Hyundai Ioniq 6 gefacelift: totaal ander gezicht
Heftige N kijkt om het hoekje
Hyundai grijpt de Seoul Mobility Show aan om heel wat nieuws uit de doeken te doen. Zo is er bijvoorbeeld de gefacelifte Hyundai Ioniq 6 te bewonderen. Die ziet er behoorlijk anders uit dan we gewend zijn. De heftige N-versie laat zich ook stiekem al een beetje zien.
De Hyundai Ioniq 6 is zonder meer een van de meest extravagant gelijnde auto's die we de afgelopen tien jaar hebben mogen verwelkomen. Aan zo'n ontwerp ga je niet al te heftig meer sleutelen, zou je misschien verwachten. Toch ging Hyundai gewoon vrij rigoureus met de gum over het ontwerp van de neus van de Ioniq 6. In Zuid-Korea schotelt het nu het eindresultaat voor.
Je hoeft geen twee keer te kijken om te zien dat er veel is veranderd. De vrij grote koplampen van het origineel maken plaats voor zeer minimalistische exemplaren. Veel meer dan een streepje ledverlichting met vier losse segmentjes erin is het eigenlijk niet meer. Dat is voor de dagrijverlichting. Een verdieping lager zitten de reguliere koplampen, enigszins verscholen onder de omlijsting van de openingen in de ook geheel nieuwe voorbumper.

Aan de achterkant is het op het eerste gezicht meer bij hetzelfde gebleven. Wel zien we ook hier nieuw bumperwerk, maar de grootste verandering zit een stuk hoger op het achterste. De achterspoiler die onderaan de achterruit zat, is namelijk verdwenen. In plaats daarvan heeft de Hyundai Ioniq 6 nu een wat heftigere ducktail-spoiler net boven de achterlichten. Hyundai schotelt meteen ook een sportiever aangeklede N Line-versie voor, die zich vooral onderscheidt van de subtielere versies met dikkere bumpers met grote openingen erin. Overigens zitten er ook net even wat andere achterlichten op, met de modelnaam centraal tussen de lampen in plaats van erboven.
Hyundai houdt technische informatie vooralsnog geheim, dus op een later moment kunnen we je pas vertellen wat er onderhuids eventueel allemaal nog verandert. Wél kunnen we alvast een blik werpen op het interieur van de vernieuwde Hyundai Ioniq 6. Het meest in het oog springend is het vernieuwde stuurwiel, nu een driespaaks-exemplaar. Hyundai zegt dat het ook de materialen voor de deurbekleding tegen het licht heeft gehouden en het een en ander nu wat hoogwaardiger moet aanvoelen. Voor fans van fysieke knoppen is er goed nieuws: daar zitten er nu heel wat meer van in de middentunnel. Ook is het paneel voor de klimaatregeling wat groter, zodat je minder zit te priegelen.

Hyundai Ioniq 6 N Line
Hyundai Ioniq 6 N
De heftige Hyundai Ioniq 6 N komt er ook aan en staat al verscholen achter de vernieuwde Ioniq 6 en Ioniq 6 N Line. We zien al dat er bovenop de toch al heftigere ducktail nog een flinke spoiler zit en dat er onderaan de auto een flinke diffuser is geplaatst.

Hyundai Ioniq 6 N
Waarschijnlijk krijgt de Hyundai Ioniq 6 N de aandrijflijn die we al kennen van de Hyundai Ioniq 5 N. Dat betekent dat twee elektromotoren samen tot 650 pk vermogen op de been brengen, goed voor een 0-100-sprint in ruwweg 3,5 seconden. In juli presenteert Hyundai de Ioniq 6 N. Waarschijnlijk krijgen we rond diezelfde tijd ook meer te weten over de reguliere vernieuwde Ioniq 6.
Bron: Autoweek





Heftige N kijkt om het hoekje
Hyundai grijpt de Seoul Mobility Show aan om heel wat nieuws uit de doeken te doen. Zo is er bijvoorbeeld de gefacelifte Hyundai Ioniq 6 te bewonderen. Die ziet er behoorlijk anders uit dan we gewend zijn. De heftige N-versie laat zich ook stiekem al een beetje zien.
De Hyundai Ioniq 6 is zonder meer een van de meest extravagant gelijnde auto's die we de afgelopen tien jaar hebben mogen verwelkomen. Aan zo'n ontwerp ga je niet al te heftig meer sleutelen, zou je misschien verwachten. Toch ging Hyundai gewoon vrij rigoureus met de gum over het ontwerp van de neus van de Ioniq 6. In Zuid-Korea schotelt het nu het eindresultaat voor.
Je hoeft geen twee keer te kijken om te zien dat er veel is veranderd. De vrij grote koplampen van het origineel maken plaats voor zeer minimalistische exemplaren. Veel meer dan een streepje ledverlichting met vier losse segmentjes erin is het eigenlijk niet meer. Dat is voor de dagrijverlichting. Een verdieping lager zitten de reguliere koplampen, enigszins verscholen onder de omlijsting van de openingen in de ook geheel nieuwe voorbumper.

Aan de achterkant is het op het eerste gezicht meer bij hetzelfde gebleven. Wel zien we ook hier nieuw bumperwerk, maar de grootste verandering zit een stuk hoger op het achterste. De achterspoiler die onderaan de achterruit zat, is namelijk verdwenen. In plaats daarvan heeft de Hyundai Ioniq 6 nu een wat heftigere ducktail-spoiler net boven de achterlichten. Hyundai schotelt meteen ook een sportiever aangeklede N Line-versie voor, die zich vooral onderscheidt van de subtielere versies met dikkere bumpers met grote openingen erin. Overigens zitten er ook net even wat andere achterlichten op, met de modelnaam centraal tussen de lampen in plaats van erboven.
Hyundai houdt technische informatie vooralsnog geheim, dus op een later moment kunnen we je pas vertellen wat er onderhuids eventueel allemaal nog verandert. Wél kunnen we alvast een blik werpen op het interieur van de vernieuwde Hyundai Ioniq 6. Het meest in het oog springend is het vernieuwde stuurwiel, nu een driespaaks-exemplaar. Hyundai zegt dat het ook de materialen voor de deurbekleding tegen het licht heeft gehouden en het een en ander nu wat hoogwaardiger moet aanvoelen. Voor fans van fysieke knoppen is er goed nieuws: daar zitten er nu heel wat meer van in de middentunnel. Ook is het paneel voor de klimaatregeling wat groter, zodat je minder zit te priegelen.

Hyundai Ioniq 6 N Line
Hyundai Ioniq 6 N
De heftige Hyundai Ioniq 6 N komt er ook aan en staat al verscholen achter de vernieuwde Ioniq 6 en Ioniq 6 N Line. We zien al dat er bovenop de toch al heftigere ducktail nog een flinke spoiler zit en dat er onderaan de auto een flinke diffuser is geplaatst.

Hyundai Ioniq 6 N
Waarschijnlijk krijgt de Hyundai Ioniq 6 N de aandrijflijn die we al kennen van de Hyundai Ioniq 5 N. Dat betekent dat twee elektromotoren samen tot 650 pk vermogen op de been brengen, goed voor een 0-100-sprint in ruwweg 3,5 seconden. In juli presenteert Hyundai de Ioniq 6 N. Waarschijnlijk krijgen we rond diezelfde tijd ook meer te weten over de reguliere vernieuwde Ioniq 6.
Bron: Autoweek





Comment