Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 TDi Clubsport quattro concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A3 TDi Clubsport quattro concept




    Vorig jaar liet Audi tijdens de Wörtherseetour (een jaarlijks terugkerend evenement van Audi en Volkswagen) de Audi Quattro Speedster concept zien, dit jaar is het een Audi A3 TDI clubsport quattro. Dit studiemodel moet het potentieel van de TDI-motoren extra onderstrepen, de high performance versie van de 2.0 TDI levert een vermogen van 224 pk en een koppel van 450 Nm. De Audi A3 TDI clubsport quattro is gebaseerd op de A3, maar zijn proporties zijn compleet anders. Hij is langer (+4 cm), breder (+6 cm) en lager (- 3,6 cm) dan de normale A3. Afgezien van de afmetingen maakt de auto ook op andere manieren duidelijk dat hij race-genen heeft: de achterspoiler in DTM-look, de geschroefde wielkastverbreders en de diffusor achter zijn verwijzingen naar de autosport.
    2.0 TDI: de kracht en de sound
    De 2.0 TDI van de Audi A3 TDI clubsport quattro levert een maximaal vermogen van 165 kW/224 pk (113,8 pk/liter) en een koppel van 450 Nm. Daarmee sprint de 1.475 kilo lichte auto in 6,6 seconden van 0-100 km/h en is een topsnelheid van 240 km/h mogelijk. Dankzij het speciaal ontwikkelde uitlaatsysteem brengt hij een indrukwekkend geluid voort. Ondanks de hoge prestaties en de sportieve sound, voldoet de high performance TDI nu al aan de Euro-5 norm die in 2010 van kracht wordt. Deze norm brengt een sterke vermindering van de NOx-uitstoot met zich mee. De kracht van de motor wordt via een lichtgewicht (magnesium) zesversnellingsbak over de vier wielen verdeeld.
    Audi drive select – sportiviteit of comfort op maat
    Het ten opzichte van de normale Audi A3 met 3,6 cm verlaagde onderstel is in alle opzichten aangepast aan de hoge prestaties. De remschijven van composietmateriaal vóór hebben bijvoorbeeld een diameter van 356 mm en de A3 TDI clubsport quattro heeft 20-inch wielen. Bovendien is de auto standaard uitgevoerd met Audi drive select. Daarbij heeft de bestuurder de keus uit een comfortabele, een sportieve of een naar wens in te stellen modus. Audi drive select beïnvloedt in de A3 TDI clubsport quattro de respons op het gaspedaal, het motorgeluid, de werking van het ESP (moment van ingrijpen) en de dempingkarakteristiek. Het studiemodel is standaard uitgevoerd met Audi magnetic ride, Audi’s geavanceerde adaptieve dempingsysteem.
    Door al deze hightech voorzieningen is de Audi A3 TDI clubsport quattro in alle opzichten super scherp. De grens tussen grip en slip ligt zeer ver weg – bestuurders die met een zeer lichte vorm van onderstuur te maken krijgen, weten dat de limiet in zicht komt. Op dat moment is de auto nog zeer eenvoudig te corrigeren – net als alle andere Audi-modellen.

    Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2008/...uattro-concept

  • #2




    Comment


    • #3




      Heeft iets need for speed-tuning achtig
      Vind het niet slecht, behalve de spoiler vanachter die nogal groot is.

      Comment


      • #4
        De verdieseling van de racerij

        Comment


        • #5
          Nogal stom om een compleet nieuwe auto te maken die uiterlijk bijna niet verschilt van de oude. Is zijn die veranderde afmetingen enkel aan de bumperkits en andere optische tuning te wijten?

          Allez, blijkbaar ligt de nadruk op het verbeterde rijgedrag. Klinkt positief, als het waar is wat ze allemaal beloven. Alleen nogal dom dat het publiek dat op de showcar staat te kijken daar niets van merkt.

          Comment


          • #6
            Ik vind het maar lelijk.

            Comment


            • #7
              Leuk schakelrooster . Weldra in uw Auto5-shop?

              Comment


              • #8
                Net opgevallen -> start/stop-knop aan het stuur

                Comment


                • #9
                  Pluim voor het interieur.
                  In een meer gepolijste vorm, hadden deze wielkassen op de S3 aanwezig moeten zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                    Nogal stom om een compleet nieuwe auto te maken die uiterlijk bijna niet verschilt van de oude. Is zijn die veranderde afmetingen enkel aan de bumperkits en andere optische tuning te wijten?

                    Allez, blijkbaar ligt de nadruk op het verbeterde rijgedrag. Klinkt positief, als het waar is wat ze allemaal beloven. Alleen nogal dom dat het publiek dat op de showcar staat te kijken daar niets van merkt.

                    Blijkbaar ben je zelf niet van de slimste want dit is een studiemodel, m.a.w dit model zal waarschijnlijk niet in productie komen.



                    Ik vind het buiten die dakspoiler een schitterende auto.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                      de 1.475 kilo lichte auto
                      *proest*



                      R8 TDI, TT clubsport en nu deze: Ik kan die stijl écht van in de verste verte niet uitstaan.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

                      Comment


                      • #12
                        echt een sjonniemobiel.

                        Comment


                        • #13
                          Haha, net een ricer

                          Interieur is wel niet slecht (op da rood/wit na in de deurpanelen WTF?)

                          Comment


                          • #14
                            Het interieur hebben ze grotendeels uit de Audi R8 TDI Le Mans Concept geplukt





                            Foto's via: http://www.groenlicht.be/2008/03/04/...-mans-concept/
                            Last edited by ; 17/05/2008, 18:40. Reden: Foute URL

                            Comment


                            • #15


                              BRON

                              Comment


                              • #16
                                En wanneer krijge we eindelijk een vervanger van de iconische quattro ?

                                Ze zouden hun geld beter in die zogenaamde TT RS steken die met een vijfcilinder turbo ging komen
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #17


                                  Bron: http://www.groenlicht.be/2008/05/17/...sport-quattro/

                                  Comment


                                  • #18
                                    Machtig!

                                    Race-diesel

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik haat race diesels.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nog een interieurshot

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

                                        Comment

                                        Working...
                                        X