Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Restauratie Beginner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Yourii Bekijk Berichten
    Zou het verstandig zijn om een wagen voor een paar honderd euro te kopen die niet rijdt, en deze rijdend proberen te maken? Ik denk dat je veel leert hierdoor en als het foutloopt kun je alles voor hetzelfde geld terug krijgen van de ijzerboer.
    het is de snelste leerschool, en je verliest er het minste mee.
    als je 2000€ uitgeeft voor een speciale auto, en je begint die op te lopen, maar loopt grandioos fout, probeer dan je geld maar eens terug te krijgen (internet staat vol gestrande projecten zo).

    ik zou de goedkoopste auto zoeken, roest en degelijke geen probleem, is snel te fixen en demonteer die gewoon.

    haal eens de gehele remmen uit elkaar, alles opkuisen, invetten en terug monteren. een revisiesetje remschoenen en veertjes kost niks en kan je toch aardig mee leren.
    motor kan je eruit halen, ontvetten, pakkingen eens allemaal vervangen en weer monteren. als die dan nog draait, good job.

    ik kende heel weinig van autos, ik kon een oliefilter vervangen, olie bijgieten en eens remblokken vervangen.
    toen ik de capri had, heb ik carbu's leren demonteren, cilinderkop vervangen, radiator vervangen, distributie op tijd zetten, kabelboom uitmeten, versnellingsbak en diverse koppelingen vervangen... kortom alles wat je in een auto over de jaren heen moet doen, heb ik op 2-3maand mogen leren. slechtste auto ooit, maar wat heeft die me veel geleerd. en alles op de oprit buiten

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
      APK verlopen is misschien is er dus wat werk aan http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/o...Page=mympBuyer

      of een gewone heeft nog APK http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/o...Page=mympBuyer
      Die Peugeot 205 Cabrio is wel interessant. Een klein wagentje met redelijk veel vermogen ten opzichte van de grootte. Maar de standaard 205 heeft niets 'speciaals' zoals de cabrio wel heeft in mijn ogen. Ik ga even alle mogelijkheden onderzoeken om even te kijken wat dit me precies gaat kosten en wat me te wachten staat. Het is wel 2 uur rijden vanaf mijn woonplaats dus even snel langs om te kijken zit er niet in, helaas heb ik de komende week al veel gepland waardoor ik niet even 5 uur ertussenuit kan.

      Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
      Niet akkoord. Voor de auto's die hier opgesomd worden heb je voor de meeste dingen geen speciaal materiaal nodig hoor.

      Succes met je zoektoch Yourii, is een oude Alfa-Romeo niets voor jou? (gezien je avatar)
      Ik zal pas materiaal gaan kopen als ik het echt nodig heb en weet dat ik het vaker zal gaan gebruiken.
      De echte klassieke wagens van Alfa Romeo vind ik schitterend maar dit valt niet in mijn prijsklasse, het is wel mijn doel om uiteindelijk zo'n wagen in mijn bezit te hebben.

      Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
      Zoiets bijvoorbeeld? Is mechanisch een concept uit de jaren '70 dus relatief simpel, en rijdt best prettig: http://ww3.autoscout24.nl/classified...310?asrc=st|as
      Onderdelen (oa spatbordranden) kan je makkelijk nieuw vinden, vb via www.classicalfaparts.nl

      Nog eentje in je gemeente: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=1&t=77463
      Naar mijn mening mankeert er teveel aan deze wagen om hem te kopen. Als de vraagprijs een stuk lager zou liggen was het wel interessant geweest.

