Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-Klasse Cabrio (CLR 2010)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes C-Klasse Cabrio (CLR 2010)

C-Klasse oben ohne

Damit hat keiner gerechnet: Mercedes schneidet die C-Klasse auf. Im Frühjahr 2010 startet das kompakte, viersitzige Cabrio CLR – zu Kampfpreisen und mit neuen, sparsamen Vierzylindermotoren.

Überraschung: Mercedes bringt ein Cabrio auf C-Klasse-Basis. Nein, keinen CLK – und keine ferne Zukunftsvision. Der Neue kommt schon im Frühjahr 2010, passend zur übernächsten Bade- und Flaniersaison. Und: Im Gegensatz zum überteuerten CLC wollen sich die Schwaben beim Neuzugang in Bescheidenheit üben. Schließlich nimmt der offene Viersitzer weder das 3er-Cabrio noch das A5 Cabrio direkt ins Visier, sondern reiht sich darunter ein. Die relativ günstigen Preise schaffen gleichzeitig Luft zum CLK Cabrio und zum zweisitzigen SLK. Auch in der Mercedes-Familie ist das C-Klasse-Cabrio also ein Sonderangebot. Schießlich bietet es mehr Platz im Fond und einen größeren Kofferraum als der Nachfolger des Softdach-CLK, der bei vergleichbarer Motorisierung fast 10.000 Euro mehr kosten soll.
    Bei rund 35.000 Euro soll der Spaß losgehen

Das Motorenangebot dürfte auf vier Benziner und drei Diesel beschränkt sein. Die Preise für das kompaktere Schwestermodell stehen zwar noch nicht endgültig fest, doch der Einstieg dürfte bei 35.000 Euro beginnen. Um die Kosten niedrig zu halten, werden Bodengruppe, Achsen, Antrieb, Vorderwagen und beide Stoßfänger vom Viertürer übernommen. Der unveränderte Radstand verspricht viel Platz für die Fondpassagiere. Trotz des Verdeckkastens fasst das Gepäckabteil bei geschlossenem Dach rund 450 Liter. Wer offen fährt, kann immer noch 405 Liter einpacken. Das Verdeck öffnet und schließt serienmäßig vollautomatisch. Gegen Aufpreis installiert Mercedes Cabrio-Nettigkeiten wie ein auf Knopfdruck hoch- und abklappbares Windschott, elektrische Gurtbringer und den Nackenwärmer Airscarf. Das Motorenangebot dürfte auf vier Benziner und drei Diesel beschränkt sein. Der neue CDI-Vierzylinder steht in zwei Leistungsstufen mit 170 PS (Zweiliter, Monolader) und 204 PS (2,2 Liter, Doppellader) zur Verfügung, der Dreiliter-V6 mobilisiert künftig 272 PS. Die Palette der Benzin-Direkteinspritzer reicht vom neuen Zweiliter-Vierzylinder mit 170 und 220 PS über den Dreiliter-V6 mit 272 PS bis zum 306 PS starken 3,5-Liter-Aggregat. Nicht überraschend, wenn dieses Auto ein Erfolg wird ...

Clever gedacht, clever gemacht. Das C-Klasse-Cabrio tut weder dem SLK weh, noch rückt es dem offenen CLK zu dicht auf den Pelz. Auch in Bezug auf die Konkurrenz stimmt die Strategie. Der Open-Air-Benz zielt genau in die Lücke zwischen 1er- und 3er-Cabrio und zwischen A3 und A5 Cabrio. Das passt – wenn der Preis stimmt.

Bron: Autobild.de

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Als fan van het merk begin ik nu toch echt wel mijn bedenkingen te krijgen. Eerst brengt men een gedrocht van een CLC uit op basis van de oude C en nu gaat men plots een cabrio maken op basis van de nieuwe C. Wat een strategie is me dat zeg?
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Als fan van het merk begin ik nu toch echt wel mijn bedenkingen te krijgen. Eerst brengt men een gedrocht van een CLC uit op basis van de oude C en nu gaat men plots een cabrio maken op basis van de nieuwe C. Wat een strategie is me dat zeg?
      Ik vind de impressies nochtans niet mis

Comment

De CLC zal sowieso ook verkopen. Dit vind ik zeer mooi. Elegant en sportief. Knap !

Comment

En wat met de CLK dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
            De CLC zal sowieso ook verkopen. Dit vind ik zeer mooi. Elegant en sportief. Knap !
            De eerste verkoopcijfers vallen nochtans dik tegen. Maar ja, ieder zijn gedacht, hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
              Ik vind de impressies nochtans niet mis
              Inderdaad, die zijn ook mooi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                En wat met de CLK dan?
                De CLK zal worden opgevolgd door de E-cabrio. De 'merknaam' CLK gaat verdwijnen.

