 3 meegaat..

Comment

ik vraag het me echt af, want het vorig model onderging gewoon een facelift en ging ook JAAAAAAREN mee.
        De huidige SL is nu ook net opgefrist met de facelift...
        Dus het kan goed zijn dat deze prachtkar nog een jaartje of 3 meegaat..
        300SL: 9 jaar
        Pagoda: 8 jaar
        107: 18 jaar
        129: 12 jaar
        230: tot nu toe 5 jaar, dus komt nog minstens 5 à 6 bij volgens mij.

Comment

de vorige sl is van '89 tot 2001 meegegaan, dus voor 2011 verwacht ik zeker nog geen nieuw model...

edit: snelle carlo was me voor

Comment

Ik vind dat wel goed dat een model lang mee gaat.

Comment

soms vind ik de SL er toch oudbollig uitzien en de andere keer weer niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                soms vind ik de SL er toch oudbollig uitzien en de andere keer weer niet
                Je hebt volledig gelijk.
                Ik weet ook niet hoe dat komt

Comment

Dat heb ik eigenlijk ook met zo een SL, zo een uiteenlopende indruk.

Soms doet hij me helemaal niets, en soms vind ik het zo een dikke bak...

Comment

Ik hoop dat er snel een nieuwe komt. Ik ben behoorlijk uitgekeken op het huidige model dat er echt oudbollig uitziet ( kan ook aan het feit liggen dat mijne patron er eentje heeft in een fout kleur ), ik zie er dus dagelijks eentje.
                    Maar inderdaad soms , vooral in het zwart zien ze er best nog ok uit.

Comment

1. Wat is dan het nut van uw topic?
                      2. Ga je bij de mama vragen of je hem voor sinterklaas krijgt? Je hoeft het toch alleen maar te vragen en hij staat voor de deur.
                      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

zucht

Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
                        1. Wat is dan het nut van uw topic?
                        2. Ga je bij de mama vragen of je hem voor sinterklaas krijgt? Je hoeft het toch alleen maar te vragen en hij staat voor de deur.

Wel, of er een nieuwe sl komt, en of er iemand mij daarover info kan bezorgen, dat is het nut..
                        Tot nu toe ook geen foute reacties gekregen, en best wel nuttige info van de andere forumleden..
                        Jij bent tot nu toe de enige die flamed...
                        Toch bedankt voor je pittige bijdrage

Comment

gisteren even een sl 350 gestart en vandaag het geluk gehad van een kilometer of 30 met een sl 500 te mogen rijden.
                          Naar mijn mening mag die wagen nog 10 jaar meegaan.

Comment

tja, maar naar mijn mening mag hij ook binnen enkele jaren vervangen worden.
                            Niet dat er iets mis is met de huidige, maar elke SL tot nu toe is eigenlijk schitterend, de nieuwe zal dat ook zijn.
                            En elke SL tot nu toe is ook een klassieker geworden, dat zal dus ook gelden voor de huidige...

Toen de huidige SL uit kwam wist ik de vorige eigenlijk niet meer te waarderen (ik was toen ook nog wat jonger...), ondertussen vind ik dat ook weer een prachtig model. Zolang ie maar origineel staat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                              gisteren even een sl 350 gestart
                              3.7 of 3.5 ?

Comment

hehehe

Comment

ik vind het jammer dat de SL350 een 3.7l V6 met 245 pk is, zolang ik me niet vergis want mijn moeder rijd met zo eentje..
                                  En een SL500 voor de facelift had dan maar 305 pk.. Nu mijn pa twijfelde tussen beide motorisaties, ik praatte hem dan om naar de 350, puur op basis van hetgeen je extra betaald aan taxen etc... dat is die 60 pk echt niet waard dan. een 5 liter moet minstens rond de 400 pk liggen vind ik dan...
                                  Onze dealer zei dan weer dat de motoren van de sl puur gemaakt zijn voor het rijgenot en dat ze die daarom zacht tunen en niet monsterlijk veel paarden geven, en dat daarom dus ook die AMG's bestaan..

Hoeveel PK hebben de huidige sl's dan de 350 heeft er 272 denk ik net zoals de CLS, maar de 500? aan hoeveel zit die dan? 330?

Comment

ik vind het jammer dat de SL350 een 3.7l V6 met 245 pk is, zolang ik me niet vergis want mijn moeder rijd met zo eentje..
                                    En een SL500 voor de facelift had dan maar 305 pk.. Nu mijn pa twijfelde tussen beide motorisaties, ik praatte hem dan om naar de 350, puur op basis van hetgeen je extra betaald aan taxen etc... dat is die 60 pk echt niet waard dan. een 5 liter moet minstens rond de 400 pk liggen vind ik dan...
                                    Onze dealer zei dan weer dat de motoren van de sl puur gemaakt zijn voor het rijgenot en dat ze die daarom zacht tunen en niet monsterlijk veel paarden geven, en dat daarom dus ook die AMG's bestaan..

Hoeveel PK hebben de huidige sl's dan de 350 heeft er 272 denk ik net zoals de CLS, maar de 500? aan hoeveel zit die dan? 330?
                                    De 350 uit jouw SL (dus eigenlijk de 3.7 V6) is naar mijn weten maar een 'uitgeboorde' 3.2 V6 (M112). Deze motor was eigenlijk aan vervanging toe (door de M272-familie, geïntroduceerd door de SLK), en ze hebben er ook niet meer veel moeite voor gedaan hem echt performant te maken. Wel is ie erg romig en biedt hij een ruim koppel, waardoor de motor erg aangenaam is.

De huidige 500 biedt dan weer 388 pk, maar het is ook een 5.5, en die heeft niets meer te zien met de bejaarde 500 uit de pre-facelift

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                                      3.7 of 3.5 ?
                                      3.5, maar wie denkt daar nog aan als er een 500 klaarstaat

Comment

Het moderne is er af bij de SL, maar lelijk vind ik hem geenszins. Hij mag gerust nog een paar jaartjes meegaan voor mij.
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Working...
                                        X