Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klassieke Citroëns

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Schitterend. Mijn vader reed indertijd met CX: hij heeft er 4 na elkaar gehad - Super 2000 (1978, beige), Athena (1982, lelijk metallic appelblauwzeegroen), 20 Pallas (1986, donkergrijs metaal) en een schitterende 25 GTi (1990, donkerblauw metaal)...

ik denk dat de cx idd een van de weinige wagens was die zo dikwijls na elkaar gekocht werden door dezelfde mensen

deels door de roest jef ? dat ze zo snel werden vervangen ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt. Bekijk Berichten
      T'is niet van mij é Tommeke, t'is van de papa

Is idd in stukken en normaalgezien compleet gekocht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik denk dat de cx idd een van de weinige wagens was die zo dikwijls na elkaar gekocht werden door dezelfde mensen

Nee, geloof het of niet: nooit roestproblemen gehad Wat ik mij wél herinner:

CX Athena: Elektrisch schuifdak heeft eens gelekt. De gaspedaal bleef ook eens hangen (tiens, waar heb ik dit recentelijk nog gehoord? ), maar dat was bij starten in vrijloop...

CX 20 Pallas: mijn vader nam eens een collega van het werk mee, die gewend was om met Volvo te rijden (je weet wel, in die tijd pure gepantserde tankvoertuigen). Toen die collega instapte en de passagiersdeur vooraan op een typische Volvo-manier dichtsloeg, viel het volledige binnenwerk op zijn knieën

CX 25 GTI: dat dashboard was met de facelift wel wat gemoderniseerd van design, maar de materiaalkwaliteit was erop achteruit gegaan, met een vervelend gekraak ter hoogte van de basis van de voorruit tot gevolg. Om dat te verhelpen, hebben we een houten spie geklopt tussen de rechter A-stijl en het dashboard (dat was nog de tijd dat een autodashboard niet mooi designgewijs in een vloeiende lijn overliep in de deurpanelen). Het volstond om terug op die houten spie te kloppen als het gerammel de kop op stak.

Met die GTI heb ik mij serieus geamuseerd. Daar zat genoeg punch in die motor en die paste perfect bij de rest van het geheel. Ik was, net zoals mijn vader, verzot op die hydraulische vering, de zeer korte rempedaalslag en de diravi-stuurbekrachtiging.

De reden van de wissel om de 4 jaren was het leasingcontract vanaf de Athena op naam van de firma. Nadien heeft hij een XM 2.1 TD Pullman Executive (of zoiets - soit, ne full option) omdat hij wegens teveel kilometers op diesel moest overstappen (dik tegen zijn zin na die GTi). De XM heeft hij dan overgekocht toen hij op pensioen ging en nadien Citroën ontrouw geworden...

Comment

• Misschien vindt men hier wat exemplaren tussen ?

Speed I'van
          Sinds 2002 : 1106 laps @ NS
          Cars: Nissan GT-R Mk1 Stock ! > Audi TT-RS > Transit Ragger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gspep Bekijk Berichten
            In juni 2004 waren we met een groep motoren op de terugweg van Cap Blanc Nez toen we door Cassel kwamen. Daar was een Citroën meeting aan de gang:

Die DS cabriolet vindt ik heel mooi

Comment

Mijn stiefvader heeft er daar ook twee van gehad. Een vroege, met een atmosferische dieselmotor (die wel flink roestte), en een late, een turbodiesel. Die laatste was een zeer fijne en chique auto herinner ik mij nog. Daarna heeft hij nog een XM van de eerste generatie gehad, maar dat was zo'n probleemgeval dat er nadien nooit geen Citroën meer in huis is gekomen
              sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

Comment

• xm eerste gen kon belange ni tippen aan die late gerijpte cx-en
                al helemaal ni in diesel

Comment

• Pas nog een man tegengekomen in de carwash die zag dat ik mijn BX aan het wassen was, en me wist te vertellen dat hij sindsdien nooit nog zo een auto heeft gehad, die hem zoveel plezier gaf. Na daarna nog éénmaal Citroën gehad te hebben, is hij ook vertrokken bij het merk.
                  2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk

Comment

xm eerste gen kon belange ni tippen aan die late gerijpte cx-en
                    al helemaal ni in diesel
                    Klopt. Die nonkel met zijn "Familiale" had nadien een gewone berline 25 RD Turbo II. Dat was pas een vliegmasjien. Samen met de BMW 524TD was dat de snelste turbo diesel op de markt op dat moment
                    Onze XM was een "verbeterde" eerste generatie, probleemloos.

Comment

• km staande start
                      turbo2 32
                      524 td 33.6

mb 300tdt 123 automaat wel, geen manuele bak beschikbaar 34.4 (1985)

maar de 524td liep al langer wel
                      Last edited by bobo; 08/06/2010, 21:35.

Comment

km staande start
                        turbo2 32
                        524 td 33.6

mb 300tdt 123 automaat wel, geen manuele bak beschikbaar 34.4 (1985)

maar de 524td liep al langer wel
                        Oefff, mijn geheugen is dan toch nog nie zo slecht. Merci voor de info

Comment

• Gisteren aan de Efteling nog deze zeldzame knapperd gespot :

Bijgevoegde Bestanden
                          Die letzten Worte ...
                          ... eines Diesel-Fahrers:
                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                          W201 BENZIN

Comment

• Die letzten Worte ...
                            ... eines Diesel-Fahrers:
                            "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                            ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                            W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                            W201 BENZIN

Comment

• zéér mooi

Comment

• Inderdaad prachtig. Maar waarom heeft die 2 kentekens achteraan? Iemand een idee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                                  Inderdaad prachtig. Maar waarom heeft die 2 kentekens achteraan? Iemand een idee?
                                  Kofferklep is in 2 delen.
                                  Als je dan met de koffer openrijdt, kan je nog steeds de nummerplaat lezen.

Comment

• Die Franse nummerplaat op de Traction-Avant is zeer mooi, meegebogen in de vorm van de bumper...Waarom kan dit niet bij ons?

Comment

• mooi

Comment

• Zo een geweldige auto's hé , pa is serieus geintresseerd maar heeft een beetje schrik voor de stukken. De zijne heeft indertijd toch ook heel wat kosten gehad.
                                        2012 E92 Bmw 335i DKG
                                        1991 E30 320i

Comment

• ja das prachtig, zoiets

ik ken die plaat precies ygw

Comment

Working...
                                          X