Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitvoering oldtimerkeuring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Moet je dan die papieren (inschrijving ? ...) die bij die plaat horen niet meenemen ?
    ja dat moet altijd maar of dat een O plaat of een gewone plaat is maakt geen zak uit (dat was de vraag)

Comment

zo, de oldtimerkeuring is gedaan (met goede afloop :-)
      wat er getest werd :

afstelling lichten (had ik op voorhand laten afstellen)
      ruitewisser+sproeiers
      speling ophanging voor + achter , stuurinrichting
      visuele keuring motorruimte en koffer
      remtest voor + achter + handrem (er zat een verschil van 31% op de achterremmen maar dat hebben ze door de vingers gezien, auto heeft 5 jaar stilgestaan)

wat er niet getest werd
      CO
      schokdempers

Ik had duidelijk zichtbaar op de passagierszetel een kopij gelegd van reglement op de oldtimerkeuring

Maar erg vriendelijk waren ze deze keer niet (misschien zat de kater van het lange weekend er voor iets tussen :-)
      Moest ik als wagenliefhebber een auto zien komen van 25j in nieuwstaat met 30.000 originele km zou ik er toch een opmerking over maken. Het enige wat één van de keurders mompelde was 'die heeft precies ook altijd in een garage gestaan...'
      De ene keurder is de andere niet, da's duidelijk. Ik herinner me eens een keuring van m'n clio rs lichte vracht en die keurder was dolenthousiast, begon te babbelen over de nurburgring en zo :-)

En nu juist thuisgekomen van de keuring, de laatste afslag werkten m'n richtingwijzers plots niet meer ...een mens moet soms toch een beetje geluk hebben..werk aan de winkel :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra

ja dat moet altijd maar of dat een O plaat of een gewone plaat is maakt geen zak uit (dat was de vraag)
        Kan je zo eigenlijk ook een gewone/periodieke keuring laten doen (met eigen O-platen)? Twijfel eigenlijk nog altijd tussen gewone keuring (auto is uitgeschreven atm) of oldtimerkeuring (2de wagen).

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Kan je zo eigenlijk ook een gewone/periodieke keuring laten doen (met eigen O-platen)? Twijfel eigenlijk nog altijd tussen gewone keuring (auto is uitgeschreven atm) of oldtimerkeuring (2de wagen).
          Denk dat je dat best eerst eens aan je verzekeraar vraagt ? Dat je tenminste verzekerd bent onderweg naar de schouwing ? De verzekering liet het in ieder geval toe voor een gewone plaat te gebruiken voor een oldtimer maar omgekeerd denk ik niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
            zo, de oldtimerkeuring is gedaan (met goede afloop :-)
            wat er getest werd :

afstelling lichten (had ik op voorhand laten afstellen)
            ruitewisser+sproeiers
            speling ophanging voor + achter , stuurinrichting
            visuele keuring motorruimte en koffer
            remtest voor + achter + handrem (er zat een verschil van 31% op de achterremmen maar dat hebben ze door de vingers gezien, auto heeft 5 jaar stilgestaan)

wat er niet getest werd
            CO
            schokdempers

Ik had duidelijk zichtbaar op de passagierszetel een kopij gelegd van reglement op de oldtimerkeuring

Maar erg vriendelijk waren ze deze keer niet (misschien zat de kater van het lange weekend er voor iets tussen :-)
            Moest ik als wagenliefhebber een auto zien komen van 25j in nieuwstaat met 30.000 originele km zou ik er toch een opmerking over maken. Het enige wat één van de keurders mompelde was 'die heeft precies ook altijd in een garage gestaan...'
            De ene keurder is de andere niet, da's duidelijk. Ik herinner me eens een keuring van m'n clio rs lichte vracht en die keurder was dolenthousiast, begon te babbelen over de nurburgring en zo :-)

En nu juist thuisgekomen van de keuring, de laatste afslag werkten m'n richtingwijzers plots niet meer ...een mens moet soms toch een beetje geluk hebben..werk aan de winkel :-)
            Vreemd, ruitenwissers heb ik nog nooit moeten laten testen, laat staan de sproeiers
            Ook check van motor compartiment heb ik nog niet gehad (chance), enkel eens een verdwaalde keurder die daar een typeplaatje aan het zoeken was. Koffer is ook nog nooit nagekeken en zie ook niet echt in waarom dit nodig zou zijn.

En keurders zijn gefrustreerde mensen, heb er elke keer zever mee om de meest kleine dingen. En hoe mooier de wagen, hoe meer ze u willen pakken op kleine puntjes en hoe meer ze zagen. En als je dan nog eens handelaar bent, alles minstens 10x zo erg..
            Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

En keurders zijn gefrustreerde mensen
              Wel ik ga niet veralgemenen maar vandaag had ik ook die indruk, zelfs iets van jaloezie ....
              't was een heel jonge gast en heeft zelfs de achterruitwisser omhoog gelicht om er naar te kijken ...denk dat'm niet goed wist wat te doen anders :-)

Comment

Kan je zo eigenlijk ook een gewone/periodieke keuring laten doen (met eigen O-platen)?
                Waarom zou je een "gewone/periodieke keuring" laten doen met O-platen ? ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Als je daar staat met een andere plaat zonder papieren dan hebben ze jou bij je zak.

Comment

Wat is een oltimer ?
                    Zoiets ?
                    De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

aangeboden door een professionele verkoper van oltimers

Comment

Dat is een oltimer ! ...

Comment

Als je daar staat met een andere plaat zonder papieren dan hebben ze jou bij je zak.
                        Dat weet me gat ook

Comment

Tuurlijk kan dat, als je je oldtimer wil laten omkeuren naar daily gebruik is dat al het geval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Zoiets ?
                            De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

aangeboden door een professionele verkoper van oltimers
                            da's een volvoltimer !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

Tuurlijk kan dat, als je je oldtimer wil laten omkeuren naar daily gebruik is dat al het geval.
                              Omkeuren ?

Oldtimer -> daily = herinschrijving.

Comment

Omkeuren ?

Oldtimer -> daily = herinschrijving.
                                ja en dan moet je achteraf niet meer naar de keuring... dat is juist !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten

volgens mij mogen ze die schokdempertest niet doen

edit : http://www.goca.be/upload/documents_...2014-03-NL.pdf

enkel visulele controle en in de rechterkolom staat de reden wanneer ze mogen afkeuren, er wordt niet over percentages L/R gesproken
                                  Ok Goed om weten.

Comment

Packard: "Waarom zou je een "gewone/periodieke keuring" laten doen met O-platen ? ..."

Omdat m'n gewone platen momenteel niet ingeschreven zijn (auto verkocht, dus geen bijhorend inschrijvingsbewijs en keuringsbewijs). Maar zit nu met een probleempje met de oldie dus tegen dat dat gefixt is, zal de nieuwe daily weer ingeschreven zijn op de daily platen.

Waar staat de quote knop trouwens op de mobiele site? Nergens te vinden..

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Volgens mij kan je nooit een "gewone/periodieke keuring" laten doe met andere platen maar kan dat enkel met de platen waarop hij / zij is ingeschreven.

Comment

Working...
                                      X