Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hyundai Tucson (2021)

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Hyundai Tucson (2021)

    EXTRAVAGANT

    DÍT IS DE NIEUWE HYUNDAI TUCSON!

    Hyundai heeft vannacht een hagelnieuwe vierde generatie van de Tucson aan de wereld voorgesteld. De nieuwe SUV is extravaganter dan ooit en komt onder meer met een plug-in hybride aandrijflijn beschikbaar!

    De Tucson die momenteel in de showrooms van Hyundai staat, is daar sinds 2015 te vinden. De technische broer van zustermodel Kia Sportage is daarmee op papier zeker niet meer het jongste model van de Zuid-Koreaanse fabrikant. Hyundai stelt nu de volledig nieuwe vierde generatie Tucson aan het wereldpubliek voor, een SUV die een wel heel uitgesproken exterieur krijgt.

    Hyundai is niet bang. Het merk heeft van de nieuwe i20 een eigenwijs model gemaakt en met deze nieuwe Tucson gaat Hyundai nog een stapje verder. Het uiterlijk van de nieuwe Tucson is overduidelijk gebaseerd op dat van de Vision T, een studiemodel dat vorig jaar in Los Angeles op de beurs stond. Net als die showauto heeft de nieuwe Tucson niet alleen een sterke wigvorm, maar ook opvallende verlichting aan zowel voor- als achterzijde. Aan de voorkant is de ledverlichting ten dele in de grille verwerkt. Parametric Hidden Lights, volgens Hyundai. De gedurfde designtaal die Hyundai over de nieuwe Tucson heeft uitgestort, draagt de naam Sensuous Sportiness. De Tucson is de eerste auto van het merk die volgens die nieuwe huisstijl is getekend. Achterop bestaan de lampen uit twee diagonale ledstrepen die met elkaar verbonden worden door een dunne, snaarstrakke ledstrip die erboven is geplaatst. Leuk detail: de achterruitwisser is onder de achterspoiler weggewerkt en zit dus uit het zicht. Ook opvallend: het Hyundai logo op de Tucson-bips is van glas.


    Ruimte

    Zoals gebruikelijk maakt ook de Tucson bij zijn generatiewissel een kleine groeispurt. De nieuwe Hyundai Tucson staat op een compleet nieuw platform en is 4,5 meter lang. Dat maakt hem 2 centimeter langer dan zijn voorganger. Daarnaast is de SUV met zijn breedte van 1,87 meter 1,5 centimeter langer dan het uitgaande model. Ook groeit de Tucson in de hoogte, al is de groei met 0,5 centimeter tot 1,65 meter hoogte niet heel noemenswaardig. De afstand tussen de voor- en achteras neemt met één centimeter toe tot 2,68 meter. De extra centimeters leveren de achterpassagiers 2,6 centimeter extra beenruimte op. Ook de bagageruimte van de nieuwe Tucson is groter dan die van z'n voorganger. De reguliere benzineversies slokken 620 liter op en kunnen met de achterbank neergeklapt 1.799 liter aan spul meezeulen. Achterin zijn de mild-hybride en hybride varianten met respectievelijk 577-1.756 liter en 616-1.795 liter iets minder ruim.


    Interieur

    Niet alleen het exterieur van de nieuwe Tucson oogt relatief spectaculair, ook de binnenkant van de SUV is behoorlijk markant vormgegeven. Ook hier hoort een fraaie term bij. Hyundai noemt het binnenste van de Tucson namelijk 'interspace'. Het stuurwiel is helemaal 'Hyundai 2020' en dat betekent dat de Tucson net als de nieuwe i20 en familieleden als de Sonata een hoepel met vier opvallend vormgegeven spaken krijgt. Achter het stuurwiel een opvallend laag geplaatst 10,25-inch groot rechthoekig digitaal display dat als instrumentarium fungeert. De indeling ervan valt volledig te personaliseren. De complete middenconsole lijkt uit een volledig glad oppervlak te bestaan. Fysieke knoppen, als we de knop voor de waarschuwingslichten even wegdenken, vindt je er niet. In plaats daarvan geeft Hyundai de Tucson een groot 10,25 inch metend infotainmentscherm met daaronder aanraakgevoelige knoppen voor onder meer de klimaatregeling. Het infotainmentsysteem is helemaal nieuw en valt net als het intstrumentarium volgens Hyundai vergaand aan te passen.

