Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 D4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Viercilinder voor Audi A8

We moeten nog even wachten op de onthulling van de nieuwe Audi A8. Intussen is er wel meer informatie over de motorisering van Audi’s nieuwe limousine.

Audi presenteert de nieuwe A8 komende januari op de autoshow in Detroit. Het Franse L’Automobile lijkt al te weten welke motoren er in Audi’s nieuwe vlaggenschip komen te liggen. Het grootste nieuws vinden we onderaan in het gamma. Dat start namelijk met een viercilinder. Het betreft een 2,0-liter TDI met twee turbo’s die al is getoond in de Cross Coupé concept car van enige tijd geleden. Het aggregaat levert meer dan 200 pk.
    Voor wie meer wil dan een vierpitter, valt er natuurlijk nog genoeg te kiezen. De V6 met compressor, die we al kennen uit verschillende andere modellen van Audi, is natuurlijk ook weggelegd voor de A8. Hij komt met vermogens van 290 en 333 pk. Ook is er van die krachtbron een versie met twee turbo’s ontwikkeld, die nog meer vermogen levert. Dat is de missing link tussen de zes- en achtcilinder.
    Het V8-programma start namelijk pas bij 400 pk. Om het verbruik te drukken is de V8 voorzien van cilinderuitschakeling. En milieutijdperk of niet – de A8 komt ook gewoon weer beschikbaar met een twaalfcilinder. Die groeit zelfs van 6,1- tot 6,5-liter. Het vermogen gaat naar 500 pk. Onder meer door toepassing van een directe brandstofinjectie zou het verbruik lager moeten liggen dan bij het huidige model.
    Maar aan de top van het programma is er ook slecht nieuws: de V10 uit de huidige S8 zien we niet meer terug. Hoe Audi de ruimte onder de motorkap van de nieuwe sportieve topper gaat vullen, is nog een spannende verrassing.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een V6 met 2 turbo's komt er niet, de 3.0TFSI Supercharged motor is al simpel in staat 408 pk te leveren (Q5 Custom Concept).
      Er zou wel een V8 met twee boven liggende turbo's (tussen de V) in ontwikkeling zijn.
      Dit blok, een afstammeling van de V10 RS6 motor, zou 550 pk leveren voor gebruik in de S8.
      Ik zou dan eerder voor de W12 cilinder kiezen maar de vraag is of deze motor in de normale A8 body verkrijgbaar wordt, of dat hij alleen in de lange versie te kopen is.
      Het 4 cilinder verhaal vind ik echt een aanfluiting, wie koop er nu een A8 met 4 cilinder TDI, als je een A8 betalen kan dan neem je toch gewoon een V6 of V8 TDI.

Comment

• Ik snap al niet dat mensen een A8 diesel kopen, laat staan een vierpitter.
        Als dat waar is eet ik m'n schoen op!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
          Ik snap al niet dat mensen een A8 diesel kopen, laat staan een vierpitter.
          Als geste moogde er dan van mij zelfs mayonaise of ketchup opdoen, maar wel posten op youtube!

Comment

Ik snap al niet dat mensen een A8 diesel kopen, laat staan een vierpitter.
            Dat wil ik nog wel eens zien

Tegen die diesel heb ik helemaal niets, maar een 4-pitter?? Er zijn grenzen.

Comment

• Een V6 biturbo naast de huidge supercharged V6 TFSI lijkt me ook wat krom, beetje dubbelop als je het mij vraagt. Dus dat zie ik niet gebeuren. De V8 biturbo was te verwachten maar ik hoop toch dat de RS6 motor nog voor de S8 gebruikt gaat worden!

En ja een 4-pitter TDI in een A8 is ronduit schraal, bij de A6 vind ik het al niet je van het. Wat is er mis met een 190 pk 2.7 TDI? Volgens mij is die gemiddeld nog zuiniger ook als zo'n opgefokt 2-literblok.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                De V8 biturbo was te verwachten maar ik hoop toch dat de RS6 motor nog voor de S8 gebruikt gaat worden!
                Audi heeft al aangegeven dat er niet zo veel toekomst is voor de V10's.
                Tevens zou de V8 bi-turbo met bovenliggende turbo's ook bruikbaar zijn in de R8, omdat door de boven liggende turbo de hitte beter afvoerbaar is.
                Last edited by ; 24/10/2009, 01:31.

