Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan 300ZX

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nissan 300ZX

Hallo, Ik zal me eerst even voorstellen want ben nieuw op deze site. Ik ben dus de Pol ben 27j en ben van in de buurt van Zolder.
    Ik heb me dus pas een Nissan 300zx gekocht en zit dus met verschillende vragen!!
    * Eerst er zijn geen papieren bij deze wagen hoe kan ik hier aan geraken??? Ze hebben mij al wijs gemaakt dat k naar de politie moest gaan en een papier van verlies aanvragen, en dan... wat dan?? (Dan weet k tenminste juist welk type dit is z31??)
    * Verder heb k ondertussen gemerkt dat er een stuk roest is in de dragende balken!! Hoe moet k dit oplossen?? Hoe lassen (type las)?? Welke moet de dikte zijn van de plaat?? Plaat boven op of er in lassen?? dit alles voor een goede keuring!!
    * Verder Oldtimer, wat zijn hier de regels van?? Voor keuring?? Wanneer mag je rijden met een oldtimer?? Wat zijn de boetes als je niet binnen deze uren rijdt?? Hoe zit het met verzekering van een oldtimer verschillen met gewone verzekering (is namelijk een 3.0l V6)??

Belangrijkste wat k zeker moet te weten komen is van die dragende balken want dan kan k weer verder

Alvast bedank voor de info

mvg den Polle
    Bijgevoegde Bestanden

Als je van dit wrak nog iets moois kunt maken en hem rijdend op de weg krijgen, chapeau.

Comment

Hier kunt ge zo'n zalige dinge van make eh!

Als em af is wil ik een ritje, woon toch vlakbij

succes ermee!

*edit*

doeme, dit is een nieuwer model dan wa gij hebt
      Honda Civic Type R EP3 - 200pk
      Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
      Honda Civic Type R EP3 - 250pk
      Honda Del Sol - 120pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Als je van dit wrak nog iets moois kunt maken en hem rijdend op de weg krijgen, chapeau.
        Moet te doen zijn heb 2 motoren en heb nog zo een wrak staan da een keer op z'n dak heeft gereden dus moet te doen zijn he
        ff goeie hoop er in houden he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 300zx Bekijk Berichten
          Moet te doen zijn heb 2 motoren en heb nog zo een wrak staan da een keer op z'n dak heeft gereden dus moet te doen zijn he
          ff goeie hoop er in houden he
          Geen papieren van dat 2e wrak?

Comment

daar is tamelijk wat werk aan. ga even na of het chassisnummer niet geschrapt werd
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Hallo, Ik zal me eerst even voorstellen want ben nieuw op deze site. Ik ben dus de Pol ben 27j en ben van in de buurt van Zolder.
              Ik heb me dus pas een Nissan 300zx gekocht en zit dus met verschillende vragen!!
              * Eerst er zijn geen papieren bij deze wagen hoe kan ik hier aan geraken??? Ze hebben mij al wijs gemaakt dat k naar de politie moest gaan en een papier van verlies aanvragen, en dan... wat dan?? (Dan weet k tenminste juist welk type dit is z31??)
              * Verder heb k ondertussen gemerkt dat er een stuk roest is in de dragende balken!! Hoe moet k dit oplossen?? Hoe lassen (type las)?? Welke moet de dikte zijn van de plaat?? Plaat boven op of er in lassen?? dit alles voor een goede keuring!!
              * Verder Oldtimer, wat zijn hier de regels van?? Voor keuring?? Wanneer mag je rijden met een oldtimer?? Wat zijn de boetes als je niet binnen deze uren rijdt?? Hoe zit het met verzekering van een oldtimer verschillen met gewone verzekering (is namelijk een 3.0l V6)??

Belangrijkste wat k zeker moet te weten komen is van die dragende balken want dan kan k weer verder

mvg den Polle
              1st de papierhandel
              Avec Gentlemen Drivers, la conduite devient bien plus qu'un simple déplacement : c'est un véritable art. Grâce à ce site contributif, explorez les secrets

2) *
              Verder heb k ondertussen gemerkt dat er een stuk roest is in de dragende balken!! Hoe moet k dit oplossen?? Hoe lassen (type las)?? Welke moet de dikte zijn van de plaat??
              normaal mag je een auto met een echt chassis eronder ( corvette ) niet oplassen.
              een zelfdragend chassis daarintegen ( ik denk dat u auto hieronder valt ) mag je wel oplassen. je wel zelfde dikte plaat enz.
              het beste is gewoon oplassen en zwart spuiten zodat het niet opvalt voor de keuring.

3) oldtimer regels.
              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
              klopt, het kan wel zijn dat je auto pas 10/2012 oldtimer wordt, en dat je nog de volle wegentax krijgt omdat je deze meot betalen 08/2012. wees dan slim en schrijf je auto die paar maanden uit. of schrijf hem nog in , schrijf hem rond 10/2012 terug uit ( krijg je nog 10 maand wegentax terugbetaald) en schrif hem dan terug in. waarna je 32 euro betaald.

om nog is ff de volledige uitleg te geven.

je hebt 3 soorten oldtimer.

