Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi Quattro
Collapse
X
-
In dien tijd bestond de groep A nog, er waren verschillende merken met buitensporig veel pk's aan boord van hun wagens maar toen was die Audi de eerste om 4wd te hebben, waarna, de resultaten gezien hebbende, al de andere merken als de wind probeerden bij te benen, vermits er op het laatste geen maat meer stond op de pks hebben ze die groep afgeschaft en hebben ze beperkingen opgelegd.
Comment
-
en goed te verstaan ook eigenlijk waarom die groupe B afgeschaft is. Zie volgende filmpje..
Audi Quattro S1 in actie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simonien goed te verstaan ook eigenlijk waarom die groupe B afgeschaft is. Zie volgende filmpje..
Audi Quattro S1 in actie...
in da filmpje zie ik ni de minste reden om de groep B af te schaffen hoor... mss doel je op de toeschouwers die tour de france gewijs de rijweg "versperren". maar dat heeft niks met de categorie te maken dacht ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door soepapin da filmpje zie ik ni de minste reden om de groep B af te schaffen hoor... mss doel je op de toeschouwers die tour de france gewijs de rijweg "versperren". maar dat heeft niks met de categorie te maken dacht ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepulturaDe druppel die de emmer deed overlopen was de dood van een Lancia piloot en copiloot, ze werden verkoold in het brandende wrak van hun Delta S4.
Daarna werden de Groep B wagens verboden en de Groep A was vanaf dan de top.
Eerst was er heel wat protest, maar op zeer korte tijd bleken de groep A's sneller dan de groep B's.
Comment
-
Als iemand graag wat foto's ziet van echte rallymonsters, o.a. de Austin Metro enz.. dan kan hij eens op deze site gaan zien: (veel kijkgenot alvast)
http://www.motorimania.net/manifesta...ally/rally.asp
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AvantusIs magalitgroen of zoiets, maar 15 van gemaakt!
blijven zo vettttte iconen. En er gaat niets boven een 5cyl turbo quattro (ik stel mij al tevreden met een 5cyl quattro)
Wat een machine!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWSm'n vader heeft schijnt ooit een Quatro gehad, ik weet niet (zeker)dewelke maar ik gok op deze:
Audi 200 TurboQuattro 20V
2226cc , 20V turbo charged
220 BHP @ 5700
309 Nm @ 1950
242 Km/h
6.5 s
Of is het zo ne pa van
pa: "ja ik heb ooit eens nen audi gehad"
zoon: "wat voor ene ?"
pa: "ne naft"
zoon: "jaja welk type ?"
pa: ""