Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroën Ami (2021)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Maar of je auto "voor in de stad" nu 2m41 of 4m21 is maakt toch geen verschil ? Ja, uiteraard maakt het verschil, de tweede zal veel praktischer zijn dan deze. Met de eerste kun je je verplaatsen, maar dat is het. Daar kun je nog geen schoendoos in kwijt, toch ?
    En uiteindelijk zal je er ooit toch eens moeten een steenweg mee berijden, brr, ik ben bang om daar over te dromen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
      En uiteindelijk zal je er ooit toch eens moeten een steenweg mee berijden, brr, ik ben bang om daar over te dromen.
      en zeker als er dan rondom jouw 5 cybertrucks rijden ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten
        smartphone als infotainment scherm, top idee waar ik van verschiet dat ze er nu pas mee afkomen ipv te kloten met zelf apps te ontwikkelen + ipv halvelings een tablet te integreren moeten ze nu enkel een dockingstation voorzien.
        Is bij VW met de Up al jaren zo.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

en zeker als er dan rondom jouw 5 cybertrucks rijden ofzo
          5 jaar met een smart over de ring van antwerpen en de haven tss de échte trucks gedokkerd :smileymetstierekloten:

liever met zoiets hoog en overzichtelijk dan met een elise of een countach in feite

maar het beeld van een ami tss 5 cybertrucks is wel geweldig grappig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ikzelf kom ook zelden met mijn auto in de stad, helaas denkt veel volk daar anders over

Dus als alternatief voor wat er daar nu allemaal rondrijdt vind ik deze nog niet zo slecht
            Dit is gemaakt om je te verplaatsen in de stad, daarbuiten is het waardeloos. Maar als er nu iets is waar er in steden aanbod genoeg van is is het iets om je te verplaatsen in de stad. Dit heeft niet als doelgroep mensen die is naar de stad gaan.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

‘t zijn ook niet de Belgische ‘grote’ steden waarvoor Citroën dit ontwikkeld heeft, maar andere grotere Europese steden waar er wel een (beperkt) publiek kan zijn. Een deel die in de stad wonen en meer en meer gebruik maken van deelauto’s voor een deel van hun verplaatsingen, en een ander deel die aan de randen leven en dit als tweede/derde auto gaan kunnen gebruiken, louter voor verplaatsingen naar het centrum.

Belangrijk zal zijn hoe, in het geval van deelsystemen, het opladen en beschikbaar houden van de wagens georganiseerd wordt.
              Qua prijzen is dit wel een serieus aantrekkelijk aanbod om deelsystemen op te zetten. Het feit dat dit ook in aanmerking komt voor gebruik door jongeren is een extra troef.

Ik dacht overigens dat er ook een versie komt die tot 85 km/u zou kunnen.
              Last edited by ; 01/03/2020, 09:07.

Comment

zat gisteren ook aan parijs te denken als je daar van noord naar zuid moet is het best ff karren...maar die steden hebben bijna allemaal - zoals josenjef zeggen -een perfect werkend metro-net

china of india mss
                Last edited by bobo; 01/03/2020, 09:17.

Comment

Dat metro-net is inderdaad wel goed, maar wordt ook niet door iedereen en in alle omstandigheden als de voorkeursoplossing gezien.

Ik heb kennissen die enkele km buiten de ring van Parijs wonen. Zij keken uit naar de voorstelling van deze en zullen blij zijn met de prijzen die vermeld worden. Zij zien dit niet als een vervanger van het openbaar vervoer, maar als een aanvulling. Voor de woon-werk en andere verplaatsingen tijdens de week zijn zij niet van plan om te switchen naar een voertuig. Maar tijdens de weekends en soms ‘s avonds waarbij ze naar andere/meerdere plaatsen binnen de stad gaan, zijn ze niet altijd zo tevreden met de metro. Heeft te maken met locaties, tijdstippen en veiligheid.
                  Vandaag hebben ze een Prius 3, maar zij willen dit combineren met de Peugeot 605 van één van de ouders die nu al een paar jaar stilstaat en die gebruikt kan worden voor langere afstanden. Een kleine, betaalbare elektrische stadswagen voor de korte verplaatsingen in Parijs, daar kijken ze naar uit. Waarbij ze er op rekenen dat steden voor dergelijke voertuigen toch de nodige regelingen gaan treffen.

Ik denk dat Citroën hier ook op anticipeert. Als er nog gelijkaardige wagentjes op de markt komen, dan kunnen steden daar op inspelen, vooral als een aanvulling op openbaar vervoer. Ik kan best begrijpen dat daar nog wat tijd over zal gaan. De steden gaan geen regelingen treffen zonder dat er een concreet aanbod op de markt bestaat. Citroën steekt hier voor een stuk zijn nek uit. Zien wat het wordt binnen enkele jaren.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Alleszins kun je zoiets kops parkeren en met de smart vond ik in de drukke straat waar ik woonde vroeger altijd plek, gewoon omdat er geen enkele andere auto inpaste

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

https://de.motor1.com/reviews/443185...ami-2020-test/
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

2021 Citroen AMI - Review

Comment

Citroen AMI review: is this the weirdest car of 2020?

Comment

nu vind ik een spring veel meer 2cv of r4 dan deze ami

Comment

Comment

CALIMERO ZOEKT EEN BAAN

CITROËN AMI ALS MINUSCULE BESTELAUTO

De kleine aaibare stadsrakker van Citroën die luistert naar de naam Ami blijkt zich prima te lenen voor een bestelversie. Dit is de Citroën My Ami Cargo, een minuscuul elektrisch bedrijfswagentje.