1) oldtimer voor de overheid.
              -u auto is 25 jaar oud ( 30 jaar voor lichte vracht ) en ge betaald de minimum aan tax of ge nu met een smartje rijd of met een viper.

2)oldtimer voor de keuring.
              -u auto is 25 jaar oud, en ge hebt er voor gekozen om er nog 1x mee naar de keuring te gaan, waarna ge er mee doet wa ge zelf wilt. ( lpg tank moet ge nog wel elk jaar laten nakijken ) met natuurlijk de beperkingen opgelegd door de wet
              -straal van 25 km
              -niet snachts
              -testritten en evenementen

3)oldtimer voor de verzekering
              ge hebt nen auto waar da ge sporadisch me buitenkomt als 2de auto.
              hier en daar wat km beperkingen en blablabla

mythen en fabeltjes

- mijn auto is 25 jaar oud, nu mag ik maar 25km in een straal rond mijn huis rijden
              fout, enkel als je kiest voor hem op O plaat te zetten.

-als ik mijn auto niet op o platen zet moet ik de volle tax betalen
              fout, de tax wordt zowiezo naar het minimum herleid als die 25 jaar oud wordt

-mijn auto is oldtimer op O plaat, maar mijn verzekering zegt dat ik tot heel de benelux ben verzekerd, en dat ik ook snachts verzekerd ben.
              u bent wel degelijk verzekerd snachts. maar de wet zegt dat u niet snachts mag rondrijden ( tenzij u terugkomt van een evenement ), waardoor u de wet overtreed als u iets voorheeft. hierdoor zal de verzekering zich kunnen terugtrekken ( zelfs als u niet in fout bent. hetzelfde geld ook als u buiten die straal van 25km rijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VRX Bekijk Berichten
                Hier kunt ge zo'n zalige dinge van make eh!

Als em af is wil ik een ritje, woon toch vlakbij

succes ermee!

*edit*

doeme, dit is een nieuwer model dan wa gij hebt
                dat, is een kompleet ander joystick-model

edit : jij zag het en ik zag niet dat jij het zag met je edit

Comment

en ik zag het en zag dat hij het ook zag en jij het eerst niet zag maar dan ook zag dat hij het gezien had

anyway, ALS deze ooit gerestaureerd wordt, wil ik dat wel volgen ahv vééééél foto's

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
                    klopt, het kan wel zijn dat je auto pas 10/2012 oldtimer wordt, en dat je nog de volle wegentax krijgt omdat je deze meot betalen 08/2012. wees dan slim en schrijf je auto die paar maanden uit. of schrijf hem nog in , schrijf hem rond 10/2012 terug uit ( krijg je nog 10 maand wegentax terugbetaald) en schrif hem dan terug in. waarna je 32 euro betaald.

om nog is ff de volledige uitleg te geven.

je hebt 3 soorten oldtimer.

1) oldtimer voor de overheid.
                    -u auto is 25 jaar oud ( 30 jaar voor lichte vracht ) en ge betaald de minimum aan tax of ge nu met een smartje rijd of met een viper.

2)oldtimer voor de keuring.
                    -u auto is 25 jaar oud, en ge hebt er voor gekozen om er nog 1x mee naar de keuring te gaan, waarna ge er mee doet wa ge zelf wilt. ( lpg tank moet ge nog wel elk jaar laten nakijken ) met natuurlijk de beperkingen opgelegd door de wet
                    -straal van 25 km
                    -niet snachts
                    -testritten en evenementen

3)oldtimer voor de verzekering
                    ge hebt nen auto waar da ge sporadisch me buitenkomt als 2de auto.
                    hier en daar wat km beperkingen en blablabla

mythen en fabeltjes

- mijn auto is 25 jaar oud, nu mag ik maar 25km in een straal rond mijn huis rijden
                    fout, enkel als je kiest voor hem op O plaat te zetten.

-als ik mijn auto niet op o platen zet moet ik de volle tax betalen
                    fout, de tax wordt zowiezo naar het minimum herleid als die 25 jaar oud wordt

-mijn auto is oldtimer op O plaat, maar mijn verzekering zegt dat ik tot heel de benelux ben verzekerd, en dat ik ook snachts verzekerd ben.
                    u bent wel degelijk verzekerd snachts. maar de wet zegt dat u niet snachts mag rondrijden ( tenzij u terugkomt van een evenement ), waardoor u de wet overtreed als u iets voorheeft. hierdoor zal de verzekering zich kunnen terugtrekken ( zelfs als u niet in fout bent. hetzelfde geld ook als u buiten die straal van 25km rijd.
                    DUS...

