Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Z4 M

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind de Z4 M coupé die op 't salon staat echt prachtig Carbonzwart met bicolor interieur (ik dacht amaretto/zwart).

Echt een wagen met VEEL uitstraling. En zeggen dat ik er bij de introductie niet veel van moest weten...

Kerel van BMW wist wel te zeggen dat de nieuwe 335i in feite makkelijker snel rijdt, dankzij het hogere koppel, dan de M3/Z4 M-motor.... zouden ze ooit de 335i-motor in de Z4 coupé leggen ?

Comment

• ik denk dat dat kannibalisme zou zijn ...
      1963 Land Rover Series IIa
      1994 Mercedes SL320
      2015 Land Rover Discovery SDV6
      2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• 'k Heb gisteren zo'n Z4 M Coupé zien staan. De coupé is mooier dan de roadster maar ik blijf het een overgewaardeerde bak vinden. Dat front vind ik niet schitterend.
        American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
          Ik vind de Z4 M coupé die op 't salon staat echt prachtig Carbonzwart met bicolor interieur (ik dacht amaretto/zwart).

Echt een wagen met VEEL uitstraling. En zeggen dat ik er bij de introductie niet veel van moest weten...

Kerel van BMW wist wel te zeggen dat de nieuwe 335i in feite makkelijker snel rijdt, dankzij het hogere koppel, dan de M3/Z4 M-motor.... zouden ze ooit de 335i-motor in de Z4 coupé leggen ?
          Ik denk van niet, dat is eigenlijk dan al een beetje concurrentie voor de M dan.

Comment

• Zijn er speciale saloncondities voor de BMW Z4 M Coupe ? Of heeft iemand weet van de algemene saloncondities van BMW ?

Comment

• Voor de "gewone" Z4 coupé: 1900€ gratis opties

Comment

• Nog niemand heeft foto's gepost van op het salon van het Z-gamme.

Comment

• Rijtest van Autoblog.nl:

BMW had nog een eindejaars-,sinterklaas- en kerstcadeautje voor ons: een dagje in een Z4M Coupé.
                  Berijders van de Z4 met stoffen dak kunnen nog worden uitgemaakt voor de spreekwoordelijke kappers, maar de coupé versie is toch echt andere koek. Wat kan een mooie daklijn toch doen voor een auto, mocht ik ooit het geld hebben dan wordt 100% zeker een Z4 Coupé. De voorloper van de Z4 Coupé is de glorieuze Z3 Coupé, die met de lang doorlopende daklijn een instant classic is geworden. De Z4 Coupé daarentegen is behoudender qua design. De lange achterklep loopt af, zodat een klassiek silhouet ontstaat. De rest van het design is met de vele bollingen niet bepaald traditioneel en als toefje slagroom op de taart heeft de Z4 Coupé ook nog eens “Double Bubble� dak.

Vergeleken met zijn open broertje is de coupé een te verwaarlozen 10 kg zwaarder, maar de coupé is ook meer dan twee keer zo stijf als de Z4 roadster. Ook leuk om te weten is dat de Z4M Coupé 75 kg lichter is dan de M3 (E46), dus misschien is dit wel de beste verpakking voor het 3.2 M blok.

Mijn ervaring tot de M van Motorsport beperkte zich tot op heden tot het meerijden met een BMW M3. Deze was ook al indrukwekkend snel en geluidstechnisch absoluut een beleving. Maar ik mocht er alleen even naast zitten en sommige dingen moet je zelf ervaren om de kwaliteiten er van te zien. Het leek me altijd zo overdreven dat de 3.2 zes-in-lijn jaren achter elkaar de prijs voor het beste motorblok won, maar ik ben om. Wat een snoepje. Het is geen enkel probleem om rustig te rijden, maar de echte lol is te vinden in het hogere toerengebied. Als alle vloeistoffen opgewarmd zijn, laat de Z4M je dat weten doordat de oranje lampjes op de toerenteller uitgaan. Alle 7900 toeren staan ter beschikking om grote lengtes asfalt op te slokken.

Maak niet de vergissing het 3.2 M-blok te vergelijken met de 3.0 liter twinturbo uit de 335i. Op papier scheelt het niet veel, maar het S54 blok is veel giftiger. De 335i is absoluut geen straf om mee te rijden, maar de Z4M speelt mee in een andere divisie.
                  De statistieken voor de cijferguru’s: 3246 cc een vermogen van 343 pk bij 7900 tpm en een maximum koppel van 365 Nm bij 4900 tpm. Geheel in Duitse traditie is de topsnelheid begrensd op 250 km/u. De sprint naar de 100 kan op minder glibberig asfalt in precies 5 seconden worden afgerond. Mensen met een slechte zelfbeheersing kan ik de Z4M niet aanraden, tijdens het schieten van de video stonden regelmatig hoogst illegale snelheden op de klok die zelfs omgerekend naar mijlen per uur garant stonden voor een enkeltje naar huis met de NS.

