Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Comment

Volgen de info die ik heb is dit een testmule voor de Next Gen A3/S3 en omdat daar vijfcilinders in komen wordt dat nu getest in een mule.

Comment

Toch raar dat ze hem dan zomaar even parkeren vlak voor het hoofdgebouw vlak bij het afhalingscentrum. Spijtig dat ik hem niet horen draaien heb...

Comment

Dit is de blauwe S3 SB (HN JQ 573) die begin vorig jaar een aantal rondjes over de Nürburgring heeft gereden en toen destijds ook gespot is (in maart).

Het zal idd een testauto van quattro zijn geweest. Maar een mule is wel een groot woord, veel meer dan een S3 met geperforeerde remschijven en dikkere motor en andere kleine aanpassingen is het niet volgens mij. De auto lijkt nog aardig te kloppen in verhouding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
            Dit is de blauwe S3 SB (HN JQ 573) die begin vorig jaar een aantal rondjes over de Nürburgring heeft gereden en toen destijds ook gespot is (in maart).

Het zal idd een testauto van quattro zijn geweest. Maar een mule is wel een groot woord, veel meer dan een S3 met geperforeerde remschijven en dikkere motor en andere kleine aanpassingen is het niet volgens mij. De auto lijkt nog aardig te kloppen in verhouding.
            Neem maar van mijn aan dat er behoorlijk wat aangepast is om de vijfcilinder er in te hangen.
            De A3 8P is toch redelijk smal in de motorruimte, zelfs bij de TT RS moest er flink gesleuteld worden om hem er in te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten

Echt een mule in de zin van een ander platform en nieuwe techniek verstopt onder een oud koetswerk was het inderdaad niet volgens mij, de verhoudingen leken me nog te kloppen en nergens zag ik speciale verbredingen of naden (enkel de voorbumper wat). Maar ik vraag me nog steeds af waarom ze hem daar gezet hadden.

Comment

Ja lap had beter m'n naam ergens op gezet m'n foto's duiken overal op

Wel leuk van het compliment
                Dit doen ze om zeker te zijn dat spyfotografen geen foto´s kunnen maken van zowel het interieur als het exterieur. Dat Audi dit niet doet blijkt uit de foto´s, want de RS3 testmule stond gewoon voor de deur. En ja, als er dan iemand voorbij komt die enig verstand heeft van auto´s, is de kans groot dat er foto´s worden gemaakt.

Comment

Hier zijn ze terug

Audi komt over ongeveer twee jaar met een antwoord op enkele hot-hatches die op dit moment verkrijgbaar zijn. De S3 is natuurlijk al een hot-hatch maar vergeleken met de Ford Focus RS is de S3 toch wat tam. Daarom komt Audi dus met een nog snellere versie van de A3, een RS3. De auto werd eerder al eens gespot bij de Nürburgring en nu werd de auto stilstaand gespot. Als een auto stilstaat kan je toch wat beter de details vastleggen dan wanneer de auto rijdt. In vergelijking met de normale Audi A3 zien we uitgeklopte wielkasten en grote geventileerde remschijven. Die zijn nodig om de 340 pk sterke bolide weer veilig tot stilstand te brengen nadat de RS3 even flink de sporen heeft gekregen. Verder zal de RS3 wat meer koelopeningen krijgen om ervoor te zorgen dat de vijfcilinder met 2,5 liter inhoud voldoende koeling krijgt. In 2012 zullen we de RS3 waarschijnlijk kunnen verwachten bij de dealer en dan gaat hij ook de concurrentiestrijd aan met onder andere de Ford Focus RS en de BMW 135i.

