Mededeling
Collapse
No announcement yet.
invoeren oldtimer uit USA
Collapse
X
-
Heb 2j. geleden eens gaan kijken voor een austin healey 3000 was wel een MKII van jaren 62 of 63 was bij oldtimerfarm in aalter.
-
Guest repliedNog een vraagje m.b.t. de prepurchase inspection in de USA.
Zijn er ondernemingen die gespecialiseerd zijn in bepaalde types of merken aangezien elk merk/type toch wel zijn eigenaardigheden vertoont.
Zelf ben ik geïnteresseerd in een Austin Healey 3000 MKIII, alhoewel Brits werd meer dan 80% ervan uitgevoerd naar de States.
Alle tips welkom.
Leave a comment:
-
De wagen moet wel ingeschreven worden op O platen ! Op de site van het BFOV is het ook te vinden.
Leave a comment:
-
Heb het al gevonden. En het is al van 07.02.2013. Zoek maar eens op: E.T. 118.301
PS:
Het is enkel 6% BTW en geen taks. Ik had het omgedraaid maar het bedrag blijft hetzelfde. :-)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
Tot zover ik weet is die uitzonderingsregel niet van toepassing in België. Dat is ook de reden waarom er zoveel via Rotterdam en Le Havre wordt verscheept.
En de auto's worden niet in R-dam geleverd maar in Rosendaal, is uurtje rijden van Antwerpen
De diensten deden in het begin wel lastig maar blijken de regeling nu wel degelijk te kennen en toe te passen. Als ik me goed herinner is er zelfs een gerechtelijke veroordeling over zo een zaak geweest. De koper heeft die gewonnen en de 6% is toegepast.
Dus 30j en ouder kopen anders is het de moeite niet. Zeker nu met de hoge dollar koers. :-(
Of het moet een super zaak zijn natuurlijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten
Hallo iedereen
Ik ben net met hetzelfde bezig en moet hier toch het volgende opmerken:
Voor een wagen jonger dan 30 jaar ( nu zowel in NL als in Be) betaal je 10% importtaks en dan op dat totaal ( transport ook bij tellen ) nog eens 21% BTW.
Voor een wagen ouder dan 30j enkel en alleen 6% importtaks en geen BTW.
Haven van Antwerpen is idd iets duurder in handling kosten dan Rotterdam maar weegt volgens mij niet op tegen een rit naar Rotterdam en terug.
Voor handling mag je op +- 400 euro per haven rekenen.
Mvg
Patrick
En de auto's worden niet in R-dam geleverd maar in Rosendaal, is uurtje rijden van Antwerpen
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenIk doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..
Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.
Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.
Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.
Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.
Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)
Ik ben net met hetzelfde bezig en moet hier toch het volgende opmerken:
Voor een wagen jonger dan 30 jaar ( nu zowel in NL als in Be) betaal je 10% importtaks en dan op dat totaal ( transport ook bij tellen ) nog eens 21% BTW.
Voor een wagen ouder dan 30j enkel en alleen 6% importtaks en geen BTW.
Haven van Antwerpen is idd iets duurder in handling kosten dan Rotterdam maar weegt volgens mij niet op tegen een rit naar Rotterdam en terug.
Voor handling mag je op +- 400 euro per haven rekenen.
Mvg
Patrick
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenIk doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..
Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.
Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.
Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.
Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.
Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)
Ik ben net met hetzelfde bezig en moet hier toch het volgende opmerken:
Voor een wagen jonger dan 30 jaar ( nu zowel in NL als in Be) betaal je 10% importtaks en dan op dat totaal ( transport ook bij tellen ) nog eens 21% BTW.
Voor een wagen ouder dan 30j enkel en alleen 6% importtaks en geen BTW.
Haven van Antwerpen is idd iets duurder in handling kosten dan Rotterdam maar weegt volgens mij niet op tegen een rit naar Rotterdam en terug.
Voor handling mag je op +- 400 euro per haven rekenen.
Mvg
Patrick
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door rammie Bekijk BerichtenGoeie ervaring met lemon squad? welk pakket neem je dan? is expert voldoende?
interessant topic
Leave a comment:
-
Guest repliedGoeie ervaring met lemon squad? welk pakket neem je dan? is expert voldoende?
interessant topic
Oorspronkelijk geplaatst door stefspain Bekijk Berichtenik heb 2 maal een auto gekocht via cars.com, cargurus.com of autotraderusa.com , een 99 sl500 en een 2010 328 i cabrio. En is na veel zoeken voor de juiste, goed meegevallen, veel geduld en altijd , altijd een ppi , prepurchase inspection, vb lemonsquad.com. Een florida auto heeft veel vocht gezien, beter een california, nevada auto. Craigslist is ook een bron, maar geduld is de gave en eenmaal een goed gevoel, snel zijn want amerikanen kopen vlugger ean wij belgen. Indien vragen laat maar weten ! Er zijn veel 560sl maar zoals hier al gezegd, zelfs autofotos worden gefotoshopped !
