Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW E30: 25 jaar v.3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb een heel ambetante situatie!

nu heb ik al 3keer mogen de zekering vervangen van mijn wagen. Telkens valt mijn chauffage uit valt mijn toerenteller, watertemperatuur, benzinemeter uit als deze fiche kapot is. Nu heb ik gisteren naar de garagist geweest om weer een fiche te kopen en in de wagen te steken. Nadat ik er een namiddag mee rij is de fiche terug kapot...

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Comment

• Zeker dat uw zekering wel genoeg ampere is. Stel dat er 20 getrokken wordt en gij steek een van 15, tsja

Een andere oorzaak is dat hij ergens kortsluiting heeft en er daarom een hoge stroom vloeit. Het feit dat het 3 keer na elkaar gebeurd zegt al iets he. In uw teller misschien ergens? Je kan eens van teller wisselen en kijken wat hij dan doet.

Comment

• Interessant !

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt
        2012 E92 Bmw 335i DKG
        1991 E30 320i

Comment

• Die eigenaar rijdt nu met een 320is

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.
          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Die ziet er precies wel heel nice uit!

Comment

• 9000 euro.... Voor een E30... Het mogen dan wel heerlijke karren zijn, 9000 euro is er gewoon los over.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                9000 euro.... Voor een E30... Het mogen dan wel heerlijke karren zijn, 9000 euro is er gewoon los over.

Tis maar 8990€ hé;
                Vind het er zelf ook wel over ze, kan misschien nog over gepraat worden.

Comment

9000 euro.... Voor een E30... Het mogen dan wel heerlijke karren zijn, 9000 euro is er gewoon los over.
                  Voor een coupé wel, Cabriolets zie je meer en meer voor dat geld te koop staan.
                  We moeten beginnen beseffen dat onze geliefde E30's duurder aan het worden zijn, vrees ik!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                    Dan wordt hij 25. Heb mijn andere E30 die mij momenteel al genoeg geld kost (recentelijk nogal wa aan vervangen en het lijstje is nog niet af), dus ik kan het voordeel in BIV en rijtaks wel gebruiken.
                    In dat geval snap ik het. Heeft die ook niet even te koop gestaan tussentijds?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Miguel J Bekijk Berichten
                      Voor een coupé wel, Cabriolets zie je meer en meer voor dat geld te koop staan.
                      We moeten beginnen beseffen dat onze geliefde E30's duurder aan het worden zijn, vrees ik!
                      Beetje duurder wegens vraag en aanbod ja. Maar van efjes 2000euro's naar meer dan 4 keer zoveel?

Toevallig zoeken heel wat jongere mensen (zonder auto-ervaring) nu een E30 en liggen de prijzen zoveel hoger.
                      Paar jaar terug waren jetta's en golf I'tjes zo extreem populair en zag je daar ook zotte prijzen.

Nuja ik rij zelf ook met een op dat moment te duur staand geval rond

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gl3nn Bekijk Berichten
                        In dat geval snap ik het. Heeft die ook niet even te koop gestaan tussentijds?
                        Eventjes ja. Had zelfs een koper die mijn vraagprijs wou geven zonder keuring.
                        Maar hetgeen ik op het oog had ging niet door dus hou ik hem bij

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Beetje duurder wegens vraag en aanbod ja. Maar van efjes 2000euro's naar meer dan 4 keer zoveel?

Toevallig zoeken heel wat jongere mensen (zonder auto-ervaring) nu een E30 en liggen de prijzen zoveel hoger.
                        Paar jaar terug waren jetta's en golf I'tjes zo extreem populair en zag je daar ook zotte prijzen.

Nuja ik rij zelf ook met een op dat moment te duur staand geval rond
                        De tijd dat je een propere 325i vond voor 2000€ ligt ver achter ons, heeft (sommige uitzonderingen niet te na gesproken) zelfs nooit bestaan, denk ik.

Dat terzijde vind ik 9K voor een E30 zonder ook maar één verbetering veels te veel. Voor dat geld zou ik al een betere ophanging, sper, etc.. verwachten.
                        Er staat in de advertentie ook niets over al vervangen onderdelen, bij een auto van 25 jaar oud is dit wel nodig..
                        Honda S2000 2002
                        BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Er zijn altijd wel zotten die een absurd hoge prijs vragen. Ik zou eens willen weten of die effectief ook verkocht geraken.

Anyway, 5000€ vind ik toch wel het maximum dat een goede e30 waard is

Comment

• Alexis, het geld voor de shifter schrijf ik waarschijnlijk morgen over

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              Er zijn altijd wel zotten die een absurd hoge prijs vragen. Ik zou eens willen weten of die effectief ook verkocht geraken.