      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      het is de snelste leerschool, en je verliest er het minste mee.
      als je 2000€ uitgeeft voor een speciale auto, en je begint die op te lopen, maar loopt grandioos fout, probeer dan je geld maar eens terug te krijgen (internet staat vol gestrande projecten zo).

      ik zou de goedkoopste auto zoeken, roest en degelijke geen probleem, is snel te fixen en demonteer die gewoon.

      haal eens de gehele remmen uit elkaar, alles opkuisen, invetten en terug monteren. een revisiesetje remschoenen en veertjes kost niks en kan je toch aardig mee leren.
      motor kan je eruit halen, ontvetten, pakkingen eens allemaal vervangen en weer monteren. als die dan nog draait, good job.

      ik kende heel weinig van autos, ik kon een oliefilter vervangen, olie bijgieten en eens remblokken vervangen.
      toen ik de capri had, heb ik carbu's leren demonteren, cilinderkop vervangen, radiator vervangen, distributie op tijd zetten, kabelboom uitmeten, versnellingsbak en diverse koppelingen vervangen... kortom alles wat je in een auto over de jaren heen moet doen, heb ik op 2-3maand mogen leren. slechtste auto ooit, maar wat heeft die me veel geleerd. en alles op de oprit buiten
      Daar heb je een heel goed punt. Reviseren lijkt me een heel goede manier om alles te leren en als de wagen zo weinig kost kan er weinig mis gaan. Je zou hooguit het mislukt gereviseerde onderdeel moeten vervangen en de auto rijdt weer gewoon.
      Waarschijnlijk zal dit ook mijn eerste projectje gaan worden, bijvoorbeeld die Peugeot 205 cabrio die hierboven genoemd werd.

      Comment


      • #23
        zorg gewoon dat je met een auto begint waar alle stukken nog vlot en goedkoop van te krijgen zijn.
        al je voor een auto gaat kijken, zorg dan dat je ook alle 'zwakke' plekken kent. kan je die opzoeken, aan de verkoper laten zien en de prijs goed omlaag brengen (je houd niet voor mogelijk hoeveel mensen er denke dat ze een harde auto verkopen, tot je hen de rotte plekken laat zien).

        ik rijd al bijna 6jaar rond met een oude VW die ik kocht voor 200€. heb er al 130 000km bijgezet ondertussen met bitter weinig kosten en al bijna 3x total loss gereden. vorig jaar rondom de schokdempers vervangen. kleine 70-80 euro voor de achterste en net geen 100€ voor de voorste. dat is echt geen geld en de auto rijd er stukken beter mee

        Comment


        • #24
          Oude Volkswagenbusjes zijn bijzonder populair en trendy. Bij oldtimerdealer "Classic Cars" 121 in Ekeren importeren ze tot 20 busjes per maand en die raken allemaal vlot verkocht.

          Comment


          • #25
            Leuk, maar da's niets voor de TS.

            Comment


            • #26
              makkelijkste auto is een kever.
              simpele mecaniek.
              hopen stukken voor te vinden.
              hopen informatie over te vinden

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                zorg gewoon dat je met een auto begint waar alle stukken nog vlot en goedkoop van te krijgen zijn.
                al je voor een auto gaat kijken, zorg dan dat je ook alle 'zwakke' plekken kent. kan je die opzoeken, aan de verkoper laten zien en de prijs goed omlaag brengen (je houd niet voor mogelijk hoeveel mensen er denke dat ze een harde auto verkopen, tot je hen de rotte plekken laat zien).

                ik rijd al bijna 6jaar rond met een oude VW die ik kocht voor 200€. heb er al 130 000km bijgezet ondertussen met bitter weinig kosten en al bijna 3x total loss gereden. vorig jaar rondom de schokdempers vervangen. kleine 70-80 euro voor de achterste en net geen 100€ voor de voorste. dat is echt geen geld en de auto rijd er stukken beter mee
                Ik ben veel aan het zoeken naar zulke wagens maar ben nog niet de perfecte tegen gekomen. Misschien maar goed ook aangezien ik nog niet zeker ben van een garage waar ik kan sleutelen, dit heeft een beetje vertraging opgelopen.

                Er zitten een aantal leuke busjes tussen. Heb je enig idee hoeveel ze vragen voor zo'n busje?

                Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                makkelijkste auto is een kever.
                simpele mecaniek.
                hopen stukken voor te vinden.
                hopen informatie over te vinden
                Om een bepaalde reden vind ik de Volkswagen Kever niet aantrekkelijk, terwijl bijna iedere klassiekerliefhebber er fan van is. Waarschijnlijk komt het door mijn leeftijd.

                Comment


                • #28
                  Op internet staan boeken van bepaalde modellen, zou ik hier iets aan hebben? Het gaat om de uitgevers Vraagbaak en Haynes.

                  Comment


                  • #29
                    Haynes voor je auto helpt altijd.
                    Maar het probleem is eerder dat sommige modellen dure stukken hebben.
                    Een kever is cheap

                    Comment


                    • #30
                      garage huren of gebruiken bij een vriend is altijd om problemen vragen. dan zie ik binnenkort die auto half gedemonteerd op internet terug. le took op met huren, in sommige garages mag je enkel stallen en niet aan werken.

                      on topic: als je graag urenlang sleutels, al gedacht aan een oude porsche ofzo. 924 en 944 zijn best betaalbare dingen, maar je zal voor sommige zaken echt uren bezig zijn (koppeling vervangen bij een 924 duurt volgens garageuren 24uur. daar ben je als eigen sleutelaar vlot een week mee bezig). dan wel een beetje opletten welk model je koopt. een 2.0 is een audi motor en best betaaldbaar, de 2.5 is een echte porsche motor en daar zijn de onderdeeltjes ineens goud waard.

                      ikzelf heb een 924 gehad die ik aan het ombouwen was naar 944. helaas door vorige eigenaar geklungel is het ding 2x in brand gevlogen en heb ik die afgevoerd.

                      standaard zien er ze niet uit, maar met een beetje optisch tweaken best schone bakjes mee te maken.



                      944 kit erop (voorvleugels en achterwielranden), klaplampen eruit (altijd miserie mee) en vaste lichten met helder glas erin, lelijk glasbol kofferdeksel eruit en plat erin (koffer ruimte heb je toch niet)





                      Comment


                      • #31
                        Als 2500€ te veel is voor een auto, dan stop je er best direct mee.

                        Als je ook wil lassen, en ander ingrijpende werken wil doen, dan is 2500€ zakgeld.

                        Als je een oude roestbak, of eentje met een defecte motor gaat kopen, dan ben je direct 500-1000€ kwijt aan stukken en om dingen te laten doen die je zelf niet kan. Bij een auto weet je waar je begint, maar zelden waar het eindigt.

                        Comment


                        • #32
                          bwa, dat hangt er vanaf wat voor autos je wil doen.
                          ik heb autos gehad waar ik 3000€ aan verloor door aan te werken en autos waar ik minder dan 500€ uitgaf.

                          één van mijn goedkoopste (was ook een low-budget project om te zien wat er mogelijk was) was mijn fiesta mk1.
                          gratis gehad, deed niks meer, achterraam was al 2jaar verdwenen en stond zo in een tuin.


                          en nog geen 200€ verder:


                          t was een leuk ding, alleen wist ik niet dat er slechts 2 oude eigenaren mee hadden gereden (28 000km) en ik heb die direct open getrokken. na 800km sneuvelde het blokje .
                          heb er dan voor 75€ een 1300 in gelegd van een escort mk4 (en dat paste voor geen meter). dan moet je wel weten waar je mee bezig bent om dat goed te krijgen (uiteindelijk zat er een 86'er escort motor in met de versnellingsbak van een 81'er 1.1 fiesta, vliegwiel en drukgroep van een 94'er ford ka, koppelingsplaat van god weet waar uit...)
                          Last edited by andydv; 21/06/2016, 15:03.

                          Comment


                          • #33
                            Voor 200 euro geverfd, verchroomde bumpers, witte pinkers, nieuwe banden en de rest in orde, dat is wel heel straf!

                            Qua cursussen: kijk eens bij Syntra in Neerpelt.
                            Daar hebben ze enkele oldtimer cursussen voor 200-300 euro, was best interessant. De helft was trouwens ook Nederlander.
                            Last edited by Chris_147; 21/06/2016, 19:12.