Comment

Haha zot hoe snel ze rondgaan

Comment

die blauwe is géén RS ,maar een S , kun je zien aan de uitlaten
                      RS heeft altijd ovale uitlaten , en enkele langs beide kanten , geen dubbele
                      uitgezonderd RS4 b5 en RS2
                      1991 Audi S2 coupe
                      2001 AUDI RS4 b5 imola

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jlsoundlover Bekijk Berichten
                        die blauwe is géén RS ,maar een S , kun je zien aan de uitlaten
                        RS heeft altijd ovale uitlaten , en enkele langs beide kanten , geen dubbele
                        uitgezonderd RS4 b5 en RS2
                        is dan ook ne mule he,de eerste ttrs prototypes zagen er ook uit als ne tts,idem met de s5-rs5 etc..zal wel ne 2.5tfsi onder de motorkap steken

Comment

Vind de neus vooraan mooier zonder de mistlichten! Is dat NET iets agressiever

Comment

Audi RS3 alive and kicking!

Het is enige tijd stil geweest rond de Audi RS3, waardoor het de vraag was of we deze auto überhaupt nog in de showrooms konden verwachten. Een nieuwe testauto laat zien dat het RS3-project nog springlevend is.

Het HN-kenteken verraadt dat de testauto een product van Quattro GmbH in Neckarsulm is. Die elitetak van Audi is ook verantwoordelijk voor de RS5, RS6 en de R8. Tijdens ons bezoek aan de Nordschleife zagen we vorige week bij Audi’s testfaciliteit ook al een testauto van de RS3 staan. Dat was het blauwe exemplaar dat onze fotografen vorig jaar ook al spotten.
                            De RS3 wordt de ultieme versie van de Audi A3. Onder de kap komt de 2,5-liter vijfcilinder turbomotor uit de TT RS te liggen, goed voor 340 pk. Daarmee hoeft de RS3 in het C-segment alleen de Ford Focus RS500 voor zich te dulden, die een vermogen van 350 pk heeft. De Audi heeft echter Quattro-aandrijving, terwijl de super-Focus alle krachten loslaat op de voorwielen.
                            Audi moet wel haast maken met de RS3, want de nieuwe generatie A3 staat alweer voor eind 2011 op de rol. Daarom rekenen wij op een onthulling van de RS3 op de Autosalon van Parijs in oktober. Als het zover is, heeft BMW ook een geduchte concurrent klaarstaan: de 1-serie 35is (naam nog niet 100 procent zeker).

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Comment

Raar, volgens mij probeert Neckarsulm ons op het verkeerde been te zetten, even evalueren.

Op het eerste gezicht is deze auto bijna gelijk aan de vorig jaar gespotte blauwe testwagen. Het enige verschil wat ik qua uiterlijk kan zien is dat er van de bovenste randen van de luchthappers in de bumper een stuk is afgezaagd zodat ze groter zijn...

De motor heeft blijkbaar dus veel lucht nodig . Als het een RS3 zou zijn zoals gesuggereerd wordt maken ze wel hele langzame stappen voorwaarts in een jaar tijd zo lijkt het. Zo ingewikkeld moet het niet zijn om een soorgelijke TT RS-layout in een A3 te fabriceren.

Aan de andere kant kan het zijn dat het project "RS3" een tijd in de ijskast heeft gestaan omdat andere RS-modellen voorrang kregen. Daarbij lijkt het me niet handig van Audi om met zo'n testwagen te gaan rijden, dat schept verwachtigen en het publiek zal misschien teleurgesteld zijn als er geen RS3 komt.

Wie kan de motorkap misschien even stiekem opendoen?

Comment

Misschien waren ze vorig jaar de aandrijving aan het testen die ze daarna in de tt rs staken en maken ze nu het project van de a3 af.

Comment

Dit kan ook heel goed de DSG/S-Tronic testmule zijn voor de TT RS.
                                      De Blauwe van vorig jaar was een handgeschakelde versie.

Comment

VW Sagitta velgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                          Dit kan ook heel goed de DSG/S-Tronic testmule zijn voor de TT RS.
                                          De Blauwe van vorig jaar was een handgeschakelde versie.
                                          waarom zoveel moeite doen qua 'vermomming' dan, zolang niemand de binnenkant ziet weet niemand dat het een dsg betreft.

Comment

Working...
                                          X