Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
't zal aan de vorm liggen. Een 'diepe platte' lijkt altijd groter dan een 'korte hoge'. 't Is mij echter wel al vaak opgevallen dat die laatste handiger zijn. Iets op mekaar stapelen gaat makkelijker dan hoge voorwerpen in mekaar te duwen.
Mijn ma rijdt met een Colt CZ3 1.0 of 1.1 (ik zou het niet weten om eerlijk te zijn maar het is de basis-benzinemotor).
Ik heb er een paar keer mee gereden en ik persoonlijk rij er niet zo graag mee. De motor even buiten beschouwing gelaten vind ik dat de wagen best wat strakker op de baan mocht liggen. Er moet geen sportophanging onder maar heb de indruk dat de wagen nogal springerig reageert. Ook het stuur is 'raar' soms staat dat te strak afgesteld en soms te los. Ik vind het niet fijn allesinds. Zal wel met de electronische bekrachtiging ofzo te maken hebben...
Voor de rest is het wel een heel goede wagen. Redelijk goede materialen in het interieur gebruikt. Buiten de versnellingspook want die ziet eruit en voelt aan alsof die wel eens ooit zou kunnen afbreken Maar voor de rest is het wel oké hoor.
Mijn ma hoor ik toch allesinds niet klagen En qua verbruik zit die denk ik tussen de 7 en 8 liter gemiddeld. Maar als het voor veel autostrades te doen is zou ik al zeker aanraden voor een andere motor te kiezen.
Ik heb zelf een CZ3 1.3 (95 pk), om op EricV's vragen te beantwoorden:
- Hoe rijdt die in het algemeen?
Hij staat nogal hard afgeveerd, helemaal niet ideaal als je veel verkeersdrempels passeert elke dag (ik doe er elke dag 14 ). Qua rijkwaliteiten kan ik eigenlijk enkel met een Peugeot 306 van 10 jaar oud vergelijken .
- En op de autosnelweg?
Veel rol, wind en motorgeluid. Ook op gewone banen zet je de auto liefst zo hoog mogelijk in versnelling. Niet de ideale autosnelweg auto, hoewel je met de 1.3 ook wel meekunt op de Deutsche Autobahn (gaat toch 190 op de gps)
- Hoe zit het met het verbruik?
Bij mij schommelt dat rond de 7 liter met een tamelijk vlotte rijstijl
- En het comfort?
Zoals ik al zei een harde vering. De koppelingspedaal is wel veel lichter als in de 306, en het stuur is heel licht op parkeersnelheid, echt wel handig...
Wat ik wel mis zijn wat meer of grotere opbergvakken. Nu heb je enkel een klein handschoenkastje waar je met moeite het boekje + ehbo-zakje op een kaart insteekt.
Enne... versnellingspook die lijkt af te breken? Dat is een dikke ijzeren staaf met wat rubber aan de bovenkant, je moet al vies doen wilt ge dat breken
Dank je voor al diegene die geantwoord hebben of een pm hebben gestuurd.
Als ik zo hoor is de Colt niet de comfortabelste auto en is de automaat een afrader. Ik hoop dat ik één van volgende weken een poll kan openen over de Colt, maar ik wacht eerst op prijzen van de nieuwe Lancer.
Mijn betoog heeft ericV al via PM ontvangen maar blijkbaar heb ik hier wel een meningsverschil met anderen. Ik vind de sturing en de ophanging wel goed. De Colt stuurt precies maar wel wat zwaar(of strak) en de ophanging is vergelijkbaar met een golf van pakweg zelfde bouwjaar. Maar goed, ieder zijn mening , zaken voor ericV om wat extra aandacht aan te besteden.
Dank je voor al diegene die geantwoord hebben of een pm hebben gestuurd.
Als ik zo hoor is de Colt niet de comfortabelste auto en is de automaat een afrader. Ik hoop dat ik één van volgende weken een poll kan openen over de Colt, maar ik wacht eerst op prijzen van de nieuwe Lancer.
Die zijn er al. Stap je dealer binnen, en je weet 't.
Iets van 17.000 euro basisprijs dacht ik. Vanaf basis echter al wel goed uitgerust. Ga maar 'ns horen.
Wat betreft opbergvakken: het handschoenkastje is inderdaad vrij klein. Maar voorts zijn er toch voldoende opbergvakken? Zoals bvb in de deur, de 3 ronde vakjes op de middentunnel en de twee verticale vakjes naast de blauwe, rechtopstaande 'balk' van de middenconsole ?
Wat het rijden betreft: de Lancer rijdt veel strakker, uiteraard. Je zit veel beter, de auto reageert veel agieler en is veel sportiever. Dat wil echter niet zeggen dat ie niet meer comfortabel is. De vering is een goed compromis tussen wegligging en comfort.
Ik zou zeggen: ga er 'ns mee rijden, en laat eens een offerte maken ! 't Gaat meevallen !
Wat betreft opbergvakken: het handschoenkastje is inderdaad vrij klein. Maar voorts zijn er toch voldoende opbergvakken? Zoals bvb in de deur, de 3 ronde vakjes op de middentunnel en de twee verticale vakjes naast de blauwe, rechtopstaande 'balk' van de middenconsole ?
Die zijn er al. Stap je dealer binnen, en je weet 't.
Iets van 17.000 euro basisprijs dacht ik. Vanaf basis echter al wel goed uitgerust. Ga maar 'ns horen.
Wat het rijden betreft: de Lancer rijdt veel strakker, uiteraard. Je zit veel beter, de auto reageert veel agieler en is veel sportiever. Dat wil echter niet zeggen dat ie niet meer comfortabel is. De vering is een goed compromis tussen wegligging en comfort.
Ik zou zeggen: ga er 'ns mee rijden, en laat eens een offerte maken ! 't Gaat meevallen !
Weet jij dan de prijzen voor een Lancer in luxe-versie met automaat want bij de dealer in de buurt weten ze dat nog niet.
Comment