Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190: 25 jaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Of op een 123

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
      Leuke velgen voor een PFL:

Deze maat 15x7 et36 + 205 50 of 195 50 banden staat echt knap op een verlaagde PFL.

Hmmm, misschien is dit iets tof als wintervelg voor de AMG...

Comment

• Weet iemand hier genoeg over de M103 motoren?

Een eventuele wissel van een 2.6 naar 3.0, is dat een simpele plug and play of moet het motormanagement ook verwisselt worden?

Ik heb gelezen dat enkel de boring en kleppengroote zouden verschillen tussen beiden en dat het voor de rest gewoon uithalen en insteken is. Klopt dat?

Comment

• ik zou denken van wel

Comment

• De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Enkel die vreselijke sticker moet er af achteraan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C_X Bekijk Berichten
              Weet iemand hier genoeg over de M103 motoren?

Een eventuele wissel van een 2.6 naar 3.0, is dat een simpele plug and play of moet het motormanagement ook verwisselt worden?

Ik heb gelezen dat enkel de boring en kleppengroote zouden verschillen tussen beiden en dat het voor de rest gewoon uithalen en insteken is. Klopt dat?

Plug and play normaal.

Wel zorgen dat je dezelfde 'versie' 3.0 neemt als de 2.6 die erin zit. Dus katalysator/geen kat, ECE of niet,...

Normaal kan je dan dezelfde kabelboom en ECU gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                http://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...201_190_D.html

Heel goede prijs! En waarschijnlijk 1e eigenaar, nummerplaat hangt er vooraan nog op.

Misschien iets voor W201?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                  Plug and play normaal.

Wel zorgen dat je dezelfde 'versie' 3.0 neemt als de 2.6 die erin zit. Dus katalysator/geen kat, ECE of niet,...

Normaal kan je dan dezelfde kabelboom en ECU gebruiken.
                  Ah, dat was vooral wat ik moest weten!

KAT = katalysator
                  Rüf = Geen kat maar mogelijkheid om achteraf in te bouwen
                  ECE = Geen kat en niet inbouwen

Dat klopt toch zo he? Want er zijn verschillende nummers voor de M103 maar volgens u moet ik er enkel op letten dat de 3.0 een KAT versie is (want mijn 2.6 is een kat versie) en dan is het enkel een kwestie van de motorsteunen om te bouwen en klaar?

Want ik lees op internet heel veel over plug and play maar nergens is er een kleine tutorial te vinden ofzo... Als het dan toch zo gemakkelijk is...

Is er verder nog een probleem tussen de 2.6 zijn manuele 5-bak en de eventuele automaat die achter die 3.0 heeft gehangen?
                  Last edited by ; 19/05/2010, 11:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Bekijk Berichten
                    Heel goede prijs! En waarschijnlijk 1e eigenaar, nummerplaat hangt er vooraan nog op.

Misschien iets voor W201?
                    Brandweerwagenrood is helaas een no-go voor mij

De enige Benz waar dat naar mijn mening op past is een SL R107
                    Die letzten Worte ...
                    ... eines Diesel-Fahrers:
                    "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                    W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                    W201 BENZIN

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yaqub Bekijk Berichten
                      http://www.kapaza.be/Autos/Mercedes/...201_190_D.html

Ik vind die kleur en nummerplaat perfect
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Idem
                        Ik heb hem enkel niet nodig Ziet er wel een bluts uit op die rechterachterdeur...

Goed bouwjaar ook, de maand klopt zelfs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten
                          Brandweerwagenrood is helaas een no-go voor mij

De enige Benz waar dat naar mijn mening op past is een SL R107
                          Met 16" gulli's is een rode 190 FL echt wel vet!

Comment

• volgens mij heeft die rooie zelfs geen getint glas
                            en nou kan dat bij een witte nog meevallen, op een rooie staat dat erg schraal

Comment

Ah, dat was vooral wat ik moest weten!

KAT = katalysator
                              Rüf = Geen kat maar mogelijkheid om achteraf in te bouwen
                              ECE = Geen kat en niet inbouwen

Dat klopt toch zo he? Want er zijn verschillende nummers voor de M103 maar volgens u moet ik er enkel op letten dat de 3.0 een KAT versie is (want mijn 2.6 is een kat versie) en dan is het enkel een kwestie van de motorsteunen om te bouwen en klaar?

Want ik lees op internet heel veel over plug and play maar nergens is er een kleine tutorial te vinden ofzo... Als het dan toch zo gemakkelijk is...

Is er verder nog een probleem tussen de 2.6 zijn manuele 5-bak en de eventuele automaat die achter die 3.0 heeft gehangen?

Motorsteunen gaan op dezelfde plaats zitten, dus daar ga je niets aan moeten doen.

5-bak van de 2.6 overbouwen op de 3.0 bedoel je toch hé? Dan moet je ook het vliegwiel en de koppeling overbouwen op de 3.0 uiteraard, maar normaal moet dat gaan.
                              Tenzij een motor met een automaat een andere 'clutchhousing' heeft, maar dat betwijfel ik.

Normaal gezien... () is dat allemaal plug and play. Het zijn tenslotte identiek dezelfde motoren.

Comment

• OK bedankt!

Met de motorsteunen verplaatsen bedoel ik dus de motorsteunen van de 2.6 overzetten naar de 3.0 want ik veronderstel toch als die 3.0 uit een 124 of 126 komt dat die uiteinden zelf anders gaan zijn dan in een 190. Neen?

Alvast bedankt voor de uitleg! En inderdaad de manuele 5-bak met koppeling en vliegwiel overzetten naar de 3.0.

Comment

• Een 201 2.3-16 aan het Circuit van Zolder op de SkyLimit trackday van 5 mei ofzo.

Comment

OK bedankt!

Met de motorsteunen verplaatsen bedoel ik dus de motorsteunen van de 2.6 overzetten naar de 3.0 want ik veronderstel toch als die 3.0 uit een 124 of 126 komt dat die uiteinden zelf anders gaan zijn dan in een 190. Neen?

Alvast bedankt voor de uitleg! En inderdaad de manuele 5-bak met koppeling en vliegwiel overzetten naar de 3.0.
                                    jij kan vergelijken of de motorsteunen op dezelfde plek zitten, is dat ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      jij kan vergelijken of de motorsteunen op dezelfde plek zitten, is dat ?
                                      Ga ik morgen eens bezien, de motorsteunen op de motor zitten in elk geval op dezelfde plaats, kan niet anders want het is dezelfde motor, maar ze moeten bijna anders zijn naar het uiteinde gezien de verschillende carosserie.

Ben de auto op't gemak aan't strippen trouwens en het plan om der die penta's op te zetten zijn ook al naar de vuilnis bak verwezen.

Mayonaise kwam bijna niet meer bij toen die gedrochten bijna 2 cm uit de kassen kwamen

Comment

• Wat ga jij met dat 260 blok doen?

Comment

• Hetzelfde voorlopig als wat ik met dat extra V12 blok ga doen... Nog even over nadenken.

Heb het nogal moeilijk met dingen weg doen

Comment

Working...
                                          X