Mercedes-Benz gooit naampolitiek om 10-09-2008 13:26
                Mercedes-Benz zal in de toekomst zijn coupé en cabrioletmodellen een andere aanduiding geven. De volgend jaar te introduceren opvolger van de CLK krijgt daarom een andere naam: E-klasse Coupé resp. Cabriolet. Ook de CL-klasse verdwijnt van het model. Deze coupé wordt vanaf de volgende generatie vervangen door de S-klasse Coupé. Mercedes-Benz wil zo een minder diffuus gamma bieden en zich concentreren om een select aantal, krachtig te positioneren modelfamilies.
                Bron: http://www.autointernationaal.nl/art...hp?id=8096&n=3

Comment

What the hell, S coupé, E cabrio... back to the roots, maar toch nog steeds lekker verwarrend

Comment

Even een snel vraagje tussendoor, wie zijn hier tegenwoordig de moderatoren? Ik zou graag mijn screenname / username willen veranderen, maar ik heb geen tijd om op te zoeken (lees: ik ben te lui) wie van de moderatoren dat voor mij kan aanpassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz Bekijk Berichten
                      Even een snel vraagje tussendoor, wie zijn hier tegenwoordig de moderatoren? Ik zou graag mijn screenname / username willen veranderen, maar ik heb geen tijd om op te zoeken (lees: ik ben te lui) wie van de moderatoren dat voor mij kan aanpassen.
                      Kan je op deze link doen

Comment

bedankt stadsgenoot ;o)

Comment

De eerste verkoopcijfers vallen nochtans dik tegen. Maar ja, ieder zijn gedacht, hé
                          Rijden er hier eigenlijk al CLC's rond? Heb er toch nog geen gezien...

Vond het juist een makkelijke benaming, CLK voor "kleine" cabrio en coupe en CL voor de "grote".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                            En je zult er ook niet veel gaan zien dixit een Duitse MB verdeler. Dat heb je als men oude techniek (daarom geen slechte) in een zogezegde nieuwe auto wilt stoppen en daar dan minstens 30000 euro voor durft vragen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

Vond het juist een makkelijke benaming, CLK voor "kleine" cabrio en coupe en CL voor de "grote".
                              Ja dat vond ik juist ook. Trouwens, CLK klinkt een heel pak exclusiever en degelijker aan dan C-Klasse Cabrio. E-klasse Cabrio trekt al helemaal nergens op. In ieder geval is het te hopen, maar daar ben ik vrij zeker van, dat ze niet gewoon een dakloze C-Klasse gaan maken. Het huidig model trok ook wel wat op de berline en break, maar had toch net dat tikkeltje anders in zijn lijn zitten (vooraan) wat hem zo mooi en verschillend maakte.

--> Bij mijn tweede aanblik zag ik wie de impressies had gemaakt: onze goede vriend Huckfeldt! Die heeft een reputatie er altijd héél dicht bij te zitten...

Switcher
                              Last edited by ; 12/09/2008, 17:38.

Comment

Deze CLR vind ik bijlange nie mis, kwam wel nogal onverwacht! Nooit gecamoufleerde prototypes gezien of dergelijke en plots... zien we hem in vol ornaat!

En de CLC daar vrees ik ook beetje voor, hadden misschien gewoon beter die lijn stopgezet.... (ofwel volledig nieuwe model gebaseerd op nieuwe C-klasse...) een Mercedes met verouderde mechaniek verkoopt sowieso moeilijk vrees ik!

Maar die CLR daarentegen vind ik wel geslaagd en uiteraard wel met moderne C-klasse mechaniek en techniek, nice!

greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toldo Bekijk Berichten
                                  Deze CLR vind ik bijlange nie mis, kwam wel nogal onverwacht! Nooit gecamoufleerde prototypes gezien of dergelijke en plots... zien we hem in vol ornaat!

En de CLC daar vrees ik ook beetje voor, hadden misschien gewoon beter die lijn stopgezet.... (ofwel volledig nieuwe model gebaseerd op nieuwe C-klasse...) een Mercedes met verouderde mechaniek verkoopt sowieso moeilijk vrees ik!

Maar die CLR daarentegen vind ik wel geslaagd en uiteraard wel met moderne C-klasse mechaniek en techniek, nice!

greetz
                                  Volledig mee eens. Hier zal waarschijnlijk toch een coupé uit voortvloeien die dan de CLC had moeten geweest zijn naar de normen van de nieuwe C. Dikke flater van Mercedes

Comment

Die ziet er vreemd uit

Comment

Ik geloof nooit dat ze de naam CLR gaan gebruiken. Die vliegende mercedessen van Lemans '98 of '99 hadden ook de naam CLR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SilverArrow Bekijk Berichten
                                        Ik geloof nooit dat ze de naam CLR gaan gebruiken. Die vliegende mercedessen van Lemans '98 of '99 hadden ook de naam CLR.
                                        Misschien wel CLC II

Comment

Working...
                                        X