Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hoeveel km heb je daar al mee gebold sinds in uw bezit?
En tis een Ford, oerdegelijke motoren, dus gewoon gassen ermee. Dan komt die we los
De Ford een 700 km (op 2,5 maanden tijd, na nieuwjaar is hij wel officieel daily, dus komen er +/- 500 a 700 km/maand bij)
R5 -> bijna 2000 km (op bijna twee jaar)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
controlleer eerst luchtfilter maar eens. mijn golf diesel deed bij aankoop de 0-100 is iets van 33seconden. vorige 2 eigenaars waren oude mensen, auto heeft al 363 000km gedaan en was toen 22jaar oud. toen ik er mee reed vond ik het verdacht dat die na een week nog steeds op 363000km stond terwijl ik al eens had moeten tanken.
toen ik de luchtfilter verwijderde was die pikzwart. voor de keuring werd de roetstopschroef ook al een paar keer 'bijgeregeld' door de garage om door de keuring te geraken, maar werd na de keuring NIET teruggezet.
bij het oprijden van een autosnelweg geraakt ik niet op tijd boven de 90km/H om een vrachtwagen voor te blijven. en dan zijn we eens gaan spelen. nieuwe olie en oliefilter, nieuwe luchtfilter en regelmatig die eens op gemak boven de 4000rpm laten rijden (gewoon in 4de blijven op autosnelweg en elke 10km iets harder gaan rijden. zo brand binnenin alles mooi proper. daarna met de roetstop gaan spelen. auto begon te roken en trok harder en harder ook. ook aceton toegevoegd bij de diesel om de injectoren enzo goed te reinigen (AF TE RADEN). auto heeft de 0-100 onder de 15seconden al gehaald nu.
daarna begint de motor wel wat lekkages te krijen van olie, oa kleppendeksel, dichtingsringen aan de injectoren (gevolg aceton vermoed ik)... dus daarna moet je wel enkele pakkingen gaan vervangen. de auto is dan ook een heel pak zuiniger gaan rijden erna. het kost je wel een 10 - 20 000km en dan lukt het wel.
je kan ook van de eerste moment vol gas gaan rijden, dan is die er op een 1000km ook door met 2 mogelijkheden.
er is teveel vuil ineens losgekomen en is ergens gaan verstoppen/brokken gaan maken.
of
de motor is weer vinnig als ervoor
bij mijn capri ben ik direct volgas gaan rijden, is ook een sportcoupé en moet zich ook zo gedragen. heb nu op een 8tal jaar zowat ALLES vervangen behalve het onderblok (paar radiators al, cilinderkop, inlaat, uitlaat, verscheiden carbs, 2cardans, versnellingsbak, achteras, remmen, ... en nu is koppelingsplaat nr 6 er weer door).
ga nu dit jaar de complete motor en bak vervangen door een andere die 98 000km had staan en die langzaam aan weer inrijden. stond 14jaar stil toen ik die sloper kocht en heeft zijn kracht bewezen door met geblokkerde voorwielen gewoon de hangaar in te rijden hier. staat ondertussen weel al jaartje of 6stil
enige tijd geleden Opel Monza GSE aangeschaft voor dagelijks gebruik ....
na 6jaar nissan primera break diesel (geen klachten, hoor) is dit eindelijk opnieuw een wagen met "karakter"
en meer dan voldoende pit!! We halen samen vlot snelweg-snelheid, om niet van de baan te worden gereden door de anderen. Allen voor optrekken heb ik het iets lastiger met de achterwielaandrijving, gaat nogal snel spinnen ..... maar wie klaagt nu daarover
Leuke auto ! Maak anders een topic aan in het classic gedeelte.
zal anders eerst nog wat foto's nemen, maar dan moet ik de monza eerst nog wassen, en dat is niet meer voor vandaag - hopelijk schijnt morgen de zon een beetje, wat sneem mag ook wel bij een oldtimerfotoshoot ...
enige tijd geleden Opel Monza GSE aangeschaft voor dagelijks gebruik ....
na 6jaar nissan primera break diesel (geen klachten, hoor) is dit eindelijk opnieuw een wagen met "karakter"
en meer dan voldoende pit!! We halen samen vlot snelweg-snelheid, om niet van de baan te worden gereden door de anderen. Allen voor optrekken heb ik het iets lastiger met de achterwielaandrijving, gaat nogal snel spinnen ..... maar wie klaagt nu daarover
[ATTACH=CONFIG]94501[/ATTACH]
Bestond er eigenlijk een Monza GSI ? Indien ja, verschil met een GSE?
Voor de rest onderschatte kar deze
Comment