Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oldtimer of toch maar niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    ge hebt altijd uitzonderingen. maar de meeste van die leeftijd, vooral de 15jarigen zijn toch krokant terwijl die 'oudjes' er iets beter tegen kunnen.

    deze bv komt uit een veld nu, heeft 9jaar in een kiekenkot gestaan
    oude foto:http://fcapri.homelinux.com/fcapri/escort3/640/001.jpg
    toen ik die kocht was die al meer gestript: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/e...0/PICT2291.jpg

    duidelijk te zien, groot roestgat in de keienvanger, voorvleugels verroest, deur goe roest ...

    bodemke: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/e...0/PICT2289.jpg

    het bruine dat je zien, zijn verdorde bladeren die erin liggen

    koffer en reservewielbak: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/e...0/PICT2328.jpg

    vind maar eens een auto die er aan de buitenkant zo slecht uitziet en aan de dragende delen keihard. escort mk5 bv, als je daar een blaasje hebt aan je achterste wielranden, dan zijn de balken achteraan al WEG. de meeste autos nu zien er aan de buitenkant goed uit, maar onderkant is rot. zeker na de jaren 90 is het bij ford serieus achteruit gegaan. bij de mk3 en mk4's moet je geluk hebben, er zijn vele rotte, maar er zijn ook nog vele gezonde op de baan

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
      De mijne niet zenne , "die is gelijk nief" onderkant (zegt mijne garagist altijd )
      sommigen verlieten mss krokant de fabriek


      J/K

      Comment


      • #23
        hartelijk bedankt allen voor de informatie.
        Dat een oldtimer wel eens een mankement kan hebben daar ben ik me zeker van bewust. Maar dit kan bij een andere auto, vooral 2de handse evengoed lijt me. Je moet er maar net geluk mee hebben.

        En moest er iets aan zijn wat eventueel, zonder enorme kennis op te lossen valt wil ik het zelf wel proberen, en hiervoor kan ik ook een droge overdekte ruimte verkrijgen.
        Alleen een dagelikkse binnenstalling is niet mogelijk.
        En moest men nu bijvoorbeeld -15 graden en een berg sneeuw voorspellen zou binnenstalling ook voor een korte periode mogelijk zijn.
        Wat ik merk is dat er veelal mercedes jaren 80 of golf aangeraden wordt.
        Maar dat vind ik persoonlijk dus absoluut geen charmante wagens, en dat is toch wel een van de redenen dat ik in een oldtimer zou willen rondrijden.
        Ik heb zelf nog wat zitten rondkijken naar autos die volgens mij binnen de door mij genoemde prijs vallen.
        Wat denken jullie daar van? En zo hebben jullke een idee van wat voor looks ik knap vind, dus misschien hebben jullie nog goede alternatieven in die richting welke ik zeker eens moet bekijken?

        moris minor, maar is niet echt geschikt voor dagelijks gebruik
        volvo amazon
        volvo pv444 en pv544 "kattenrug"
        rover P5, al lijkt deze me een duurdere klasse?
        peugeot 404
        ford taunus pre 1980
        ford anglia

        Edit: Net nog een prachtige gevonden: volvo 164
        Last edited by ; 08/01/2013, 11:36.

        Comment


        • #24
          Aan uw reactie te zien heb je het meer voor échte oldtimers maar daarin is de keuze in goed dagelijks bruikbare exemplaren - voor de leek - natuurlijk al veel minder.

          Nog doenbare jaren60/70 dailies zijn in mijn ogen: Opel Manta A (collega van mij gebruikt dat en auto doet het goed ook in de winter), Mercedes /8 of W123, Volvo 240-reeks, ...
          Ik zou zelfs nog daily durven gaan met een goede in orde zijnde Kadett C of Escort MK2, maar dan kan uw budget misschien al te krap gaan worden... .

          Uit uw lijstje is misschien een Volvo Amazon of een Taunus pré '80 nog de betere keus. Rover of Anglia zou ik alvast zeker niet kiezen.

          Comment


          • #25
            Bedankt Tigra!
            Ik had me intussen al wat verder verdiept in volvo. En daar zie ik een 240 reeks pre 1980 ook wel zitten, en hier zal de 245 het handigste voor mij zijn denk ik.
            Ja ik weet het, ik ben moeilijk qua uiterlijk. Dat is eigenlijk de enige reden voor een oldtimer bij mij (niet de goedkopere belasting en weet ik veel wat). Oldtimers kunnen gewoon prachtige auto's zijn.
            En wat zou er mooier zijn dan een nieuwe historische hobby er bij te halen die ook dagelijks uitgevoerd wordt. Past volledig in het rijtje van wat ik doe, archeoloog, in de vrije tijd veel bezig met WO 2 gebeuren.

