Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat weet ik.
Ik heb nog tot half 9 liggen behangen bij ons ma en pa. Als ik dan van Deurne naar Kemzeke moest om nadien naar Peer te rijden dan was het pikkedonker.
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Pff, mijn E30 wordt dus pas oldtimer op/na 17/07, maar destijds ingeschreven op 28/06. Hoe zit dat ook alweer met de taksen dan? Heb het hier al ergens eens gevraagd, maar weet niet meer waar juist. Zou hem dan moeten uitschrijven (of andere auto op die nr-plaat inschrijven), ten laatste voor eind juni? En dan pas terug inschrijven vanaf 1 augustus?
M'n eerste gedacht is om de S124 in te schrijven op de plaat van de E30. Maar die staat nog niet helemaal in orde voor de keuring vrees ik. Ik zal die ook eerst moeten laten keuren voor verkoop zeker om hem op gewone platen te kunnen zetten? (staat nu op O-platen)
Ik zit zelfs weer regelmatig Kapaza e.d. af te schuimen, op zoek naar een goedkope maar goede oldie, om die op de platen van de E30 te zetten.. Maar dat kost op 't einde toch meer dan de S124 keuring-klaar te zetten denk ik. (eigenlijk gewoon een excuus om iets anders te kopen dus )
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Je gaat nog taks moeten betalen voor de periode 1/6/15 tot 31/5/16 . Wil je dit niet, dien je de auto uit te schrijven in de maand mei.
Op 17/7 kan je hem dan oldtimer laten keuren en ook direct inschrijven. Je moet geen schrik hebben voor het eventuele BIV want dat hoef je toch niet meer te betalen aangezien je er reeds eigenaar van bent.
Vandeweek naar een Fiat 600 '73 gaan zien in Nederland.
Het was wel mijn ding, en dus heb ik hem gekocht.
Vandaag hebben ze hem gebracht, en woensdag wordt deze bij de RDW als uitvoer aangegeven door de eigenaar met de papieren en nummerplaten zodat ik deze in Belgie kan importeren bij de douane.
Nu vertelde hij mij, dat ik de APK keuring kan overnemen, iets wat ik moeilijk kan geloven, want de nederlandse wetgeving en belgische wetgeving zijn toch verschillend? De wagen is nog APK goedgekeurd tot Januari 2017. Iemand die hierover iets meer weet?
Want ik heb geen achtermistlicht, in Nederland is dit niet verplicht voor oldtimers, en in Belgie wel geloof ik. Kijken ze dit echt grondig na op de keuring? Mijn claxon werkt ook niet, is dat een probleem? Ik zou de wagen al willen keuren, en dan verder in orde zetten, maar toch al een klein stukje willen rijden soms.
En hoe zit het nu met de BIV? Is dit een groot bedrag, voor een 767cc?
Ik hoor langst alle kanten verhalen, dat de lichten grondig worden nagekeken, en dat ze telkens worden afgekeurd omdat ze slecht afgesteld staan, de keuring is dus even streng als een dagelijks voertuig ?
Je gaat nog taks moeten betalen voor de periode 1/6/15 tot 31/5/16 . Wil je dit niet, dien je de auto uit te schrijven in de maand mei.
Op 17/7 kan je hem dan oldtimer laten keuren en ook direct inschrijven. Je moet geen schrik hebben voor het eventuele BIV want dat hoef je toch niet meer te betalen aangezien je er reeds eigenaar van bent.
Aah, ja.. Taks is dan minimum ook, dus 'volledige maand betalen terwijl je hem pas bvb de 25ste inschrijft' is dus niet van toepassing.
Wel zakzetters... nog een heel jaar full aanrekenen voor die 20-tal dagen verschil.
De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.
Zou nog mooi passen naast Casper z'n 280E denk ik.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment