Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa Romeo 169

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
    bij deze
    Ik zag dat ook, maar volgens mij kan je de 166 al lang niet meer bestellen

Comment

Da kan, maar ze gaan de 159 ni schrappen he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
        Idd, al heel lang nietmeer (zeker 4maanden denk ik)

Da kan, maar ze gaan de 159 ni schrappen he
        Die blijft zeker ja .

Alfa Romeo's flagship 169 sedan is anticipations on the Alfa Romeo 169 scheduled to replace the ageing 166 in 2009,
        bij deze
        Hoe recent is die info?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
          Idd, al heel lang nietmeer (zeker 4maanden denk ik)
          Langer, veel langer...

Voor mij mag de 169 wel op die impressies hierboven lijken
          Maar ik gok dat Alfa nu weer voorrang gaat geven aan de 149, dus volgens mij kan het nog wel even duren voor het nieuwe vlaggenschip wordt gelanceerd...
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Langer, veel langer...

Voor mij mag de 169 wel op die impressies hierboven lijken
            Maar ik gok dat Alfa nu weer voorrang gaat geven aan de 149, dus volgens mij kan het nog wel even duren voor het nieuwe vlaggenschip wordt gelanceerd...
            Bah, nog langer, wij rijden nog tot ongeveer 3de kwartaal 2009 met de 159, als er dan geen 169 is dan gaan we naar de concurrentie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michelin Bekijk Berichten
              Bah, nog langer, wij rijden nog tot ongeveer 3de kwartaal 2009 met de 159, als er dan geen 169 is dan gaan we naar de concurrentie .
              Ik vrees ervoor...
              Dat segment is gewoon geen top-prioriteit voor Alfa, vooral omdat in het verleden de verkoopscijfers toch een beetje tegenvielen (90 --> 164 --> 166). De 147 gaat nu al een heel tijdje mee en net in dat segment staan ze wel tamelijk stevig en dus is het logischer dat daar voorrang aan geven word, spijtig...

potentieel scenario: eerst 149 lanceren, dan is het tijd voor een facelift voor de GT (sinds 2004 niks aan veranderd, behalve de vervanging van de alfa V6 door de GM V6) en dan de 169 lanceren. En dan wordt het ook nog tijd om de 159 te faceliften rond die tijd.

Comment

Ik vrees ervoor...
                Dat segment is gewoon geen top-prioriteit voor Alfa, vooral omdat in het verleden de verkoopscijfers toch een beetje tegenvielen (90 --> 164 --> 166).

potentieel scenario: eerst 149 lanceren, dan is het tijd voor een facelift voor de GT (sinds 2004 niks aan veranderd, behalve de vervanging van de alfa V6 door de GM V6) en dan de 169 lanceren. En dan wordt het ook nog tijd om de 159 te faceliften rond die tijd.
                - Ik denk dat de opvolger van de 159 misschien toch eens een 169 kan zijn. Effe resumeren, wat de buitenafmetingen betreft is een 159 niet gek veel kleiner dan een toekomstige 169 (laten we dat even veronderstellen). Hoewel het platform van de 159 oorspronkelijk werd ontworpen voor het E-segment (en dus de toekomstige 169), is het iets ingekort voor het D-segment waarin de 159 acteert. Hierdoor kan de opvolger van een 159 dus perfect een wagen zijn met de afmetingen van het E-segment, voor de prijs van een premium D-segment. Maw, mogelijks 2 vliegen in één klap, met als grootste slachtoffer de huidige 159 (en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer mocht dat zo zijn).

- Oftewel blijft de 159 bestaan, en staat de 169 op z'n origineel ontworpen platform (iets langere 159), hiermee kan men besparen op ontwikkelingstijd en algemene kosten, vermits deze wagen in grote lijnen op exact hetzelfde platform staat (welke trouwens geschikt is voor FWD, RWD en AWD).

- De GT wordt geschrapt, want die is ondertussen op leeftijd gekomen.

- De 147 zal nu de hoogste prioriteit krijgen. Het is me nog onduidelijk wat ze met de 147 gaan doen. Gaan ze bijvoorbeeld ook een concurrent bouwen voor een 1-serie coupé op datzelfde platform? Een auto "met een gat" zoals sommige mensen dat willen noemen. Dan vult dit het gat op tussen de zwaardere 159 en de kleinere 147. En kan de GT min of meer verder leven in die vorm.