            Ik ga me de komende dagen nog eens wat verdiepen in de volvo. Als iemand hier wat meer info over weet is die steeds welkom

            Comment


            • #26
              Dit is misschien wel iets, al zie ik veel kleurverschillen
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


              beetje werk aan, maar heeft ook wel karakter
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


              /8 is ook perfect doenbaar dagelijks
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


              moet ook te doen zijn
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


              minder ruim maar wel echt oldtimer gevoel lijkt mij
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


              al iets extremer, al staat hij wel op dagelijkse platen
              AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt



              De keuze is natuurlijk heel uitgebreid en heel sterk afhankelijk hoeveel je er voor over hebt ...
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                1 kleine nota.
                welke oldtimer je ook nemt.
                reken niet op anderen voor stal plaats of herstellingen.
                velen zullen zeggen dat ze het wel doen en voor een prijsje x of y. maar op het einde van de rit ga je het waarschijnlijk toch zelf doen.

                komen we bij het volgende punt, herstellingen en onderhoud. de gemiddelde fransoos valt bij mij zowiezo al af omdat hier amper onderdelen voor te verkrijgen ijn ( met uitzondering van sommigen)
                mijn moeder haar 405 is van 94 en voor 1 of andere reden kan je zelfs geen carbu of waterleiding ( nqar radiator ) meer vinden voor die auto.
                dit terwijl je andere autos hebt kever, mustang, camaro waarje 98% van de onderdelen kan kopen ( nieuw, OEM)
                als je maar geld op tafel legt.
                ik heb zo 2 hele vloerplaten besteldin amerika voor mijn camaro.


                verder heb je probleem met garages, dat ze vaak niet eens willen aan oude autos werken.
                en als ze er aan werken kost het stukken van mensen en is het vaak nog niet in orde.




                conclusie, indien je een oldtimer koopt, LEER HEM VANBUITEN. geen enkelvijsjemag nog een geheim hebben voor u. en dan valt het zeker te doen om hem dagelijks te gebruiken.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Blaylock Bekijk Berichten

                  moris minor, maar is niet echt geschikt voor dagelijks gebruik
                  volvo amazon
                  volvo pv444 en pv544 "kattenrug"
                  rover P5, al lijkt deze me een duurdere klasse?
                  peugeot 404
                  ford taunus pre 1980
                  ford anglia

                  Edit: Net nog een prachtige gevonden: volvo 164
                  -volvo amazon, is volgens mij doenbaar als daily, probleem is een goeie betaalbare vinden... k dacht dat de amazons de eerste waren met een kreukelzone en dat die durft door te scheuren. daaromwerd er destijds van fabriek uit opgelegd aan de garages om daar iets aan te lassen. hetgeen over de jaren nu wel nadelige gevolgen kan hebben qua roest. (de andere volvo's ken ik niet echt, maar volvo zijn degelijke oude wagens)
                  -peugeot 404... heb het ook niet voor franse wagens, en zeker geen oude.
                  -ford taunus, mja, TC (taunus cortina, in england heten de taunussen cortinas. TC1en dergelijke). goed te doen als daily, beetje opletten voor roest. onverwoestbare motoren (zelfde als capri, escort, sierra,...). let wel op dat die fords drinken (men escort 1.3 van 760kg is vlot met 8-9liter weg op normale rijstijl.
                  -ford anglia, idem als hierboven, alleen iets ouder. een goeie vinden kost geld

                  waarom je veel benz en VW tegenkomt in die uitleg. tja, die beesten blijven gaan. de jongste golf 2 is van 1991. dus minstens allemaal 21jaar oud. hoeveel ascona C kom je nog tegen (laatste 1989, dus zelfde leeftijdklasse), hoeveel capris zie je nog in het wild? hoeveel sierra mk1?,...
                  de reden dat die autos dus geprezen worden als goeie daily oldtimers, is net omdat er zoveel de oldtimerleeftijd als daily ook halen, en bijgevolg ook masaal onderdelen voor te vinden is.
                  wil je zeldzamer gaan en bv een oude ford, houd je bankrekening maar vol. plaatwerk kost geld, VEEL geld .
                  een vw golf vleugel of deur heb je voor 15-20€, bij een capri of escort doe maar x10 en dan moet je er nog aan lassen/fixen (anglia vind je volgens mij niet meer)

                  Comment


                  • #29
                    Volvo Amazon is goedkoop in aanschaf, eenvoudig qua mechaniek, onderdelen zijn goedkoop. Ideale oldie...
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #30
                      Golf 2 is idd een onverwoestbare bak. Ik rij al 18j met m'n Golfke, had em gekocht toen ie 5j oud was. Staat altijd buiten, en nooit noemenswaardige kosten aan gehad.
                      Nu, ik doe wel slechts 10d km/jaar. Het is een 1300 benzine, die drinkt wel 9L/100km...maar o zo betrouwbaar

                      Comment

                      Working...
                      X