De Citroën Ami is anno 2021 iets heel anders dan je op basis van zijn naam zou denken. De Ami is tegenwoordig namelijk een piepklein elektrische stadsautootje dat in diverse landen niet alleen al te koop is, maar ook via een abonnement voor je deur te parkeren valt. De ook als deelautootje in te zetten Ami is slechts 2,41 meter lang en is daarmee nog 9 centimeter korter dan de eerste generatie Smart CityCoupé/Fortwo. Dat de vierkante Fransman slechts plek biedt aan twee personen, is natuurlijk geen verrassing. Dat Citroën in de Ami ook een geschikt bestelwagentje ziet, is dat wel.

Citroën Ami

De Citroën My Ami Cargo, zoals de bestelversie feitelijk heet, moet het zonder bijrijdersstoel doen. Citroën plaatst er een kunststof bak in waarin je afgaande op deze foto's in ieder geval een doos kwijt kunt. De totale opbergruimte in de My Ami Cargo bedraagt volgens Citroën 400 liter, al bedraagt de ruimte onder de afdekklep zelf 260 liter. Het maximale laadvermogen is vastgesteld op 140 kilo. De meerprijs ten opzichte van de reguliere Ami bedraagt volgens Citroën €400. In Frankrijk heeft de Ami een vanafprijs van €6.900. Een snelle rekensom leert dat de My Ami Cargo er zo'n €7.300 gaat kosten.

Citroën ziet in de My Ami Cargo een veiliger alternatief voor twee of zelfs driewielige voertuigen die koersdiensten gebruiken. Ook voorziet Citroën voor de My Ami Cargo een toekomst bij lokale nutsbedrijven, slotenmakers, op bouwterreinen om documenten en gereedschap van A naar B te rijden en op bijvoorbeeld campings. Of de golfbaan ook tot het toekomstige domein van de Ami hoort? Het zou zomaar kunnen.

Comment

Nu ook als Opel verkrijgbaar:

KLEINER FREUND

OPEL ROCK-E IS DUITS STADSVRIENDJE

Opel heeft een even zo nieuwe als compacte elektrische auto gepresenteerd: de Rocks-E. De Rocks-e is een kleine elektrische tweezitter die specifiek bedoeld is voor gebruik in de stad. Wie het EV-nieuws rond Stellantis-zustermerk Citroën de laatste jaren op de voet heeft gevolgd, komt de auto ongetwijfeld bekend voor.

De Rocks-E is voor Opel helemaal nieuw, maar de auto zelf kennen we al een tijdje. In feite is de Opel Rocks-E namelijk een Citroën Ami waar Opel zijn eigen designsausje overheen heeft uitgegoten. Net als de Ami is de Opel Rocks-E volgens de Nederlandse wetgeving geen auto, maar een brommobiel of microcar. Dat betekent dat je er geen B-rijbewijs voor nodig hebt en je het guitige EV'tje al vanaf 16-jarige leeftijd met een brommerrijbewijs legaal door de stad mag loodsen.

Net als de Citroën Ami is de Opel Rocks-E 2,41 meter kort, wat de kleiner Freund nog 9 centimeter korter maakt dan de eerste generatie Smart Fortwo (City Coupé). De 471 kilo lichte elektrische stadsrakker heeft een 5,5 kWh accu waar een 8 pk sterke elektromotor z'n energie uit put. Z'n topsnelheid bedraagt logischerwijs een bescheiden 45 km/h. De actieradius bedraagt zo'n 75 WLTP-kilometers. Thuis aan het stopcontact is de Rocks-E in 3,5 uur weer helemaal vol te laden. Opel levert een adapter waarmee je de Rocks-E ook in een publieke laadpaal kunt prikken.

Opel Rocks-E

Vanbuiten is de Rocks-E overduidelijk Opel's versie van de Citroën Ami, wat betekent dat het onderste deel van de carrosserie helemaal symmetrisch is vormgegeven. Opel's versie heeft een ander inzetstuk in z'n neus, compleet met dieper liggende strook rond de ronde led-dagrijverlichting en de achterlichten waarmee Rocks-E een meer Opel-achtig voorkomen krijgt. De Rocks-E heeft andere wielen dan de Ami en ook de inzetstukken in de voor- en achterbumper zijn net even anders dan die van z'n Citroën-broertje.

Opel Rocks-E

De Opel Rocks-E, wiens naam een verwijzing is naar de optisch stoerder aangeklede versies van de inmiddels ter zielen gegane Karl en Adam, is vanaf de herfst van dit jaar in Duitsland beschikbaar. De Rocks-E doet later andere markten aan. Welke dat zijn, zegt Opel in een reactie aan AutoWeek nog te onderzoeken. Of de Rocks-E naar Nederland komt, is op dit moment dan ook nog niet te zeggen.

Comment

Ik wil 'm! De Citroën AMI is briljant (een nieuwe auto voor 20 Euro per maand in NL)

Comment

Dat is toch geen auto, een ligier noem je toch ook geen auto.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

wel een heel stuk goedkoper als een ligier, en ook weer hier kan het toch voor veel mensen een 2de auto zijn (als ze zich erover kunnen zetten en hun haat voor dat segment opzij schuiven)

aanbetaling is €3600, das minder als een vespa scooter 45 per uur en dan 20 in de maand , mag ook vanaf 16

er is hier een brommobiel dealer en die dingen sjezen hier best veel rond, dan is dit véél beter, ocharme die man...hoewel zijn showroom nu ook vol electrisch spul staat

Welkom bij Auto45.be, de leverancier van brommobielen in België. Dit zijn auto's die 25 of 45 km/u rijden en waar je geen rijbewijs voor nodig hebt.

Comment

Working...
                                          X