PUNT2:
                    OLDTIMERS
                    Vanaf zijn 25ste levensjaar kan een voertuig worden aangemeld als oldtimer.
                    Wanneer men een voertuig als oldtimer wenst in te schrijven, dient men met deze oldtimer bepaalde spelregels (lees: beperkingen) te respecteren: het is een voertuig dat slechts bij uitzondering op de openbare weg wordt aangewend, ofwel ter gelegenheid van behoorlijk toegelaten manifestaties, ofwel voor proefritten met het oog op die manifestaties uitgevoerd tussen zonsopgang en zonsondergang en binnen een straal van 25 km, ofwel om zich naar die manifestaties te begeven.
                    Bij een oldtimer wordt een gedeeltelijke keuring uitgevoerd, hierbij heeft men oog voor enkele minimale veiligheidsvoorwaarden:
                    • de remmen worden gekeurd
                    • het chassisnummer en de documenten worden nagekeken
                    • de aanwezigheid van de gevarendriehoek wordt nagekeken
                    • de staat van de stuurinrichting wordt nagekeken
                    • controle van de sleepinrichting

Bij deze keuring wordt een keuringsbewijs met de vermelding ‘Dit document geldt niet als technische keuring daar de staat van het voertuig niet is nagezien’ uitgereikt.
                    Indien het keuringsbewijs geen defect vermeld, die aanleiding geeft tot een beperking van de geldigheid, kan een aanvraag tot inschrijving als oldtimer gevalideerd worden.
                    Vanaf 01.01.99 rijdt u een oldtimer voor een specifieke keuring voor. Deze specifieke keuring gebeurt vóór de eerste inschrijving als oldtimer of vóór de herinschrijving van de oldtimer op naam van een nieuwe eigenaar. Deze keuring leidt bij inschrijving tot afgifte van een specifieke oldtimer kentekenplaat ("O"-plaat).
                    Last edited by ; 02/08/2010, 18:38.

Comment

Wat is de planning? Want dit is niet een projectje dat op 1 2 3 klaar is.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

man man ... veel moed ... ik hoop dat ge er wat verstand van hebt en niet teveel aan betaald hebt ... ik had er ooit zo eentje gekocht voor 1500€ waar je gewoon dadelijk mee de baan op kon ..ik ging ermee raggen maar juist op tijd is er toen een liefhebber komen opdagen die hem voor 1800€ meegenomen heeft om op te maken als old timer .

Comment

Als dat ding ooit rijdt...

... ben je een forumheld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                            man man ... veel moed ... ik hoop dat ge er wat verstand van hebt en niet teveel aan betaald hebt ... ik had er ooit zo eentje gekocht voor 1500€ waar je gewoon dadelijk mee de baan op kon ..ik ging ermee raggen maar juist op tijd is er toen een liefhebber komen opdagen die hem voor 1800€ meegenomen heeft om op te maken als old timer .

'k stond gisteren nog naast een sylvia aan de lichten,best brakke bak, 'k moest direct aan u denken

Comment

ik heb die sleur trouwens nog ..moest er iemand goesting hebben 300 en het is de uwe ...ook zonder papieren maar met donor remmen en extra set velgen .

Comment

mvg den Polle
                                Polle,

Wij hebben thuis tot enkele jaren geleden oldtimers gerestaureerd van alle typen van MG's tot Porsche's en ferrari's noem maar op ,maar eerlijk gezegd laat dit vallen en zoek eentje dat rijdt en met papieren ge gaat u véél geld besparen en veel miserie.ik heb ooit voor mezelf zo'n kadett c gerestaureerd ,ook omdat de trots wou die zelf op te bouwen en ik toen dacht zou goedkoper uit te komen dan eentje te kopen die af was,wel ik kan u zeggen ik heb hem niet eens af gekregen en zat serieus boven de aankoopprijs van goed exemplaar.Tis gewoon een tip die u wil geven hé.Moest hem toch beginnen restaureren wens ik u veel geluk en post regelmatig updates ik zou hem dan grrag zien evolueren
                                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Ik heb nog een 280ZX grestaureerd ... ik weet niet hoe het met de 300 zit, maar bij de 280 was er nergens nog geen sprake van galvanisatie of roestbehandeling. Heel die wagen werd volledig uit elkaar gehaald, gezandstraald, opgelast, panelen vernieuwd, motort gereviseerd (250.000 km) etc etc ... Als het over te doen was zou ik het nooit nog laten doen !

Als ik van jou was zou ik ook eerder naar een ander exemplaar uitkijken in betere staat, behalve als je het als een prestige project opvat voor de eer, denk ik dat het inderdaad een heel kostelijke bedoening wordt.
                                  Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

300 zx z31

Als er iemand toevallig nog wat onderdelen heeft liggen van deze wagen of een compleet exemplaar, ik kan ook redelijk wat gebruiken.

Comment

Working...
                                    X