Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ow da peizek ni zne. Da zit hier vol mensen die even gepassioneerd zijn als ik. Elk doet gewoon met z'n passie wat 'ie wil, den enen ziet dat eerder als in een klapstoeleke in z'n garage met een wijntje in z'n hand naar z'n half roeste worthless youngtimer zitten kijken, den andere neemt z'n stomme dieselkutkar en gaat dat ding op circuit gaan aftrappen alsof 't een Porsche GT3 is.
Edit: en eerlijk? Da slijt, vind ik. Op den duur gaat ge relativeren.
Overlaatst nog met een Porsche-verkoper gesproken op een niks met auto's te maken hebbende receptie. Die zei letterlijk dat z'n business geen passie 'ie voor hem, allez 't onderwerp toch niet, maar het verkopen wel en dat 'ie daar goed in is. "Voor hetzelfde geld verkoop ik boilers of halskettingen." Maar 'ie heeft 'n neus voor cliëntele met bovengemiddelde portefeuilledikte en past zich subliem aan aan dat publiek, en verkoopt dus zeer goed zn' product (voor zover P zichzelf niet verkoopt, uiteindelijk).
Heeft 'm u een Porsche verkocht? Neen... dan is het geen goede verkoper.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
En passie voor wagens ... soms stel ik mij daar vragen bij. 't Verschil is soms moeilijk te horen/voelen, maar geregeld vind ik toch dat ge geen natuurlijk ontstane passie voelt, maar eerder een gedegen kennis van de markt en producten die voortkomt uit een ambitieuze inzet in de job.
Zo ken 'k een autojournalist uit m'n studententijd, die toen (als jonge manspersoon) geen reet van auto's afwist en daar echt ijskoud bij bleef. En 'n andere kerel van bij mij in 't middelbaar die nu Audi verkoopt, toen ook helemaal geen interesse in auto's en nu zou je zo oppervlakkig gezien denken dat 'ie 'n autofanaat is maar da's eigenlijk vooral veel aangeleerde productkennis en zaken oppikken van met afficionado's te babbelen, als ge wat beter luistert of wat doorpraat komt dat dan plots wel opduiken.
In mijne studententijd interesseerden auto's mij ook gene zak
'k Vind dat altijd een beetje jammer, als ik dat 'ruik'. 'k Heb zo nog altijd 't romantisch idee dat een car salesman (m/v) nog méér gepassioneerd moet zijn dan mij, om me dingen te laten ontdekken en bij te brengen.
Overlaatst nog met een Porsche-verkoper gesproken op een niks met auto's te maken hebbende receptie. Die zei letterlijk dat z'n business geen passie 'ie voor hem, allez 't onderwerp toch niet, maar het verkopen wel en dat 'ie daar goed in is. "Voor hetzelfde geld verkoop ik boilers of halskettingen." Maar 'ie heeft 'n neus voor cliëntele met bovengemiddelde portefeuilledikte en past zich subliem aan aan dat publiek, en verkoopt dus zeer goed zn' product (voor zover P zichzelf niet verkoopt, uiteindelijk).
Inderdaad zeer jammer. We mogen niet veralgemenen maar het is soms echt triestig gesteld.
Ze verkopen inderdaad een product. Ze moeten de koper proberen te overhalen.
Ergens zou je toch verwachten dat een autoverkoper zijn merk en auto's door en door kent en er een bepaalde passie voor heeft. Je verwacht dan ook dat hij die passie overbrengt op de mogelijke koper. Dat hij zijn enthousiasme overbrengt. Ook al is hij gebonden aan cijfers en prestaties qua verkoop.
Ondertussen al een paar keer meegemaakt dat ik zelf de verkoper (BMW) diende te corrigeren over het vermogen of de naam van een kleur. Eerlijk gezegd is dat voor mij een zware ontgoocheling.
Maar gelukkig zijn er wel verkopers met passie en kennis. Ze bestaan !
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Ergens zou je toch verwachten dat een autoverkoper zijn merk en auto's door en door kent en er een bepaalde passie voor heeft. Je verwacht dan ook dat hij die passie overbrengt op de mogelijke koper. Dat hij zijn enthousiasme overbrengt. Ook al is hij gebonden aan cijfers en prestaties qua verkoop.
Jullie denken allemaal teveel in termen van Bmw, Ferrari, Porsche, ....
Als ik met vol enthousiasme leken kan boeien over verwarmingstechniek, dan zie ik niet in waarom iemand dat niet zou kunnen over een KIA. Ik kon het in den tijd zelf over motorjassen, of over motorkoffers, ondanks die laatste allemaal zwart zijn en enkel een beetje van formaat verschillen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik een goed verkoper ben, maar wel dat wanneer je zelf echt in je product geïntresseerd bent, je de kleinste verschillen kent en wanneer je die weet over te brengen, dan kan je de mensen boeien en het verschil maken, ongeacht de uitstraling van het merk of product.
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
Ondertussen al een paar keer meegemaakt dat ik zelf de verkoper (BMW) diende te corrigeren over het vermogen of de naam van een kleur. Eerlijk gezegd is dat voor mij een zware ontgoocheling.
Hun loonbriefje is voor hen mogelijk ook een zware ontgoocheling.
Comment