Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Grande Panda (2024)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Altijd wel fan van de panda geweest, vooral in zijn natuurlijke habitat rond Turijn
        Zo'n mild hybrid zou ik zo privé willen rijden. Zwitsers zakmesje

Comment

Idd, leuk bakje! Het zou ook de redding van Fiat moeten worden en dat lukt precies want de bestellingen zijn niet bij te houden. Helaas duiken er weer problemen op.....

Fiat Grande Panda: te veel bestellingen, Italiaanse werknemers naar Servië gestuurd

Het commerciële succes van de Fiat Grande Panda leidde al snel tot spanningen... aan de productiekant. Twee maanden na de start van de Europese bestellingen, die in slechts enkele weken tijd 15.000 eenheden bereikten, worstelt de Servische fabriek in Kragujevac om de productie bij te benen. Stellantis is daarom begonnen met het sturen van Italiaanse werknemers om het personeelsbestand te versterken.

De productie schommelt momenteel tussen de 80 en 100 voertuigen per dag, terwijl de groep streeft naar zo'n 500 voertuigen per dag. Naast logistieke vertragingen en tekorten aan componenten, met name de eDCT-versnellingsbakken voor hybrides, is het echte probleem de menselijke kant: er zijn meer dan 1.000 werknemers nodig om de fabriek op volle capaciteit te laten draaien. Ondanks intensieve wervingscampagnes in Servië is er onvoldoende lokaal personeel. Daarom besloot Stellantis actie te ondernemen... in Italië.

Melfi heeft voldoende mankracht beschikbaar. Sommige werknemers hebben er daarom mee ingestemd om naar Kragujevac te vertrekken, volgens informatie van de website van Milano Finanza. De voorgestelde voorwaarden: een vrijwillige detachering van zes maanden, de mogelijkheid om elke 45 dagen terug te keren naar Italië, accommodatie en maaltijden worden verzorgd en een dagvergoeding tot € 100. De opdrachtbrieven zijn al verstuurd.

Dit is een strategische context voor Fiat. De Grande Panda is ontworpen om het merk opnieuw op de Europese markt te lanceren. Maar zonder een snelle opstart zouden de levertijden gevaarlijk lang kunnen worden. Eind februari schatten we al een wachttijd van zes maanden voor een nieuwe bestelling. Als er niets verandert aan de productie, zou deze periode nog langer kunnen worden, met het risico dat het aanvankelijke enthousiasme afneemt.

Bron: italpassion.fr

Vertaling Google Translate

Comment

Working...
          X