Anyway, 5000€ vind ik toch wel het maximum dat een goede e30 waard is
                              En wat met een E30 die binnen en buiten tip-top staat, en waar al vanalles aan verbeterd en vervangen is? Dan is 5K toch niet realistisch meer?

Die 325i staat mooi OEM, maar dat is het ook. Er zijn een heleboel dingen die nog nooit vervangen zullen zijn en die na 25 jaar toch wel hun beste tijd hebben gehad.

Eens from the top of my head wat er in de voorbije twee jaar zo ongeveer aan mijn 318is vervangen is:

-triangels vooraan
                              -rubbers triangels vooraan
                              -tonrubbers achter
                              -pendelsteunen voor en achter
                              -schotelrubbers achter
                              -flector
                              -middenlager cardanas
                              -schijven en blokken rondom
                              -wiellager linksachter
                              -achteruitrijcontact
                              -carrosseriekosten om alle kleine puntjes aan te pakken
                              -nieuwe schuifdakrubber rondom
                              -kettingspanner
                              -vbak schakelonderdelen

En dan vergeet ik nog wel wat kleine prullen. Om maar te zeggen dat 9K veel is als al dergelijke zaken nog nooit vervangen geweest zijn.

En dan heb je nog geen sper, andere ophanging, betere banden, korter stuurhuis, lichter vliegwiel, ...
                              Honda S2000 2002
                              BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                                En wat met een E30 die binnen en buiten tip-top staat, en waar al vanalles aan verbeterd en vervangen is? Dan is 5K toch niet realistisch meer?

Die 325i staat mooi OEM, maar dat is het ook. Er zijn een heleboel dingen die nog nooit vervangen zullen zijn en die na 25 jaar toch wel hun beste tijd hebben gehad.

Eens from the top of my head wat er in de voorbije twee jaar zo ongeveer aan mijn 318is vervangen is:

-triangels vooraan
                                -rubbers triangels vooraan
                                -tonrubbers achter
                                -pendelsteunen voor en achter
                                -schotelrubbers achter
                                -flector
                                -middenlager cardanas
                                -schijven en blokken rondom
                                -wiellager linksachter
                                -achteruitrijcontact
                                -carrosseriekosten om alle kleine puntjes aan te pakken
                                -nieuwe schuifdakrubber rondom
                                -kettingspanner
                                -vbak schakelonderdelen

En dan vergeet ik nog wel wat kleine prullen. Om maar te zeggen dat 9K veel is als al dergelijke zaken nog nooit vervangen geweest zijn.

En dan heb je nog geen sper, andere ophanging, betere banden, korter stuurhuis, lichter vliegwiel, ...

Klopt.

Of toch als je van plan bent om de wagen overal scheef te zetten. Als je hem daarentegen wenst te gebruiken als een zondagswagen om rustig mee te genieten, dan zijn vele van die kosten niet nodig. als er ook altijd normaal mee gereden is ipv overal dwars, dan zullen vele van die kosten ook nog niet nodig zijn.

Hangt er dus allemaal vanaf wat je zoekt en wilt. Maar zoiezo is 9k te veel.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

Klopt.

Of toch als je van plan bent om de wagen overal scheef te zetten. Als je hem daarentegen wenst te gebruiken als een zondagswagen om rustig mee te genieten, dan zijn vele van die kosten niet nodig. als er ook altijd normaal mee gereden is ipv overal dwars, dan zullen vele van die kosten ook nog niet nodig zijn.

Hangt er dus allemaal vanaf wat je zoekt en wilt. Maar zoiezo is 9k te veel.
                                  Ja, een korter stuurhuis, sper, andere ophanging etc zijn idd niet nodig als je enkel rustige mooiweerritjes gaat maken en niet ten volle van de rijeigenschappen van zo'n E30 wil genieten.

Maar die andere kosten dat zijn gewoon slijtageonderdelen die bij elke E30 wel eens vervangen moeten worden, ongeacht hoe je er mee rijdt. je kan niet verwachten dat een kar van 25 jaar oud met 160.000km nog volledig strak stuurt en dat die rubbers nog even levendig zijn als toen ze uit de fabriek kwamen

Maar van een flector die wat barstjes vertoont ga je inderdaad geen last hebben als je enkel rustige ritjes maakt op zondag.

Dit alles maar om te zeggen dat mensen zich vaak blindstaren op de buitenkant van een wagen en de kilometers, terwijl goed onderhoud en tijdig vervangen van versleten onderdelen veel belangrijker is om een auto naar waarde te schatten.
                                  Last edited by Alexis; 08/03/2012, 14:13.
                                  Honda S2000 2002
                                  BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

• Het is waar, wat Alexis zegt
                                    Captain Turbo
                                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Startkabels aangehangen. Geen leven in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daxter Bekijk Berichten
                                        Startkabels aangehangen. Geen leven in.
                                        Zit er wel benzine in

Comment

Working...
                                        X