Binnenin de Z4M Coupé is het goed toeven, ik kon mijn 1.95m lange lijf er prima in herbergen. Ergonomisch is het ook dik voor elkaar, je hand valt als vanzelf op de versnellingspook van de zesbak en het dikke sportstuurtje voelt lekker aan. Een zoektocht naar de belangrijkste bedieningsknoppen hoef je niet te ondernemen, want vrijwel alles zit op de plek waar je het verwacht. Alleen de Sportknop zit op (een voor mij) onlogische plek schuin voor de versnellingspook. Ik ontdekte hem pas op de terugweg en kon rijdend in een bijna-file op de snelweg niet zo snel bepalen wat de verschillen waren. Het blijkt de gasresponse nog venijniger te maken en ook de besturing wordt iets zwaarder.

Zoals de meeste BMW’s heeft de Z4 een 50/50 gewichtsverdeling en dit gecombineerd met het zeer stijve chassis resulteert in erg fijne rijeigenschappen. De omstandigheden op de weg hielpen overigens niet mee, het nat was nat en koud. Toch bieden dat soort omstandigheden ook voordelen: het ware karakter van de auto komt sneller boven drijven. Tijdens het insturen van een bocht is het zaak om de juiste snelheid mee te nemen, zodat de voorbanden grip houden wat zich weer terugbetaalt doordat je sneller de bocht uit kan accelereren.
                  In alle Z4’s zit je bijna op de achteras en de 343 pk willen graag de tractie met het asfalt verbreken. Zeker onder gladde omstandigheden is dat geen enkel probleem. Voor de mindere goden onder ons is BMW zo verstandig om enkele electronische beschermengels mee te leveren: Het uitschakelbare DSC (Dynamic Stability Control) en CBC (Cornering Brake Control).

In Nederland kost de Z4M Coupé net iets meer dan 80.000 euro. Zeker niet weinig geld, maar je krijgt er een hoop voor terug. De conclusie: doe mij er maar eentje, in het zwart graag. De Z4M Coupé maakt de kreet “Freude am Fahren� helemaal waar. Ik droom er ’s-nachts nog wel eens van.

Comment

• Zotte car hé!

Voor mijn carbon zwart bicolor imola/antraciet en carbon inleg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                      Zotte car hé!

Voor mijn carbon zwart bicolor imola/antraciet en carbon inleg
                      De zeer kleine visibiliteit 3/4 achteraan lijkt niemand te storen.
                      Ik vind het een zwaar negatief punt t.o.v. de z3 coupé.
                      Voor de rest prachtige wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BBMMWW Bekijk Berichten
                        De zeer kleine visibiliteit 3/4 achteraan lijkt niemand te storen.
                        Ik vind het een zwaar negatief punt t.o.v. de z3 coupé.
                        Voor de rest prachtige wagen.
                        Bij zo'n kleine achtersteven heb je dat minder nodig vind ik.

Comment

• Ja zeer lekker blauw, maar welk blauw is dit nu weer want ik kan er zelf nietmeer aan uit ?

Comment

• In die test zeggen ze nu dat hij een erg stijf chassis heeft, terwijl ze in AG zeggen dat hij voor een M te zijn teveel rolneigingen vertoont ...

Wie zal het zeggen ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                              Ja zeer lekker blauw, maar welk blauw is dit nu weer want ik kan er zelf nietmeer aan uit ?
                              Monacoblauw? Dat is altijd zo donker..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
                                Ja zeer lekker blauw, maar welk blauw is dit nu weer want ik kan er zelf nietmeer aan uit ?

Die op't salon = carbonzwart,
                                en die uit het autoblog artikel = interlagosblauw

Comment

• Is sowieso Carbonschwarz hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHIL1
                                    Misschien is het zelfs Nachtblau? Maakt mijn ni veel uit, ik vind ze allemaal even mooi.
                                    Wel degelijk carbonzwart, tenzij het verkeerd stond op de aanduiding op het salon (zelf gecheckt want ik dacht ook dat het een soort blauw was).

Prachtig trouwens, de M coupé heeft mij nog meer verrast in die kleur (ook qua interieur) dan ik had gedacht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                      Wel degelijk carbonzwart, tenzij het verkeerd stond op de aanduiding op het salon (zelf gecheckt want ik dacht ook dat het een soort blauw was).
                                      Carbonzwart IS een soort blauw.

Laat je nooit vangen door benamingen bij BMW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
                                        Carbonzwart IS een soort blauw.

Laat je nooit vangen door benamingen bij BMW.
                                        Carbonzwart is zwart met een scheut blauw in; niet andersom.

Hetzelfde met Robijnzwart, dat is zwart met een scheut bordeaux in.
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                          Hetzelfde met Robijnzwart, dat is zwart met een scheut bordeaux in.
                                          van welk jaar?

Comment

Working...
                                          X