                            Comment


                            • #34
                              Een echte Fiat 500 is ook nog zoiets. Heel eenvoudig, alle stukken nieuw verkrijgbaar en alles heel democratisch van prijs.
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

                              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                              Comment


                              • #35
                                200€ om te herspuiten...

                                Met wat pech kost alleen de verf al 200€, laat staan dat je een deftige verfcabine gaat huren.

                                Mijn punt is dat geld steken in auto's die niks waard zijn je niet echt vooruit brengen. Voor de fun is dat OK.
                                Nu een beginner gaan aanraden om onderdelen van verschillende auto's en verschillende generaties te mixen vind ik niet echt goed advies.
                                Je hebt 50% kans dat het mis gaat, en dat de auto niet goed rijdt omdat de verhoudingen verkeerd liggen.

                                Een oldtimer moet je zo origineel mogelijk houden. En al die moeite doen voor een 13 in een dozijn auto...

                                Ik zou de TS aanraden eerst wat cursussen te volgen, dan te sparen voor een auto die net iets meer waard is, en de inspanning ook waard is.
                                Je kan altijd uit 3 wrakken een rijdende auto maken, maar je hebt dan nog altijd niks speciaals hé.
                                En de kans is héél groot dat wat in de eerste auto versleten is, even hard versleten is in de 2 andere.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                  Voor 200 euro geverfd, verchroomde bumpers, witte pinkers, nieuwe banden en de rest in orde, dat is wel heel straf!
                                  100€ voor de bumpers, 43€ voor de witte pinkers, escort staalvelgen en 4banden die ik van een gratis sloop nissan heb afgehaald.

                                  de verf was 13€ voor een halve liter en heb er 2liter op gebruikt. 52€. nog een fleske thinner en wat afplaktape + kranten.
                                  net geen 200€ dus.

                                  de rest was 2keer niks, accu was morsdood, 3dagen aan de lader en ging weer (calcium accu's zijn verdomd goeie dingen)


                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  200€ om te herspuiten...
                                  Mijn punt is dat geld steken in auto's die niks waard zijn je niet echt vooruit brengen. Voor de fun is dat OK.
                                  Nu een beginner gaan aanraden om onderdelen van verschillende auto's en verschillende generaties te mixen vind ik niet echt goed advies.
                                  Je hebt 50% kans dat het mis gaat, en dat de auto niet goed rijdt omdat de verhoudingen verkeerd liggen.

                                  Een oldtimer moet je zo origineel mogelijk houden. En al die moeite doen voor een 13 in een dozijn auto...
                                  daarom dat dit ook een 'budget' oldtimer was. die auto was het niet waard (heb die 6maand te koop gehad en uiteindelijk voor 250€ nog naar de nieuwe eigenaar gebracht voor een schoolproject). 3jaar gehad, amper mee gereden. als ik de plaats en tijd heb, bouw ik die nog eens op, maar dan wel met een mk2 diesel als basis (grotere motorruimte, andere chassisbalken, 5bak)

                                  ik vermelde ook:
                                  heb er dan voor 75€ een 1300 in gelegd van een escort mk4 (en dat paste voor geen meter). dan moet je wel weten waar je mee bezig bent om dat goed te krijgen (uiteindelijk zat er een 86'er escort motor in met de versnellingsbak van een 81'er 1.1 fiesta, vliegwiel en drukgroep van een 94'er ford ka, koppelingsplaat van god weet waar uit...)
                                  om aan TS aan te tonen dat het soms moeilijk gaat. als je dus een goedkoop projectje koopt, en de motor is kapot, dat het niet eenvoudig is om dezelfde motor terug te vinden, en een andere motor steken niet van een leien dakje gaat.

                                  je kan 2soorten oldtimers vinden voor weinig geld:
                                  harde auto met rotte motor, zoals mijn escortje, 1.3 automaat uit 1978 met vastgelopen motor. 250€ betaald, andere motor erin (originele escort), andere bak erin (sloop escort), interieur vervangen (sloop escort) en gekeurd.

