Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi Quattro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
    Nu ja, die Audi had dan ook maar liefst 550 pk, wat hede ten dage zelfs enorm veel is voor een rallywagen... (om niet te zeggen, exorbitant veel)
    Heden ten dage zijn er geen rallywagens met zoveel paardjes, WRC's mogen maximum 300pk hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
    cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP
      Heden ten dage zijn er geen rallywagens met zoveel paardjes, WRC's mogen maximum 300pk hebben.
      Daarom zei ik dat ook

Comment

In dien tijd bestond de groep A nog, er waren verschillende merken met buitensporig veel pk's aan boord van hun wagens maar toen was die Audi de eerste om 4wd te hebben, waarna, de resultaten gezien hebbende, al de andere merken als de wind probeerden bij te benen, vermits er op het laatste geen maat meer stond op de pks hebben ze die groep afgeschaft en hebben ze beperkingen opgelegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
          In dien tijd bestond de groep A nog.

je bedoelt wss Groep B wagens

Comment

en goed te verstaan ook eigenlijk waarom die groupe B afgeschaft is. Zie volgende filmpje..

Audi Quattro S1 in actie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni
              en goed te verstaan ook eigenlijk waarom die groupe B afgeschaft is. Zie volgende filmpje..

Audi Quattro S1 in actie...

in da filmpje zie ik ni de minste reden om de groep B af te schaffen hoor... mss doel je op de toeschouwers die tour de france gewijs de rijweg "versperren". maar dat heeft niks met de categorie te maken dacht ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                in da filmpje zie ik ni de minste reden om de groep B af te schaffen hoor... mss doel je op de toeschouwers die tour de france gewijs de rijweg "versperren". maar dat heeft niks met de categorie te maken dacht ik...
                De druppel die de emmer deed overlopen was de dood van een Lancia piloot en copiloot, ze werden verkoold in het brandende wrak van hun Delta S4.

Comment

'k weet wel dat iets van dien aard de reden was. 't blijft spijtig dat de groep B verboden is, 't heroische is er sinds dien wel af...

Comment

dit moet de meest extreme versie van de Sport Quattro zijn nl. de PIKES PEAK versie
                    Last edited by ; 07/11/2005, 23:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soepap
                      je bedoelt wss Groep B wagens
                      Niet zeker van de A of de B, maar wel dat het een groep was ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                        De druppel die de emmer deed overlopen was de dood van een Lancia piloot en copiloot, ze werden verkoold in het brandende wrak van hun Delta S4.
                        Toivonen, Henri was de piloot die omkwam in de Delta S4.

Daarna werden de Groep B wagens verboden en de Groep A was vanaf dan de top.
                        Eerst was er heel wat protest, maar op zeer korte tijd bleken de groep A's sneller dan de groep B's.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Als iemand graag wat foto's ziet van echte rallymonsters, o.a. de Austin Metro enz.. dan kan hij eens op deze site gaan zien: (veel kijkgenot alvast)

http://www.motorimania.net/manifesta...ally/rally.asp

Last edited by ; 05/09/2005, 21:27.

Comment

Nog nooit gezien, een groene SportQuattro:

mooi

Comment

Is magalitgroen of zoiets, maar 15 van gemaakt!

blijven zo vettttte iconen. En er gaat niets boven een 5cyl turbo quattro (ik stel mij al tevreden met een 5cyl quattro)

Comment

(zalige fuchs velgen)

beste auto's komen uit de jaren 80

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus
                                  Is magalitgroen of zoiets, maar 15 van gemaakt!

blijven zo vettttte iconen. En er gaat niets boven een 5cyl turbo quattro (ik stel mij al tevreden met een 5cyl quattro)
                                  Hey Avantus, heb je die schitterende CS quattro nog of is die al verkocht?
                                  Wat een machine!

Comment

Een fantastische wagen met een (in mijn ogen) spuuglelijk dashboard! Hoe zat het eigenlijk met de betrouwbaarheid van dat dash?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe
                                      Hey Avantus, heb je die schitterende CS quattro nog of is die al verkocht?
                                      Wat een machine!
                                      Jep is er nog, vanaf januari mss zelfs perfect op de baan Dat wordt fun

Comment

Sorry voor de grootte van de foto, maar nu is hij tenminste direct wallpaper-bestendig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BWS
                                          m'n vader heeft schijnt ooit een Quatro gehad, ik weet niet (zeker)dewelke maar ik gok op deze:
                                          Audi 200 TurboQuattro 20V
                                          2226cc , 20V turbo charged
                                          220 BHP @ 5700
                                          309 Nm @ 1950
                                          242 Km/h
                                          6.5 s
                                          Zie je je pa niet gouw?

Of is het zo ne pa van
                                          pa: "ja ik heb ooit eens nen audi gehad"
                                          zoon: "wat voor ene ?"
                                          pa: "ne naft"
                                          zoon: "jaja welk type ?"
                                          pa: " "

Comment

Working...
                                          X