Of op een 123
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes 190: 25 jaar
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
Hmmm, misschien is dit iets tof als wintervelg voor de AMG...
Comment
-
Weet iemand hier genoeg over de M103 motoren?
Een eventuele wissel van een 2.6 naar 3.0, is dat een simpele plug and play of moet het motormanagement ook verwisselt worden?
Ik heb gelezen dat enkel de boring en kleppengroote zouden verschillen tussen beiden en dat het voor de rest gewoon uithalen en insteken is. Klopt dat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenWeet iemand hier genoeg over de M103 motoren?
Een eventuele wissel van een 2.6 naar 3.0, is dat een simpele plug and play of moet het motormanagement ook verwisselt worden?
Ik heb gelezen dat enkel de boring en kleppengroote zouden verschillen tussen beiden en dat het voor de rest gewoon uithalen en insteken is. Klopt dat?
Plug and play normaal.
Wel zorgen dat je dezelfde 'versie' 3.0 neemt als de 2.6 die erin zit. Dus katalysator/geen kat, ECE of niet,...
Normaal kan je dan dezelfde kabelboom en ECU gebruiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichtenhttp://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...201_190_D.html
Enkel die vreselijke sticker moet er af achteraan
Misschien iets voor W201?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenPlug and play normaal.
Wel zorgen dat je dezelfde 'versie' 3.0 neemt als de 2.6 die erin zit. Dus katalysator/geen kat, ECE of niet,...
Normaal kan je dan dezelfde kabelboom en ECU gebruiken.
KAT = katalysator
Rüf = Geen kat maar mogelijkheid om achteraf in te bouwen
ECE = Geen kat en niet inbouwen
Dat klopt toch zo he? Want er zijn verschillende nummers voor de M103 maar volgens u moet ik er enkel op letten dat de 3.0 een KAT versie is (want mijn 2.6 is een kat versie) en dan is het enkel een kwestie van de motorsteunen om te bouwen en klaar?
Want ik lees op internet heel veel over plug and play maar nergens is er een kleine tutorial te vinden ofzo... Als het dan toch zo gemakkelijk is...
Is er verder nog een probleem tussen de 2.6 zijn manuele 5-bak en de eventuele automaat die achter die 3.0 heeft gehangen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk BerichtenHeel goede prijs! En waarschijnlijk 1e eigenaar, nummerplaat hangt er vooraan nog op.
Misschien iets voor W201?
De enige Benz waar dat naar mijn mening op past is een SL R107
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichtenhttp://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...201_190_D.html
Enkel die vreselijke sticker moet er af achteraan
Ik vind die kleur en nummerplaat perfect
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenBrandweerwagenrood is helaas een no-go voor mij
De enige Benz waar dat naar mijn mening op past is een SL R107
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenAh, dat was vooral wat ik moest weten!
KAT = katalysator
Rüf = Geen kat maar mogelijkheid om achteraf in te bouwen
ECE = Geen kat en niet inbouwen
Dat klopt toch zo he? Want er zijn verschillende nummers voor de M103 maar volgens u moet ik er enkel op letten dat de 3.0 een KAT versie is (want mijn 2.6 is een kat versie) en dan is het enkel een kwestie van de motorsteunen om te bouwen en klaar?
Want ik lees op internet heel veel over plug and play maar nergens is er een kleine tutorial te vinden ofzo... Als het dan toch zo gemakkelijk is...
Is er verder nog een probleem tussen de 2.6 zijn manuele 5-bak en de eventuele automaat die achter die 3.0 heeft gehangen?
Motorsteunen gaan op dezelfde plaats zitten, dus daar ga je niets aan moeten doen.
5-bak van de 2.6 overbouwen op de 3.0 bedoel je toch hé? Dan moet je ook het vliegwiel en de koppeling overbouwen op de 3.0 uiteraard, maar normaal moet dat gaan.
Tenzij een motor met een automaat een andere 'clutchhousing' heeft, maar dat betwijfel ik.
Normaal gezien... () is dat allemaal plug and play. Het zijn tenslotte identiek dezelfde motoren.
Comment
-
OK bedankt!
Met de motorsteunen verplaatsen bedoel ik dus de motorsteunen van de 2.6 overzetten naar de 3.0 want ik veronderstel toch als die 3.0 uit een 124 of 126 komt dat die uiteinden zelf anders gaan zijn dan in een 190. Neen?
Alvast bedankt voor de uitleg! En inderdaad de manuele 5-bak met koppeling en vliegwiel overzetten naar de 3.0.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk BerichtenOK bedankt!
Met de motorsteunen verplaatsen bedoel ik dus de motorsteunen van de 2.6 overzetten naar de 3.0 want ik veronderstel toch als die 3.0 uit een 124 of 126 komt dat die uiteinden zelf anders gaan zijn dan in een 190. Neen?
Alvast bedankt voor de uitleg! En inderdaad de manuele 5-bak met koppeling en vliegwiel overzetten naar de 3.0.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenjij kan vergelijken of de motorsteunen op dezelfde plek zitten, is dat ?
Ben de auto op't gemak aan't strippen trouwens en het plan om der die penta's op te zetten zijn ook al naar de vuilnis bak verwezen.
Mayonaise kwam bijna niet meer bij toen die gedrochten bijna 2 cm uit de kassen kwamen
Comment
Comment