Vooralsnog vind ik dat de ontwikkeling nogal aan de trage kant vooruit gaat bij Alfa. Teken aan de wand dat er intern weer wordt afgeweken van het oorspronkelijke plan (gebeurt nogal dikwijls bij Alfa, weer een nieuwe CEO...)
                Last edited by ; 20/08/2008, 12:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                  - Ik denk dat de opvolger van de 159 misschien toch eens een 169 kan zijn. Effe resumeren, wat de buitenafmetingen betreft is een 159 niet gek veel kleiner dan een toekomstige 169 (laten we dat even veronderstellen). Hoewel het platform van de 159 oorspronkelijk werd ontworpen voor het E-segment (en dus de toekomstige 169), is het iets ingekort voor het D-segment waarin de 159 acteert. Hierdoor kan de opvolger van een 159 dus perfect een wagen zijn met de afmetingen van het E-segment, voor de prijs van een premium D-segment. Maw, mogelijks 2 vliegen in één klap, met als grootste slachtoffer de huidige 159 (en dat vind ik persoonlijk ook erg jammer mocht dat zo zijn).

- Oftewel blijft de 159 bestaan, en staat de 169 op z'n origineel ontworpen platform (iets langere 159), hiermee kan men besparen op ontwikkelingstijd en algemene kosten, vermits deze wagen in grote lijnen op exact hetzelfde platform staat (welke trouwens geschikt is voor FWD, RWD en AWD).

- De 147 zal nu de hoogste prioriteit krijgen. Het is me nog onduidelijk wat ze met de 147 gaan doen. Gaan ze bijvoorbeeld ook een concurrent bouwen voor een 1-serie coupé op datzelfde platform? Een auto "met een gat" zoals sommige mensen dat willen noemen. Dan vult dit het gat op tussen de zwaardere 159 en de kleinere 147. En kan de GT min of meer verder leven in die vorm.

Vooralsnog vind ik dat de ontwikkeling nogal aan de trage kant vooruit gaat bij Alfa. Teken aan de wand dat er intern weer wordt afgeweken van het oorspronkelijke plan (gebeurt nogal dikwijls bij Alfa, weer een nieuwe CEO...)
                  De GT zou volgens de garage nog even meegaan, want een opvolger voor dat ding is er niet meteen gepland.

Comment

Ik denk niet dat Alfa de zeer goed verkopende 159 zomaar aan z'n lot overlaat. Dat D-segment is (corrigeer me als ik me vergis) één van de best verkopende segmenten.

En toch is de 159 echt niet groot genoeg om 't op te nemen tegen een segment groter. En dat segment is er ook eentje dat enorm veel verkoopt. Een grotere auto dan de 159 kan Alfa goed gebruiken, imo. Zeker als 'ie RWD krijgt en een sportief hart heeft, gaat dat sowieso z'n klanten lokken. En helemaal als 'ie ook zo knap is als de 159 (zonder te speciaal te doen, dus ... zoals de Brera).

Ik hoop alvast dat Alfa een auto in het D- en eentje in 't E-segment plaatst, en geen tussen de twee bengelende oplossingen zoals de Opel Insignia of de Volvo S60.

Comment

Een soort van Italiaanse Skoda Superb dus.
                      Ik hoop ook dat de 159 behouden zal blijven, en dat men de 169 nog daarboven gaat positioneren. Als dat niet het geval zou zijn (het dus een kruising wordt tussen 159 en 166 op basis van die eerste) denk ik dat we nog wel een aantal jaartjes op de nieuwe grote Alfa kunnen wachten, de 159 zit nu pas halverwege zijn carrière en ik denk niet dat ze de (toch tamelijk goed verkopende) 159 snel-snel gaan willen vervangen en zo een risico nemen...
                      Alfa weet het volgens mij zelf niet meer goed wat ze willen doen met hun topmodel, er zijn nu al zoveel geruchten geweest (gelanceerd door Jan met de pet of op aangeven van Alfa zelf) over platforms (Jag, Merc, Maserati) en nog meer dromen over motoren (RWD V8 met transaxle), het wachten duurt mij nu al te lang...

Dit lijkt mij een betere oplossing, zo blijft de winstgevende 159 onaangeroerd en kunnen ze tegelijkertijd nog een keertje proberen door te stoten in de hogere segmenten (hopelijk deze keer met meer succes als de vorige keren, hoewel...de exclusiviteit heeft ook wel iets)

Dat zou ik héél spijtig vinden, ik ken de verkoopscijfers nu ook wel niet maar hij lijkt mij niet het succes te zijn geworden waarop Alfa gehoopt had. Heb je daar ook een bron van?

