Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi RS3

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi RS3

Al zo’n 1.000 jaar wordt er gesproken over de komst van een hele snelle A3 aka RS3. En nu schijnt het Zweedse Auto, Motor & Sport het zeker te weten, op de IAA van Frankfurt zal Audi eindelijk de RS3 onthullen. En dat gaat echt een bommetje worden!
    Onder de motorkap vinden we namelijk dezelfde direct ingespoten 2.5 liter grote vijfcilinder turbo motor als er in de TT RS ligt. Dat zorgt er dus voor dat de RS3 maar liefst 340 pk en 450 Nm zal krijgen! En daarmee zou de RS3 (die uiteraard quattro krijgt) sneller zijn dan een standaard R8, maar gelukkig hebben we de r8 v10 nog.

Sneller dan een r8
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

dat fotootje

zouden ze beter geen voorstelling doen op het johnniesalon van Essen?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Als dit zo is...(faint)

(ik droom hier al van sinds de eerste generatie A3)

Comment

dat zijn idd de foto's die ze gebruiken, zo zal hij er niet uit zien, maar het relevante is wat er onder de motorkap (zou) komen.

Comment

En zo zou de Audi RS3 Sportback er dan ongeveer uit gaan zien:

Comment

Lelijke photoshop, 't geheel komt niet zo denderend over.

Ik ben anders wél BIJZONDER benieuwd naar de RS3. Zou wel 'es m'n volgende kunnen worden, over een kleine 2 jaar, ofzo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ik ben anders wél BIJZONDER benieuwd naar de RS3. Zou wel 'es m'n volgende kunnen worden, over een kleine 2 jaar, ofzo.
              Als ik die specs moet geloven gaat het echt een bom worden ik hoop echt dat hij die 5cyl uit de tt-rs krijgt want die sound
              2012 E92 Bmw 335i DKG
              1991 E30 320i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Ook om regelmatig mee te tracken dan?

Comment

Daily + fun, ja. Toch ideaal?

Comment

Ik heb de indruk dat uit zowat elke rs-test blijk dat de wagen in kwestie niet echt geweldig is op circuit. Als ge dan regelmatig blijft tracken zoals nu lijkt mij dat storend. Plus als ge nu dingen in uw ophanging gaat veranderen wegens te zeer voor alleman en veiligheid afgesteld lijkt mij een motor op de vooras wel storend. Ge kunt dat ding moeilijk nr achter gaan verplaatsen. En het blijft ergens een fwd.

Maar ik kan mis zijn, heb het niet zo voor audi's.

Comment

Idd!
                      En je zult zelden driftjes kunnen zetten (tenzij het er nat bij ligt)
                      En je hart ligt wel duidelijk bij bmw, als 'k dat zo lees hier op het forum
                      Last edited by Br3cht; 11/09/2009, 18:51.

Comment

Dat is het grootste probleem van Haldex, merendeel van de tijd is het gewoon 90% FWD.
                        Het zou veel beter zijn als de next Gen Audi's met motor dwars voorin een nieuw NON Haldex systeem zou krijgen met een voor/achter 40/60% verdeling.

Ik hoop nog steeds op een midden motor in lengte richting Audi R4/R5. (R8 based)
                        R4 met 1.4 - 2.0TFSI motoren en R5 met 2.5TFSI motor.

Comment

De RS6 heeft toch al een krachtverdeling van 60% RWD en 40% FWD?!

Comment

Die motor ligt dan ook in de lengte en niet dwars.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                              Ik heb de indruk dat uit zowat elke rs-test blijk dat de wagen in kwestie niet echt geweldig is op circuit. Als ge dan regelmatig blijft tracken zoals nu lijkt mij dat storend. Plus als ge nu dingen in uw ophanging gaat veranderen wegens te zeer voor alleman en veiligheid afgesteld lijkt mij een motor op de vooras wel storend. Ge kunt dat ding moeilijk nr achter gaan verplaatsen. En het blijft ergens een fwd.

Maar ik kan mis zijn, heb het niet zo voor audi's.
                              True. Maar er is niks wat niet verholpen kan worden. PSS10 eronder, en dat gaat al een pak beter zijn, imo.