                                  of
                                  rotte auto met goeie mechaniek en dan moogt ge gaan lassen, FERM lassen of het ding slopen en de onderdelen hergebruiken in een andere (onderstaande zijn versnellingsbak, achteras, interieur... zijn in de bovenste gegaan)


                                  probleem is dan wel al dat ge werkruimte moet hebben voor 2autos te stallen en nog steeds beweegruimte om te werken en wat onderdeeltjes te stockeren.

                                  en bij al de rest gaat ge er zoveel geld aan moeten uitgeven bij aankoop, dat je beter een gerestaureerde koopt voor iets meer. of het zou een niet gewilde oldtimer moeten zijn (bv een golfke 2 platte diesel wil echt geen kat)
                                  Last edited by andydv; 22/06/2016, 10:31.

                                  Comment


                                  • #37
                                    als het is om in de eerste plaats vooral wat mekaniek te leren en ondertussen ook de wagen regelmatig te kunnen gebruiken zou ik niet al te oud gaan. Bv. een escort uit jaren 90 zijn spotgoedkoop, je vindt er nog massa's (spendeer je niet al te veel tijd om stukken te vinden) en er is ook veel info te vinden op het internet. Er zijn er best veel te vinden die niet eerst een grondige resto nodig hebben. Motoren zijn ook best goed, dacht ik.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      garage huren of gebruiken bij een vriend is altijd om problemen vragen. dan zie ik binnenkort die auto half gedemonteerd op internet terug. le took op met huren, in sommige garages mag je enkel stallen en niet aan werken.

                                      on topic: als je graag urenlang sleutels, al gedacht aan een oude porsche ofzo. 924 en 944 zijn best betaalbare dingen, maar je zal voor sommige zaken echt uren bezig zijn (koppeling vervangen bij een 924 duurt volgens garageuren 24uur. daar ben je als eigen sleutelaar vlot een week mee bezig). dan wel een beetje opletten welk model je koopt. een 2.0 is een audi motor en best betaaldbaar, de 2.5 is een echte porsche motor en daar zijn de onderdeeltjes ineens goud waard.

                                      ikzelf heb een 924 gehad die ik aan het ombouwen was naar 944. helaas door vorige eigenaar geklungel is het ding 2x in brand gevlogen en heb ik die afgevoerd.

                                      standaard zien er ze niet uit, maar met een beetje optisch tweaken best schone bakjes mee te maken.



                                      944 kit erop (voorvleugels en achterwielranden), klaplampen eruit (altijd miserie mee) en vaste lichten met helder glas erin, lelijk glasbol kofferdeksel eruit en plat erin (koffer ruimte heb je toch niet)





                                      Daar heb je gelijk in, het was misschien de planning om samen met hem een project te starten maar onze werktijden kruisen elkaar waardoor we slechts 1 dag per 2 weken eraan kunnen werken. Ik heb een andere vriend die voor een paar tientjes per maand een garage huurt bij een kennis met een aantal grote stallen en schuren. Hij heeft navraag gedaan en daar kan ik binnenkort sowieso terecht voor een kleine vergoeding. Dan zou ik zelf aan de slag kunnen met mijn eigen ideeën en wagen, dit zal beter werken dan met z'n tweeën verwacht ik. Een Porsche zou geweldig zijn maar ik vind het een te duur project om mee te starten. Zodra ik meer kennis heb over sleutelen en meer ervaring heb lijkt me dit een leuke wagen om op te gaan knappen.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Als 2500€ te veel is voor een auto, dan stop je er best direct mee.

                                      Als je ook wil lassen, en ander ingrijpende werken wil doen, dan is 2500€ zakgeld.