    Een ander opvallend designelement heeft betrekking op de uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem. Bovenaan de middenconsole plaatst Hyundai twee conventioneel vormgegeven exemplaren terwijl de ventilatieroosters voor de bestuurder en de bijrijder verwerkt zijn in een dunne strook die de lijn van het dashboard in de breedte volgt. Het geheel loopt vrijwel naadloos over in het ontwerp van de deurpanelen. Hyundai maakt melding van de beschikbaarheid van over drie zones gescheiden klimaatregeling, geventileerde en verwarmbare stoelen voorin en van een verwarmbare achterbank.


    Motoren

    De nieuwe Tucson komt in Nederland beschikbaar met drie aandrijflijnen die allen geëlektrificeerd zijn. De instapper heeft een van mild-hybrid techniek voorziene 150 pk sterke 1.6 T-GDI onder de kap, een benzinemotor die z'n vermogen via Hyundai's iMT-handbak naar de voorwielen stuurt. Die handbak ontkoppelt zich van de motor zodra de bestuurder het gaspedaal loslaat. Een stap daarboven staat een 230 pk sterke hybride. De Tucson Hybrid heeft een 60 pk sterke elektromotor en een 1,49 kWh groot accupakket. Deze versie is in de basis voorwielaangedreven, maar kan ook met vierwielaandrijving besteld worden. Schakelen in de hybride Tucson gaat altijd middels een zestraps automaat. De sterkst geëlektrificeerde Tucson is de 265 pk sterke plug-in hybride, een stekkerversie waar Hyundai nog geen uitgebreide specificaties van vrijgeeft. Het is overigens niet voor het eerst dat Hyundai een mild-hybride Tucson op de menukaart zet. Het uitgaande model heeft namelijk een mild-hybride 1.6 CRDi diesel op de prijslijst staan.

    Geen nieuw model zonder een uitgebreide reeks veiligheidssystemen, systemen die Hyundai heeft ondergebracht onder de noemer Hyundai SmartSense. De waslijst passieve en actieve systemen omvat onder meer Multi-Collision Braking, Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Lane Follow en Lane Keeping Assist (LFA en LKA), Leading Vehicle Departure Alert (LVDA) en Highway Driving Assist (HDA). Dat laatste systeem combineert Lane Following Assist met de adaptieve cruise control en past onder meer de snelheid aan op basis van kaartgegevens. Ook handig: Blind View Monitor. Dit systeem geeft beelden van het achter- en zijaanzicht van de auto wanneer de bestuurder de richtingaanwijzer gebruikt. De nieuwe Tucson staat vanaf januari 2021 bij de dealers.

    Bron: Autoweek





















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

  • #2
    Prachtig!
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3












      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #4
        FIRST LOOK: 2021 Hyundai Tucson

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #5
          Wat heeft men toch tegen een draaiknop om de temperatuur te regelen?
          Kost dat nu echt zoveel meer dan zo'n capacitief knopje waar je naar moet kijken om het te kunnen bedienen?
          Of is dit puur omdat de rest het ook doet?

          Comment


          • #6
            Alle apen apen alle apen na.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Wat heeft men toch tegen een draaiknop om de temperatuur te regelen?
              Kost dat nu echt zoveel meer dan zo'n capacitief knopje waar je naar moet kijken om het te kunnen bedienen?
              Of is dit puur omdat de rest het ook doet?
              Ik denk dat het niet zozeer om de knopjes gaat, maar meer wat er dan onder het dashboard aan prullerij moet geproduceerd en gemonteerd worden. Dit is, zeker op de montagebanden, een stuk eenvoudiger, lees goedkoper.
              Maar als gebruiker heb ik ook wel liever knopjes.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                Wat heeft men toch tegen een draaiknop om de temperatuur te regelen?
                Kost dat nu echt zoveel meer dan zo'n capacitief knopje waar je naar moet kijken om het te kunnen bedienen?
                Of is dit puur omdat de rest het ook doet?
                Ik zie het probleem niet, dat is toch maar een gewoonte. Het digitale tijdperk is nu eenmaal ingetreden en ik zie een terugkeer nog niet dadelijk gebeuren