En ja da's 4WD, en dan nog geen echte quattro zelfs ... maar dat neemt niet weg dat dat massa's fun kan zijn om te gaan spelen in 't weekend. Mijn kar is nu ook vérre van de meest leuke circuitrakker (diesel, geen sper, zwaar, ...) en toch heb ik daar massa's fun mee. 't Is zot maar ge kunt met alles fun hebben op circuit ... als iemand met ne 911 op circuit gaat vraagt iedereen hier waarom dat 'ie dan geen GT3 kocht, maar dat hoéft helemaal niet. Fun = veelzijdig, en ge maakt er van wat ge zelf wilt. Hell ik zou zelfs bakken fun hebben met ne Bentley Continental GTC op Zolder.

't Ding is gewoon pokke-interessant, in die zin : 1) 't is maar nen 2.5 (dus als het belastingssysteem niet wijzigt is dat de goedkoopste 400+pk kar die er te krijgen is langs hier), 2) stock al 340 paardjes, MTM gaat daar m.i. makkelijk 80 exemplaren bij doen, 3) een TT is een ideale wagen voor ons "gezin" van 2, zonder massa's kubiek mee te sleuren waar ge 99% van den tijd toch niks mee doet, 4) 't is ne stick shifter, 5) 't maakt een gigantisch geil lawijt.

Een 135i en die wat tunen, dat zou ook kunnen. Maar ik kan maar niet wennen aan die coupé. 'k Vind 'm niet lelijk, maar ... 't is toch niet 100% m'n ding ook ni. Die 135i rijden wel met hopen rond en zijn goed betaalbaar in 2e hands, dus het blijft een mogelijkheid. Liefst van al een Cayman S (facelift), maar eentje naar m'n goesting als jong tweedehands gaat nog altijd boven budget zijn tegen dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                Idd!
                                En je zult zelden driftjes kunnen zetten (tenzij het er nat bij ligt)
                                En je hart ligt wel duidelijk bij bmw, als 'k dat zo lees hier op het forum
                                M'n hart ligt daar waar de meeste emoties en fun voor de beste prijs (binnen mijn budget) te krijgen zijn, point final.

Ik had m'n hoop op Alfa Romeo gesteld (m'n all time favourite), maar ik vind wat nu al te zien is van de 149 spuuglelijk, net zoals de Mito. En de 8C is boven budget.

Als ik géén RWD zou kopen (want let's face it, dat blijft de enige juiste aandrijving als 't 'm om top-rijplezier gaat ... vind ik ), dan zal 't quasi zeker een Audi zijn (4WD), of een Alfa (FWD). Voor de rest zit men vast aan Porsche (oh yes, alleen de pingping), BMW (oh yes), Mercedes (met automaat, geeeuw) en enkele zonderlingen zoals de Nissan Z (maybe, vind 'm wel wat zwaar van tax voor "maar" een goei 300 pk, en de nieuwe 370Z wordt niet al te denderend getest inzake precisie en efficiëntie), Honda S2000 (pas ik nauwelijks in, is te klein, en ik vind 'm vooral binnenin erg verouderd), Lotus (krijg ik niet over m'n hart als enige kar die voor beide moet dienen, plus is veel te klein)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                  De RS6 heeft toch al een krachtverdeling van 60% RWD en 40% FWD?!
                                  De R8 zelfs iets van 15/85 dacht ik.

Comment

Ik zelf geloof niet dat er nog een RS3 gaat komen van het huidige model, heb nooit één spyshot van een eventuele mule of wat ook maar op een RS3 zou kunnen duiden gezien. Met de TT RS heeft Audi wel een jaar getest ongeveer en met de RS5 nog langer! Oké, de basis is gemaakt bij de TT RS maar er zullen toch op z'n minst wat testritten moeten worden gemaakt lijkt me. Daarbij zou de A3 ook al binnen 2 jaar vervangen worden.

Het zou natuurlijk wel vet zijn, en een dikke middelvinger naar de Focus RS!

Comment

Wel ik stel me ook nog altijd de vraag of die nog komt. Nog een kleine 2 jaar moet de huidige A3 mee, zoiets? Zou dus wel kunnen (denk maar aan de B5 RS4 en de B7 RS4, die kwamen ook naar 't eind van 't productieleven van die modellen). Maar meer dan een "gok" dat 'ie op de IAA gaat staan, vind ik ook niet. So...

Comment

Working...
                                      X