Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Neen, is niet normaal en nergens voor nodig. Een 335i rijdt ook lekkerder als een 335d, geef maar toe
Klopt volledig (al heb ik nog nooit gereden en kan ik het eigenlijk ook niet weten ), maar heeft de 335i zoveel koppel als de 335d? Nope. Moet je met de 335d om de 450 km gaan tanken? Nope.
Klopt volledig (al heb ik nog nooit gereden en kan ik het eigenlijk ook niet weten ), maar heeft de 335i zoveel koppel als de 335d? Nope. Moet je met de 335d om de 450 km gaan tanken? Nope.
als je ooit zelf eens auto rijdt begrijp je het wel, benzine geeft meer rijspass dan diesel, punt uit
Niet vergeten dat jij je prachtige CSQ vergelijkt met dat 90pk tdi ding hé
dat tdi ding is nu minstens even snel, dus daaraan ligt het niet
En zelfs al rij ik met sterkere diesels. Een naft luistert beter naar de gas, klinkt beter, kan je lekker hoog mee in de toeren, ...
Als ik bv zou kunnen kiezen tussen een 90 pk benzine en een 90 pk tdi, zou ik de tdi kiezen.. puur omdat ik dat turbo duwtje wel leuk vind.
Op dat vlak is die voorkeur heel subjectief.
En met de inhaalbeweging van de diesels tegenwoordig (kijk maar naar de Vmax bv., vroeger waren diesels daar zeer slecht) zou ik me als benzine niet meer al te veilig voelen.
dat tdi ding is nu minstens even snel, dus daaraan ligt het niet
En zelfs al rij ik met sterkere diesels. Een naft luistert beter naar de gas, klinkt beter, kan je lekker hoog mee in de toeren, ...
Als ik bv zou kunnen kiezen tussen een 90 pk benzine en een 90 pk tdi, zou ik de tdi kiezen.. puur omdat ik dat turbo duwtje wel leuk vind.
En met de inhaalbeweging van de diesels tegenwoordig (kijk maar naar de Vmax bv., vroeger waren diesels daar zeer slecht) zou ik me als benzine niet meer al te veilig voelen.
achja, laten we het gewoon over de nieuwe RS hebben. Discutie's diesel/benzine geraken toch nooit uitgepraat...
Maar toch , als ik met 320d rij (150pk-320nm) of met mijn 320i (150pk?-190nm) kan ik een mooie vergelijking maken
320d: snel zonder al te veel emotie, een driftje kun je vergeten (turbogat, slechte koppelkromme...)
320i: traag maar toch meer rijplezier als de diesel...
Ik zei dat omdat het beide turbogeladen V8'en zijn.
Met een diesel boven de 163pk heb ik nog niet zelf gereden nee, maar iig... alles tot daar vind ik wel leuk voor de eerste 5min, maar daarna ben ik ze beu omdat ze zo "saai" zijn Er stroomt geen adrenaline door m'n bloed als je zo'n diesel afragt. Een naft (die een knap geluid maakt) de sporen geven is veel meer rewarding imo.
Comment