                                      Als je een oude roestbak, of eentje met een defecte motor gaat kopen, dan ben je direct 500-1000€ kwijt aan stukken en om dingen te laten doen die je zelf niet kan. Bij een auto weet je waar je begint, maar zelden waar het eindigt.
                                      Ik ben niet van plan om veel te gaan lassen. Stel dat ik een lasapparaat nodig heb zou ik deze kunnen krijgen van mijn opa, hij gebruikt deze gemiddeld 2x per jaar. Een vriend van mij is lasser en heeft een eigen apparaat, hij wilt alles voor me lassen dat gelast moet worden. Dus dit zal geen probleem zijn. Voor andere werkzaamheden zal ik zeker gereedschap aan moeten schaffen, maar dat zie ik wel wanneer ik het nodig heb.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                      bwa, dat hangt er vanaf wat voor autos je wil doen.
                                      ik heb autos gehad waar ik 3000€ aan verloor door aan te werken en autos waar ik minder dan 500€ uitgaf.

                                      één van mijn goedkoopste (was ook een low-budget project om te zien wat er mogelijk was) was mijn fiesta mk1.
                                      gratis gehad, deed niks meer, achterraam was al 2jaar verdwenen en stond zo in een tuin.


                                      en nog geen 200€ verder:


                                      t was een leuk ding, alleen wist ik niet dat er slechts 2 oude eigenaren mee hadden gereden (28 000km) en ik heb die direct open getrokken. na 800km sneuvelde het blokje .
                                      heb er dan voor 75€ een 1300 in gelegd van een escort mk4 (en dat paste voor geen meter). dan moet je wel weten waar je mee bezig bent om dat goed te krijgen (uiteindelijk zat er een 86'er escort motor in met de versnellingsbak van een 81'er 1.1 fiesta, vliegwiel en drukgroep van een 94'er ford ka, koppelingsplaat van god weet waar uit...)
                                      Dat zijn mooie projecten om mee te starten, de bedragen laag houden en toch iets moois neer zetten. Zo'n Ford mk1 is misschien wel iets voor mij, als eerste project.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                      Voor 200 euro geverfd, verchroomde bumpers, witte pinkers, nieuwe banden en de rest in orde, dat is wel heel straf!

                                      Qua cursussen: kijk eens bij Syntra in Neerpelt.
                                      Daar hebben ze enkele oldtimer cursussen voor 200-300 euro, was best interessant. De helft was trouwens ook Nederlander.
                                      Dat is niet veel inderdaad, ik zal zeker eens gaan kijken. Thanks!

                                      Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                      Een echte Fiat 500 is ook nog zoiets. Heel eenvoudig, alle stukken nieuw verkrijgbaar en alles heel democratisch van prijs.
                                      Zijn deze auto's niet duur in aanschaf omdat ze zo populair zijn? Ik kom weinig goedkope wagens tegen van dit model.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      200€ om te herspuiten...

                                      Met wat pech kost alleen de verf al 200€, laat staan dat je een deftige verfcabine gaat huren.

                                      Mijn punt is dat geld steken in auto's die niks waard zijn je niet echt vooruit brengen. Voor de fun is dat OK.
                                      Nu een beginner gaan aanraden om onderdelen van verschillende auto's en verschillende generaties te mixen vind ik niet echt goed advies.
                                      Je hebt 50% kans dat het mis gaat, en dat de auto niet goed rijdt omdat de verhoudingen verkeerd liggen.

                                      Een oldtimer moet je zo origineel mogelijk houden. En al die moeite doen voor een 13 in een dozijn auto...

