Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A8 facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A8 facelift

De scoops waren er nog maar net en hij is nu al officiëel
    Audi is een snel merk

Audi heeft de A8 licht gewijzigd. Het grootste nieuws is dat de techniek nog eens goed bekeken is en op details verbeterd en er is een nieuwe basismotor.
    Audi heeft de A8 klaargestoomd voor zijn laatste jaren. Het is de tweede facelift die de auto ondergaat. Eerder was de gigantische single frame grille de opvallendste wijziging. Nu houdt Audi de veranderingen wat beperkter. Het voornaamste zit onderhuids. Zo is de stuurinrichting nog eens kritisch bekeken en verbeterd. Het onderstel is eveneens wat gewijzigd. Het gevolg is dat de Audi nu nog wat scherper stuurt dan voorheen. Daarnaast is de luchtvering aangepast en heeft de Audi geprobeerd om het vlaggenschip nog wat stiller te maken dan hij al was.
    Verder is bij de nieuwe Audi A8 ook het systeem doorgedrongen waarbij wordt gewaarschuwd als onbedoeld van rijbaan wordt gewisseld. Bovendien wordt de bestuurder ook gewaarschuwd als een tegenligger verontrustend dichtbij komt.
    Samen met de facelift wordt een nieuwe basismotor aan het programma van de A8 toegevoegd. Het is een 2,8-liter V6 FSI met een vermogen van 210 pk. Het maximale koppel is 280 Nm en de sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 8,0 seconden. De topsnelheid is 238 km/u en Audi meldt trots dat de nieuweling 8,3 liter benzine op 100 km verbruikt en 199 gram CO2 per kilometer uitstoot. Daarmee is de 1.690 kilo zware limousine de schoonste auto in zijn klasse.

AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste...

Het blijft een superknappe bak
    Enkel de mistlichten vind ik wat minder, precies een undercover politievoetuig

Comment

Gigantisch mooi speelgoed, vind ik :-)

Comment

Idem! Zalige wagen

Comment

blijf er dan gewoon vanaf he... Wat een belachelijke kleine wijzigingen. Op de mistlichten na zie ik er geen.

Comment

Alléééééééééééééé

Achterlichtunits zijn zooooveel knapper
            Nabestellen ?

Comment

nice, very nice

maareuh wat is dat zwarte blokje in het rooster op een vd eerste foto's eigenlijk? tis in elk geval lelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                nice, very nice

maareuh wat is dat zwarte blokje in het rooster op een vd eerste foto's eigenlijk? tis in elk geval lelijk
                ik denk dat dat de 'afstandsensor' is van de 'dynamische cruise control' (ik kan op de echte naam niet komen)
                heb je ook op de 7 en de S-klasse's hoor

edit: adaptieve cruise control is de naam
                Last edited by ; 07/08/2007, 09:44.

Comment

weet dat dat bestaat hoor, maar kunnen ze dat dan niet wat beter weg'foefelen'...

Comment

Ik heb eens goed gekeken!

Het interieur:

- Het stuur, matte alu omkadering van de knoppen (gelijk de A5)
                    - Knopje van de bediening van de spiegels in alu
                    - Knop aan de rechtkant van de pook (Ik denk de nieuwe startknop)

Het exterieur:

- De achterlampen met een nieuw design (denk wel dat ze mooi zijn in het donker, het gaat waarschijnlijk worden gelijk de TT, Q7, A5, met van die vierkanten in verwerkt)
                    - Het koffer ziet er ook een beetje anders uit, ik denk waar de nummerplaat hangt, dat daar ergens iets veranderd is
                    - De spiegels, waarvan de integratie van de pinkers heel mooi is, en het is volgens mij echt schoon, zo een smal pinkertje, maar ze zijn veel groter geworden en veranderd van vorm, ervoor zagen ze er kleiner en sportiever uit.
                    - De nieuwe mistlichten
                    - De LEDs van de W12 en S8 in de lampen (aan de binnenkant) zijn er nu in plaats van de gewone halogeen dagrijlichten (die vind ik persoonlijk heeeel schoon)
                    - Nieuwe velgen (19"?)
                    - Misschien nieuwe binnen- en buitenkleuren
                    - Nieuw radiatorrooster (de W12 heet de verticale lamellen gechromeerd en op de voorgrond, en de andere versies hebben de horizontale lamellen op voorgrond en gechromeerd)

Al bij al vind ik het geen slechte veranderingen, maar ze waren niet echt nodig. De grill en voor- en achterlichten en de pinkers in de spiegels vind ik niet mis... Ik denk dat ze het vooral hebben gedaan omdat er toch de nieuwe 2.8 fsi in komt te liggen. Wel raar dat ze zo een kleine instapmotor voorzien.
                    Ik was al aan het denken dat dit het begin is van de grotere motoren/auto's milieuvriendelijker te maken en de benodigde of verplichte C02-uitstoot te halen tegen 2015 of wanneer was het.

Ik vind het alleen spijtig dat we een nieuwe A8 hebben sinds begin dit jaar en dat er nu alweer veranderingen zijn gebeurd.
                    Last edited by Roox; 08/08/2007, 11:57.
                    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Mooie wijzigingen, zeker de achterlichten zijn een pak mooier! Ik vind dat de FL's elkaar wel erg snel opvolgen voor de A8; ik kan me voorstellen als ik een twee jaar oude A8 zou hebben met SFG dat ik nu zou balen dat er alweer een facelift wordt uitgebracht. Waar is de tijd dat Duitse auto's een levensduur van minstens 4 jaar hadden alvorens de eerste facelift een feit was.... De mistlichten zijn overigens en pak lelijker dan de oude.
                      sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

Die mistlichten trekken inderdaad op niks, voor de rest nog steeds een van mijn favorieten in dit segment.

Comment

Ik zie geen noemenswaardige verschillen. Die waren ook niet nodig !

Comment

Hadden ze geen grotere en lelijkere mistlichten misschien? Wat is met dat zeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                              Ik zie geen noemenswaardige verschillen. Die waren ook niet nodig !

Inderdaad!
                              Nora!

Comment

Blijft een erg mooie auto. De allereerste (zonder SFG) vond ik wel het mooist.
                                De SFG op de W12 lijkt me ook wat te protserig.

Comment

damn....

als er één segment is waarin Audi z'n concurrenten verslaat, dan is het toch wel dat van de A8

Zelfs als mb-liefhebber ben ik razendzot van dit interieur, en qua exterieur vind ik hem ook knapper dan de 7 en de S... om nog maar te zwijgen van rij-eigenschappen.

Die andere 2 zijn comfortabeler, maar zolang ik nog een jonge snotter ben interesseert comfort me niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
                                    ik denk dat dat de 'afstandsensor' is van de 'dynamische cruise control' (ik kan op de echte naam niet komen)
                                    heb je ook op de 7 en de S-klasse's hoor

edit: adaptieve cruise control is de naam
                                    Idd, wanneer je de afdekking ervan haalt zit er een soort van bol in.

Een sensor die registreerd waar en hoe ver de voorligger is.

Handig systeem, naast de cruise control is dit een soort van 'uitbereiding'.

Je kan die instellen op een weggebruiker voor jou en het systeem volgt hem dan.

Jij moet dan niets doen, buiten het sturen dan.

Het systeem remt af als de voorligger afrem en versnelt als ie versnelt.

Je kan het ook gewoon instellen aan bv. 120km/u (cruise control) en als er een wagen voor u in uw rijvak inschuift dan remt ie vanzelf af.

LL heeft daar ooit es een filmpje van gemaakt van z'n RS6.

Oorspronkelijk geplaatst door Kenny De Man Bekijk Berichten
                                    weet dat dat bestaat hoor, maar kunnen ze dat dan niet wat beter weg'foefelen'...
                                    Moeilijk, de plaat moet 'vrij' zijn (ze kunnen het niet verstoppen achter de grille ofzo), want de sensor moet alles, zonder obstakels, kunnen registreren.

Ze doen het toch beter dat bij BMW als je het mij vraagt...

(Bol links van de linkse mistlamp)

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten

Het interieur:
                                    - Knop aan de rechtkant van de pook (Ik denk de nieuwe startknop)
                                    Ik denk het ook, alleen denk ik dat je die knop krijgt als je de optie 'key-entry-go' ofzo kiest.

Ik vind het wel raar dat ze die rechts plaatsen...

Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
                                    Het exterieur:

- Nieuwe velgen (19"?)
                                    Ik vind die veranderde allombekende A8 velgen ook zéér mooi!

Hebben iets mee van de MTM's vind ik.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Geef mij dan maar de 'oude'

Vind de achterlichtunits en de mistlichten echt maar niets

Comment

Wat een gezeur...

Deze A8 is een dijk van een auto en door deze wijzigingen verandert dat absoluut niet.

Het is hier soms juust zo'n bende ouw wijven...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                        X