Volgens mij gaat de 149 een serieus maatje groter worden als z'n voorganger, wie een kleine (zeer kleine) alfa wil kan/moet dan maar kiezen voor de Mi.To. Helaas zal de prijs evenredig stijgen met de lengte (en de velggrootte om de wielkassen te vullen). Ik herinner ook nog iets van toen de 147 nog maar net uit was, dat er sprake was van een coupé-achtige 147, een soort opvolger voor de Alfasud Sprint. Dat is toen volgens mij afgeblazen omdat de financiën toen niet echt rooskleurig waren. Ik blijf tot nog altijd hopen dat de GT blijft verderbestaan...

Daar heb ik niks aan toe te voegen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                        De GT zou volgens de garage nog even meegaan, want een opvolger voor dat ding is er niet meteen gepland.
                        Dat zou ik héél spijtig vinden, ik ken de verkoopscijfers nu ook wel niet maar hij lijkt mij niet het succes te zijn geworden waarop Alfa gehoopt had. Heb je daar ook een bron van?
                        Bwa, dat is common sense denk ik. Want de GT deelt z'n platform (en dus veel onderdelen) met de Alfa 147. Dat maakt het allemaal economisch haalbaar. Maar vanaf het ogenblik dat de nieuwe 147 verschijnt, gaan ze nog een productielijn moeten openhouden speciaal voor de GT(?). Volgens mij gaat dat niet gebeuren, of ze gaan hooguit nog een paar maanden door zolang de voorraad strekt. De Alfa dealer verkoopt graag auto's, en zal natuurlijk zeggen dat de carrière van de GT nog "even" duurt. Alleen geloof ik daar niet zoveel van.

Comment

Bwa, dat is common sense denk ik. Want de GT deelt z'n platform (en dus veel onderdelen) met de Alfa 147. Dat maakt het allemaal economisch haalbaar. Maar vanaf het ogenblik dat de nieuwe 147 verschijnt, gaan ze nog een productielijn moeten openhouden speciaal voor de GT(?). Volgens mij gaat dat niet gebeuren, of ze gaan hooguit nog een paar maanden door zolang de voorraad strekt. De Alfa dealer verkoopt graag auto's, en zal natuurlijk zeggen dat de carrière van de GT nog "even" duurt. Alleen geloof ik daar niet zoveel van.
                          GT deelde zijn platform toch gewoon met wijlen 156?

dash komt wel uit de 147.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                            GT deelde zijn platform toch gewoon met wijlen 156?

dash komt wel uit de 147.
                            Klopt maar de 156 en 147 hun platform was ook nauw verwant. (uit het hoofd: iets kortere wielbasis (een paar centimeter) maar wel dezelfde ophanging)

Comment

Klopt maar de 156 en 147 hun platform was ook nauw verwant.
                              oh!! ik meende ergens gelezen te hebben dat het platform van de lybra en de 156 hetzelfde waren en dat de stilo en 147 ongeveer 60 percent van de onderdelen deelden...

Comment

oh!! ik meende ergens gelezen te hebben dat het platform van de lybra en de 156 hetzelfde waren en dat de stilo en 147 ongeveer 60 percent van de onderdelen deelden...
                                Lybra en 156 staan op hetzelfde platform, alleen iets andere (of zachtere, het is ergens zoiets) ophanging. Stilo en 147 zou ik niet weten

Comment

Lybra en 156 staan op hetzelfde platform, alleen iets andere (of zachtere, het is ergens zoiets) ophanging. Stilo en 147 zou ik niet weten
                                  Maakt niet veel uit eigenlijk...

de GT blijft

Comment

Maakt niet veel uit eigenlijk...

de GT blijft
                                    I agree

Zoals hij werd voorgesteld, zwarte 3.2 V6 met rood leder en 18 duimse spaakvelgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      En helemaal als 'ie ook zo knap is als de 159 (zonder te speciaal te doen, dus ... zoals de Brera).
                                      Ik vrees vooral voor dat laatste. Hoe knap de 159 is, ik vrees dat ze de overstylingstoer opgaan. Ze maken nog steeds mooie wagens, maar ik vrees bvb in het geval dat hij niet zo bijster goed zal verkopen, enkel en alleen door zijn speciaal ontwerp.

Ach we zien wel, ik hoop ten stelligste dat de designer de 8c even niet in gedachte had. Want de Mito hebben ze er veel te veel op doen lijken heb ik de indruk. Dat ze maar iets maken in de trend van de 159, maar dan nog ietsje agressiever.

Comment

I agree

Zoals hij werd voorgesteld, zwarte 3.2 V6 met rood leder en 18 duimse spaakvelgen
                                        en met die old school ferraristyle schakelbak met bloot schakelrooster en chrome pook...

Comment

• deze dus

Comment

Working...
                                          X