Leave a comment:
-
Ja mijn auto's komen uit CA dus aan die zeevracht prijs kan ik niet aan maar het is niet veel duurder.
Zoals stef zegt is CA een zeer goede staat om auto's te zoeken. M'n collega in Californië gaat de auto's bekijken voor mij, wat zeker vitaal is. (heeft zelf een garage en handelt voornamelijk in oude Porsches, dus hij weet wel waar hij naar moet kijken)
Hij zorgt dan dat de auto bij de shipping firma komt en ik doe alles verder aan deze kant.Last edited by CaliforniaDream; 26/10/2016, 16:05.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Filip 500 Bekijk BerichtenAankoopinspectie op locatie € 495,00
Esrow betalingservice € 475,00
Wegtransport Jacksonville - Miami (400 USD) € 360,00
Zeevracht Miami - Rotterdam (850 USD)
Incl. ontvangst en laden van de auto, exportdocumentatie, container transport naar de haven van
vertrek.
€ 760,00
Lossen auto Rotterdam € 425,00
Inklaren € 85,00
Handling loods Schiedam € 35,00
Wegtransport Rotterdam € 275,00
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenMag ik vragen hoeveel die firma hier voor aanrekent? Pure interesse hierin
Esrow betalingservice € 475,00
Wegtransport Jacksonville - Miami (400 USD) € 360,00
Zeevracht Miami - Rotterdam (850 USD)
Incl. ontvangst en laden van de auto, exportdocumentatie, container transport naar de haven van
vertrek.
€ 760,00
Lossen auto Rotterdam € 425,00
Inklaren € 85,00
Handling loods Schiedam € 35,00
Wegtransport Rotterdam € 275,00
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Filip 500 Bekijk BerichtenIk zoek een 500sl van tussen 80 en 89.
Ik had er eentje op het oog maar deze is verkocht.
Ik had ondertussen ook via mail contact met een firma in Ritterdam ( SCL )die ook ter plaatse een keuring uitvoeren van de wagen alvorens te beslissen om deze te kopen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenIk doe dit zeer vaak (net nog twee wagens gedaan).
Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..
Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.
Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.
Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.
Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.
Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)
Ik zoek een 500sl van tussen 80 en 89.
Ik had er eentje op het oog maar deze is verkocht.
Ik had ondertussen ook via mail contact met een firma in Ritterdam ( SCL )die ook ter plaatse een keuring uitvoeren van de wagen alvorens te beslissen om deze te kopen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Filip 500 Bekijk BerichtenIk ben nieuw op dit forum. Dit onderwerp zal vermoedelijk reeds besproken zijn in het verleden.
Ik zou graag een Mercedes SL aankopen in de US.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Met welke firma hebt u dit geregeld ?
Hoe verloopt de betaling ?
Wat moet er nog gebeuren eens de wagen in België is ?
Kostprijs ?
Ik zit dus met zeer veel vragen als leek in deze materie.
Eerst en vooral, heb je al eentje gekocht? Zo nee, m'n neef woont in CA en kan je daar bij helpen. Auto's die er goed uit zien op foto zijn daarom niet goed in het echt. amerikanen zijn echte helden in verbloemen, ik heb hier honderden verhalen over..
Ten tweede, wat voor SL wil je? Alles ouder dan 25 jaar kost minder aan importtaxen, just to let you know.
Prijzen van overkomen, reken op 1600 dollar transport en nog zo'n 1000 euro aan importtax.
Laat dit via NL doen, is veel goedkoper dan via de antwerpse haven.
Als de wagen hier is, niet zo veel eigenlijk.. Ik veronderstel dat de SL al een chassisnummer in het chassis zelf heeft staan dus valt mee.
Langs douane dus met je papieren van import en de auto zelf, vignet 705 aanvragen, daarna auto eens technisch laten nakijken (zien of alle lichten werken en goedstaan, remmen goed zijn,..), dan naar keuring en hoppa.
Ik kan dit proces volledig doen voor u als je wil, ik doet dit vaak voor anderen. (ben bezig met een zaak op te starten die amerikaanse oldtimers importeert vanuit CA)Last edited by CaliforniaDream; 20/09/2016, 10:02.
Leave a comment:
-
Op fb zit er eentje die oldies naar hier stuurt. (alee het is een belg die ginder woont).
bart ...schiet mij niet direct te binnen.
Kost een 2a3k om te shippen naar hier.
Leave a comment:
-
invoeren oldtimer uit USA
Ik ben nieuw op dit forum. Dit onderwerp zal vermoedelijk reeds besproken zijn in het verleden.
Ik zou graag een Mercedes SL aankopen in de US.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Met welke firma hebt u dit geregeld ?
Hoe verloopt de betaling ?
Wat moet er nog gebeuren eens de wagen in België is ?
Kostprijs ?
Ik zit dus met zeer veel vragen als leek in deze materie.Labels: Geen
Leave a comment: