Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes-Benz C 63 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Je bedoelt dat 'ie, puur op 't gevoel, had mogen schakelen bij enkele 100en toeren meer?

Hebben manuele versies dat ook?

Ja, voor mij mag, (en volgens mij KAN) dat blok gerust nog tot ruim boven de 7000 rpm gaan voordat 'ie opschakelt.
    Als 'ie dan opschakelt, zou je sneller aan die zaligmakende 6200 zitten..

Wat hebben manuele versies ook? Die extra 'rush' op 6200, of de toerentalbegrenzer op 6800-ish?

Het tweede: ja.
    Het eerste: ik vermoed van wel, zie niet in waarom niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
      Is dat bij die alfa niet door verstelling van de nokkenas?

Inderdaad, dat denk ik ook.

Comment

't Probleem is, met nen automaat moet je om maximaal te versnellen kickdownen. En dan kiest 'ie zelf doorgaans om tot aan de limiter door te trekken.

Neen hoor.

Althans bij de RS6 niet.

Je kan perfect plankgas accelereren en schakelen op 4000rpm, in tiptronic mode.

En 'kickdown' gaat niet harder accelereren als plankgas hé. Kickdown is enkel een knop.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          en in hoeverre worden die opgegeven zaken gecontroleerd
          is dat een europees instituut ?
          De meeste van die gegevens komen uit de homologatieproeven. De Europese Commissie heeft de bevoegdheid om die te controleren. Hoe, wanneer en waar ze dit doet dat weet ik niet.
          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Ik vermoed dat ook, maar kan dat niet staven. 't Is gewoon een gevoel.

Ik zou m'n geld op "full power" zetten in zo'n nummertje, en niet op "full torque".

Zoiets zou je toch moeten kunnen berekenen? Wutputt?
            Dat valt idd te berekenen. Het opstellen van de vergelijking is nog te doen, maar om het dan uit te rekenen dat is iets anders ...

Om op de vraag te beantwoorden: het is koppel dat doet versnellen. Maar aangezien we met vaste bakverhoudingen werken, moet zoveel mogelijk koppel over een breed toerental beschikbaar zijn. Wat je dan aan het doen bent is het oppervlakte onder de koppelcurve aan het berekenen. En dan kom je uit bij een soort van gemiddeld vermogen ('t is niet helmaal correct maar zo is het begrijpbaar).

Dus om zo snel mogelijk te accelereren in 1 vaste versnelling moet je zo'n hoog mogelijk koppel over een breed toerentalgebied hebben. Ga je acceleren over verschillende versnellingen dan wordt het allemaal een pak ingewikkelder. Ten eerste moet je rekening gaan houden met de verschillende versnellingsbakverhoudingen, aangezien het niet het motorkoppel aan de krukas dat uiteindelijk bepalend is voor de acceleratie, maar het koppel aan de wielen. Daarenboven moet je na het schakelen in een toerentalgebied zitten van de motor waarbij je terug begint aan een groot oppervlakte onder de koppelcurve. Uiteindelijk komt er het op neer dat je in een hoog toerentalgebied zult moeten werken om zoveel mogelijk over een groot koppel aan de wielen te kunnen beschikken.

Nu terug naar het RS6 voorbeeld. Als ik het goed begrepen heb wil je weten welke de snelste RS6 is in een sprintje van 100 tot 160. De 2 RS6'en hebben met een verschillen bakverhouding, zodat de ene van 100 tot 160 gaat in het middentoerental gebied rond max koppel en de andere bij hoge toerentallen waar het grote vermogen zit.

Het antwoord is eenvoudig: de 2e gaat het snelst zijn omdat deze een kortere overbrengingsverhouding heeft en dus een hoger koppel aan de wielen.
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• Een schoolvoorbeeld van een auto waarmee je wel beter op 5000 toeren ofzo zou schakelen, was Tommie's ex gechipte TT. Hij trok dat ding door tot over 6000 toeren waar (door de...imo... 'niet zo goede' chiptuning) niets van power meer zat, om dan op te schakelen, en op dik 4000 toeren terug een dikke push te krijgen (die echter wederom boven 5000 toeren begon uit te faden)

Schakel met dat ding op 5000, en ik ben zeker dat die sneller is dan volledig doortrekken.

Comment

• Ik voel me hier plotseling zooo dom.....

Comment

• een fotoke dan maar

Comment

• Ik heb het ook niet allemaal gelezen

Ik weet alleen dat het blok zeer groot is (6,2L) en dat een toerentallimiet van 7500 opm voor een 6,2L V8 er toch wel een hoogtoerig blok van maakt in verhouding met het slagvolume.

Vergelijk maar eens met andere V8'en met een gelijkaardig slagvolume.

Comment

een fotoke dan maar

Is dat op een C-klasse?? Optie ofzo?
                      Veel beter!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                      2012-...
                      '07 BMW 118d

Comment

een fotoke dan maar

Oeh, heeft een AMG andere spiegels?

Of is dat een tuner?

Comment

• de europesche richtlijn zou volgens die pagina van de foto er niet doorkomen
                          dus dat zouen de nieuwe spiegels worden...

idonow

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Of is dat een tuner?
                            Op de nieuwe SLK staan ook spiegels in die aard.

2012-...
                            '07 BMW 118d

Comment

de europesche richtlijn zou volgens die pagina van de foto er niet doorkomen
                              dus dat zouen de nieuwe spiegels worden...

idonow
                              Ook in 't zak gezet dan als je nu met een C bolt... Afwachten maar.
                              nls2000

Comment

• bwa, grote spiegels ogen dan wel lelijk...tis wél makkelijk

en een benz moet ni knap zijn, al is't goe meegenomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                                  Ik heb het ook niet allemaal gelezen

Ik weet alleen dat het blok zeer groot is (6,2L) en dat een toerentallimiet van 7500 opm voor een 6,2L V8 er toch wel een hoogtoerig blok van maakt in verhouding met het slagvolume.

Vergelijk maar eens met andere V8'en met een gelijkaardig slagvolume.
                                  7.200 tpm, geen zeven-en-een-half.

En met 't maximumvermogen op 6.500 tpm. En z'n maximumkoppel van 4.000 tot 5.000 tpm, en al 90% van z'n koppel beschikbaar bij 2.500 tpm. En ik weet niet of je er al mee gereden hebt, ik wel en dit is geen "hoogtoerig" blok, zeker niet in de ware zin van het woord. Je kan wel tegen de begrenzer zitten tikken continu (zelfs in 4e en 5e, 'ie heeft tock kracht te over), maar het blok is minstens even impressionant in z'n middengebied. Dit is een beer, géén pieker.

't Is natuurlijk elk z'n mening, maar ik kan een resem hoogtoerige blokken opnoemen waarmee ik gereden heb, en dit is er géén van. En dat is geen verwijt, integendeel: ik vind het de motor oneer aandoen 'm hoogtoerig te noemen.
                                  Last edited by ; 22/12/2007, 12:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

Of is dat een tuner?

Die Außenspiegel sind völlig neu. Sie wurden noch einmal im Windkanal angepasst und sollen nun weniger Windgeräusche und weniger verbrauchserhöhende Verwirbelungen erzeugen (vorerst aber nur für FE Modelle).
                                    Enkel voor de C-klasse ''Fuel Economy''-edition

Zou je die spiegels ook apart kunnen verkrijgen? Fuel economy spiegels op een C63 ofzo? Dan wordt hij zuiniger!!

2012-...
                                    '07 BMW 118d

Comment

• Iets meer info over die Fuel economy C's:

Mercedes zeigt auf der diesjährigen IAA zwei C-Klasse (W204) Modelle als "Fuel Economy" Edition. Diese FE Modelle werden ab April 2008 für den C 180 Kompressor und den C 200 CDI erhältlich sein.

Der C 180 K erhält in der FE Version nur 1,6 Liter Hubraum statt den 1,8 Liter. Die Höchstgeschwindigkeit steigt auf 233 km/h und der Sprint auf 100 verringert sich von 9,5 auf 9,0s.
                                      Der C 200 CDI Motor wurde auf seine Leistung opitmiert und nicht mehr für die 170 PS Version des 220 CDI.
                                      Ca. 33% des Kühlergrill ist nun verschlossen. Der 180 K und 200 CDI benötigen nicht so viel Kühlluft.

Insgesamt haben die FE-Modelle rund 55kg Gewicht abgespeckt.

Die Preise sollen leicht über den normalen liegen.

Der Verbrauch vom C 200 CDI reduziert sich von 5,7 Liter auf 5,1 Liter. Der des C 180 K von 7,4 Liter auf 6,5 Liter.

Bron: www.jesmb.de

2012-...
                                      '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten

Enkel voor de C-klasse ''Fuel Economy''-edition

Zou je die spiegels ook apart kunnen verkrijgen? Fuel economy spiegels op een C63 ofzo? Dan wordt hij zuiniger!!
                                        Interessant.

De dealer kan dat zeer zeker plaatsen. Ik zou 't meteen doen, da's één van de lelijkste punten van de C weggewerkt.

Stel je voor, een donkere C Avantgarde ZONDER die verschrikkelijke lichtgekleurde olifantenoren.

Comment

7.200 tpm, geen zeven-en-een-half.

En met 't maximumvermogen op 6.500 tpm. En z'n maximumkoppel van 4.000 tot 5.000 tpm, en al 90% van z'n koppel beschikbaar bij 2.500 tpm. En ik weet niet of je er al mee gereden hebt, ik wel en dit is geen "hoogtoerig" blok, zeker niet in de ware zin van het woord. Je kan wel tegen de begrenzer zitten tikken continu (zelfs in 4e en 5e, 'ie heeft tock kracht te over), maar het blok is minstens even impressionant in z'n middengebied. Dit is een beer, géén pieker.

't Is natuurlijk elk z'n mening, maar ik kan een resem hoogtoerige blokken opnoemen waarmee ik gereden heb, en dit is er géén van. En dat is geen verwijt, integendeel: ik vind het de motor oneer aandoen 'm hoogtoerig te noemen.
                                          Correctie, ik druk me verkeerd uit

Ik bedoel dat deze motor veel toeren aankan, voor een blok met een dergelijk slagvolume. Er zijn niet veel blokken met dit slagvolume die deze toeren kunnen draaien alvorens de begrenzer ingrijpt.

In een zekere zin kan je het hoogtoerig noemen.

Comment

Working...
                                          X