Comment

• Scoop: dashboard nieuwe Audi A8

Dit zouden de eerste foto's moeten zijn van het interieur van de nieuwe Audi A8. Zoals eerder gemeld, monteert Audi een nieuw MMI-bedieningssysteem met touchpad, maar het interieur verrast nog meer.
                  Door met jouw vingers letters te schrijven op het touchpad kun je in de nieuwe Audi A8 een bestemming opgeven voor het navigatiesysteem. Zie je dat niet zitten, dan is er ook nog altijd de mogelijkheid om met knoppen of mondeling de bestemming in te geven.
                  Visueel doet Audi's nieuwe MMI denken aan de iPod van Apple, met duidelijke icoontjes en grafische illustraties. De hoofdfuncties roep je op met afzonderlijke knoppen (Nav, Info, Radio, ...) en er is ook nog steeds een draaiknop om door de menu's te navigeren.
                  De tweede bijzondere eigenschap van het A8-interieur zien we op deze eerste foto's. Het gaat om een haarscherp scherm tussen de toerenteller en snelheidsmeter.

De nieuwe A8 wordt in maart onthuld tijdens de autoshow van Genève. Het design heeft trekjes van het A7-studiemodel dat in januari in Detroit werd getoond. Om zich te onderscheiden van de BMW 7-Serie en Mercedes S-Klasse, grijpt Audi opnieuw naar het aluminium spaceframe om gewicht te besparen. De nieuwe A8 zet circa 1.700 kg op de weegschaal.
                  (bron autoscoops.eu)

Comment

• Zo te zien zal het dashboard in de gekende nieuwe stijl van Audi worden. Wordt dus zeer knap...

En 1700kg is inderdaad ruim 200kg minder dan de BMW 7.

Zou er bij Audi nu ook een 3.0 tdi komen met 2 turbo's?
                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Die zat eraan te komen, volgens de geruchten +300 pk/+600 Nm. Misschien is de A8 geschikt voor de introductie ervan...

Comment

Die zat eraan te komen, volgens de geruchten +300 pk/+600 Nm. Misschien is de A8 geschikt voor de introductie ervan...
                        Ook de 204 pk 2.0TDI met 2 turbo's zien we in de A8 als eerste als het goed is.

Comment

• Ik hoop het niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Ook de 204 pk 2.0TDI met 2 turbo's zien we in de A8 als eerste als het goed is.
                            Laat ons hopen van niet. In een A4 zou het wel ideaal kunnen worden.
                            AutoMinded.be

Comment

• 204pk is niet slecht, dat ze er dan tenminste een 2.5TDI V6 van maken zoals bij de D2 het geval was.

Zie je het plaatje op de koffer al voor je? "A8 2.0TDI"

Comment

• Neem gewoon de 2.7 V6 TDI, heb je een mooie kleine V6 die best zuinig en sterke is en geen viercilinder geratel.

Maar de onthulling in maart pas?! Ik meende eind dit jaar, november op de Los Angeles Auto Show en niet in Genève! Maart 2010 duurt nog heel lang, volgens mij staat de nieuwe A8 dan al in de showroom.

Comment

• Wat maakt het uit als er een A8 2.0 TDI komt? Als je een A8 koopt ben je toch niet verplicht die motor te nemen. Met een gewicht van 1700kg zal zo'n 2.0 TDI met 204pk meer dan voldoende zijn om de A8 vlot vooruit te laten gaan. Ikzelf zou het zeker nooit kopen...
                                  OO 00 OO

Comment

• Zou jij het dan plots vanzelfsprekend vinden mocht BMW een 2.0d in de neus van de 7 monteren?

Comment

• als dat goed tegen geluid is geisoleerd en aan een goeie automaat hangt, waarom ni ?

de 350sd zaliger had 150 pk voor + 2 ton, en was een verkoopstopper
                                      oke de prestaties waren amper 190 en 34.4 op de km, maar hoeveel volk gebruikt dat in feite heden ten dage, zeker a8 kopers

Comment

• Daar ben ik het volledig mee eens. Zo'n A8 2.0 TDI met ca. 1700kg op de weegschaal en 204pk/500Nm moet tot 100 kunnen gaan in 7,5 sec. Tien jaar geleden werd dit nog niet gehaald door de dikste turbodiesel...

Van mij mogen ze een 2.0d met dubbele turbo in de neus van de 7 gooien. Dat zal dan wel een 725d worden, in nagedachtenis van de 725tds van destijds...

Maar ik zeg wel dat ik het zelf liever niet zou kopen.
                                        OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Wat maakt het uit als er een A8 2.0 TDI komt? Als je een A8 koopt ben je toch niet verplicht die motor te nemen. Met een gewicht van 1700kg zal zo'n 2.0 TDI met 204pk meer dan voldoende zijn om de A8 vlot vooruit te laten gaan. Ikzelf zou het zeker nooit kopen...
                                          Zo denk ik er ook over.

Comment

Working...
                                          X