                                      Ik zou de TS aanraden eerst wat cursussen te volgen, dan te sparen voor een auto die net iets meer waard is, en de inspanning ook waard is.
                                      Je kan altijd uit 3 wrakken een rijdende auto maken, maar je hebt dan nog altijd niks speciaals hé.
                                      En de kans is héél groot dat wat in de eerste auto versleten is, even hard versleten is in de 2 andere.
                                      Dat mixen van verschillende auto's zal ik zeker niet gaan doen in het begin, ik hou alles lekker origineel. Wat is volgens jou een 'auto die net iets meer waard is'? Welk bedrag moet ik me daar bij voorstellen?
                                      Daar heb je gelijk in, het is niets speciaals. Maar ik denk dat je er wel veel van zou leren om met een wrak te starten.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                      als het is om in de eerste plaats vooral wat mekaniek te leren en ondertussen ook de wagen regelmatig te kunnen gebruiken zou ik niet al te oud gaan. Bv. een escort uit jaren 90 zijn spotgoedkoop, je vindt er nog massa's (spendeer je niet al te veel tijd om stukken te vinden) en er is ook veel info te vinden op het internet. Er zijn er best veel te vinden die niet eerst een grondige resto nodig hebben. Motoren zijn ook best goed, dacht ik.
                                      Mechaniek weet ik niet zoveel vanaf, ik zal eens op internet gaan zoeken naar informatie hierover en misschien een leerboek aanschaffen. Escort's uit de jaren 90 zijn inderdaad lekker goedkoop en er zijn veel onderdelen voor beschikbaar, dit lijken me belangrijke factoren bij een eerste project. Thanks voor de tips!

                                      Comment


                                      • #39
                                        escorts uit de jaren 90 zijn ROT!!!.
                                        als de achterwielranden roest hebben, dan zijn de chassisbalken achteraan al doorgeroest. ook veel roest aan de tankdop dat van binnenuit komt.

                                        ik zou het gewoon op oude goedkope wagentjes houden eerst, of geld uitgeven aan iets deftigs. zo een porsche hoeft niet veel te kosten hoor.
                                        De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                                        1000€, echt geen geld, leuke bakjes. chassis is normaal gegalvaniseerd en roest amper.

                                        De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                                        1200€ (voor 2), ene zijn distributie versprongen. zo een uitbouwkit (voorvleugels, achterbouwkit en dorpelstukken) kost okkasie al vlot 500€ en meer. dus zelf al faalt het project, breek die af en verkoop in stukken.

                                        zo een oud fiestake is leuk, maar t is een latere ford, en die ROESTNE, ROESTEN, ROESTEN. als je echt graag ford wil, dan moret je voor een pre 1980'er gaan. maarja, zoals altijd, gaan de euros ook vlot omhoog voor die autos.
                                        een ford sierra kan je eventueel nog voor zien. RWD, normaal alles nog voor te krijgen (www.motomobil.de) en gaan ook niks in aankoop
                                        Last edited by andydv; 23/06/2016, 07:31.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                          escorts uit de jaren 90 zijn ROT!!!.
                                          als de achterwielranden roest hebben, dan zijn de chassisbalken achteraan al doorgeroest. ook veel roest aan de tankdop dat van binnenuit komt.

                                          ik zou het gewoon op oude goedkope wagentjes houden eerst, of geld uitgeven aan iets deftigs. zo een porsche hoeft niet veel te kosten hoor.
                                          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                                          1000€, echt geen geld, leuke bakjes. chassis is normaal gegalvaniseerd en roest amper.

                                          De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

                                          1200€ (voor 2), ene zijn distributie versprongen. zo een uitbouwkit (voorvleugels, achterbouwkit en dorpelstukken) kost okkasie al vlot 500€ en meer. dus zelf al faalt het project, breek die af en verkoop in stukken.

                                          zo een oud fiestake is leuk, maar t is een latere ford, en die ROESTNE, ROESTEN, ROESTEN. als je echt graag ford wil, dan moret je voor een pre 1980'er gaan. maarja, zoals altijd, gaan de euros ook vlot omhoog voor die autos.
                                          een ford sierra kan je eventueel nog voor zien. RWD, normaal alles nog voor te krijgen (www.motomobil.de) en gaan ook niks in aankoop
                                          Die Porsches kosten inderdaad niet veel, zou een leuk project zijn met weinig risico's. Zodra ik een plek heb om te sleutelen zal ik zeker kijken of er leuke advertenties op internet te vinden zijn. Een Ford Sierra vind ik persoonlijk geen mooie wagen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X