                Schitterende auto, hopelijk is de nieuwe Kia Sportage binnenkort ook van dit niveau.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                  Ik zie het probleem niet, dat is toch maar een gewoonte. Het digitale tijdperk is nu eenmaal ingetreden en ik zie een terugkeer nog niet dadelijk gebeuren

                  .
                  Ik zie het probleem ook niet. Ik wijzig de temperatuurinstellingen eigenlijk uitermate zelden.
                  Ik vraag me trouwens af aan welke knopjes men voortdurend zou moeten kunnen prutsen tijdens het rijden.

                  Comment


                  • #10
                    Goe bezig, die Zuid-Koreanen... Enorme evolutie de laatste jaren. En sinds vorig jaar gaat het ook met het design de betere kant op. Met verschillende hybride oplossingen zal ook de fleetwereld stilaan moeten inzien dat de heilige graal niet altijd bij de Europese merken te vinden moet zijn. Hyundai en Kia in het oog te houden.

                    Comment


                    • #11
                      Hyundai Tucson (2020)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #12
                        Tja, ik heb een gruwelijke afkeer van capacitieve knoppen en touchscreen voor zaken die ik tijdens het rijden moet bedienen.
                        Er komt toch ook genoeg kritiek vanuit reviewers, dus ik blijf toch een beetje hopen dat het nog omkeert.
                        Gezien de kosten waar de autoindustrie voor staat, waarschijnlijk echter niet.

                        En ja, ik pas de temperatuur wel regelmatig aan. Staat meestal op 19°C, maar als het buiten 30°C is, mag het zeker wat hoger.

                        Comment


                        • #13
                          Zeer knap geworden!
                          2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

                          Comment


                          • #14
                            knap, buitenzijde oogt nogal futuristisch en binnenzijde vind ik best wel stijlvol. ben vooral benieuwd naar de co2/wltp cijfertjes en aftrekbaarheid voor bedrijven
                            4 rings driver

                            Comment


                            • #15






                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Wauw.... Ik mis nog een paar plooitjes en hoeken...
                                Over designed wat mij betreft.
                                En die vierkant wielkasten heb ik nog op geen enkel model mooi gevonden.
                                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                                Comment


                                • #17














                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    HYUNDAI TUCSON ALS SPORTIEVE N-LINE

                                    Hyundai brengt straks een sportief aangeklede N-Line uitvoering van de nieuwe Tucson. Het merk laat alvast de eerste foto's van de Tucson N-Line zien.

                                    Er gaan al even geruchten dat Hyundai de nieuwe Tucson op termijn in een knalhard N-kostuum perst, een sportoutfit die we kennen van auto's als de i30 N en van de recentelijk onthulde i20 N. Mochten de heren en dames van Hyundai's N-divisie inderdaad met een Tucson N komen, dan laat die topversie vast nog even op zich wachten. Om het wachten te verwachten, komt Hyundai straks met de Tucson N-Line!

                                    De Tucson N-Line wordt net als de N-Line-versies van auto's als de i10, i20, i30 en Kona overgoten met een licht pittige kruidenmix die onder meer uit sportief ogende bumpers, fors lichtmetaal en aangepaste uitlaateindstukken bestaat. Om die wielen zijn waarschijnlijk, net als bij de i30 N-Line, Michelin Pilot Sport-banden gevouwen. Andere N-Line-ingrediënten hebben betrekking op de standaarduitrusting. Reken onder meer op een uitgebreid pakket veiligheidssystemen, nep-lederen bekleding met suède afwerking, elektrish verstelbare en verwarmbare stoelen, parkeerpiepers rondom en privacy glass.

                                    Het is nog niet bekend wanneer Hyundai de Tucson N-Line presenteert.






                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hyundai Tucson (2020): SUV - eerste check

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20
                                        edit.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X