Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen ID.3 (2020)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zou eigenlijk ook wel 1 op 1 test willen zien bij 7 en 14 graden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ongetwijfeld, net als Hyundai.

Morgen trouwens een proefrit met de nieuwe Tucson.
      Zéér knap die nieuwe hybride

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• hyundai / kia hebben een voorsprong op VW wat betreft EV techniek, VW heeft op zich al een mooie inhaalbeweging gemaakt met de ID.3 (zeker omdat ze met dat MEB platform goed vooruit kunnen voor alle nieuwe modellen), maar ze zijn er nog niet helemaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Zéér knap die nieuwe hybride
          Idd! Het is voorlopig nog niet voor mij maar voor een kameraad die zijn Tiguan in de frut gereden heeft en nu deze zou willen. Benieuwd! Zal na de proefrit wat foto's en bevindingen in het Tucson topic posten.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            lijkt me dat kia zijn 'shit' beter op orde heeft dan VW

dan mag VW nog met software updates komen, dat probleem met de warmtepomp krijgt ge daar toch niet mee opgelost. Zijn daar eigenlijk cijfers van welke COP en SPF die pomp heeft?

En bijkomend en algemene opmerking: voor huizen is er duidelijk de regel dat een warmtepomp moet gedimensioneerd zijn, maw aangepast aan de warmtevraag om de pomp niet te zwaar te belasten en zo slijtage te vermijden. Alsook is te vermijden dat de pomp te korte intervallen gaat gebruiken omdat bij de opstart telkenmale de compressor teveel belast wordt. Daarvoor dat men beter een buffervat installeert dat eens de pomp aanspringt men die een tijdlang kan laten werken en het teveel aan geproduceerde warmte in het buffervat opslaagt om die op een later moment te gebruiken.
            Hoe lost men dat in een auto op?
            Voor een woning is dat een lucht/water warmtepomp . Haalt zijn warmte uit de lucht en geeft dat af aan water . In een wagen is dat een lucht/lucht warmtepomp . Die bestaan ook voor een woning maar worden niet veel gebruikt .
            2015 Nissan Leaf Acenta .
            1986 Lamborghini Jalpa

Comment

• dat weet ik ook, maar dat geeft nog steeds geen antwoord op de vraag COP en SPF? Want als ik de vergelijking tussen ID3 en Nero vergelijk, dan doet die laatste zijn WP toch wel gevoelig beter zijn best. Bij de ID3 quasi geen verschil tussen zonder of met WP.

En zelfs een lucht-lucht WP moet voldoende lang kunnen werken om geen compressorschade te krijgen.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Ik doe er deze week een testrit mee.. keep you posted.
                Ik lees net je bevindingen,wel leuk dat je in het rijden voelt dat het een RWD is. Dat geeft de auto karakter....
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik heb nog niet met de ID3 gereden maar kan me perfect voorstellen dat RWD een pluspunt is.

Comment

• Eén van de pluspunten: korte draaicirkel voor een wagen met een wielbasis van 2.75 m (10.2 m)
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Ik heb nog niet met de ID3 gereden maar kan me perfect voorstellen dat RWD een pluspunt is.
                      Iemand ervaring met een EV met RWD in sneeuw ?
                      Vermits een EV onmiddellijk alle koppel beschikbaar heeft ?
                      Is er zoiets als snowmodus ?

Comment

• RWD en sneeuw is sowieso altijd een slechte combinatie hé?

Comment

• Bij EV's valt dat volgens mij goed mee want er ligt veel gewicht op de achteras.

Last edited by sunking; 17/12/2020, 15:00.

Comment

• Interessant: https://electrek.co/2020/12/17/study...ks-big-on-evs/
                            German VW dealers failed to recommend the brand’s flagship electric car, the ID.3, to secret shoppers with a “suitable driving profile,” according to a new study by Greenpeace. Out of 50 dealers visited, only eight of them (16%) recommended the ID.3, and the percentage was even lower (4%) for customers who didn’t specifically mention they were considering the ID.3.

Comment

• Het lijkt me vrij logisch dat ze deze wagen niet aanprijzen. Als je als dealer een wagen vol kinderziektes verkoopt, is er een grote kans dat je een klant verliest.
                              Renault zal ook wel veel klanten hebben verloren met die slechte Laguna.
                              ​​​​​

Comment

• hoewel de shoppers dus zelf wel aangaven een id3 te zien zitten

studie preciseert zelf dat de dealers hogere marge hebben op verbrandsmodellen, tja...(en wrs minder garantiegevallen op verbranding en minder inkomsten uit onderhoud op ev)

Comment

• De langverwachte, volledig elektrische Volkswagen ID.3 mag zich bewijzen tegenover de eveneens nieuwe Peugeot e-2008. De Hyundai Kona electric doet ook mee a...

in deze test wint de kona het nog steeds van de ID3 (de e-2008 brengt het er nog bekaaider vanaf)

Comment

• Van mij mogen ze hun vodden nog wat bijhouden tot ze hun winkel technisch beter op orde hebben en de prijzen op de modale automobilist zijn afgestemd. In afwachting blijf ik wel lustig met mijn ICE rondkachelen.

Comment

https://www.youtube.com/watch?v=b54liahk8qA

in deze test wint de kona het nog steeds van de ID3 (de e-2008 brengt het er nog bekaaider vanaf)
                                      Catalogusprijs van de 64 kWh kona is in B wel gewoon 46500/ 49999 EUR . Hij staat tijdelijk in de aanbieding voor 40/44 kEUR omdat er een nieuwe aankomt.

Mijn collega gaat een ID.3 tech aanschaffen, dat is de ID.3 met de grootste accu (82kWh). Hij krijgt er ook nog wat korting bij (leasing), en die komt tussen de twee versies van de Huyndai uit. De laadsnelheid van die ID.3 aan een snellader is 125 kW (de Kona 77 kW) en zou in 2022 opgetrokken worden naar 170 kW, zodat hij 2.5 zo snel oplaadt als de Kona.

Bovendien is de Kona gewoon heel erg krap qua interieur (ik ben de wagen vorig jaar eens gaan bekijken, echt heel klein).
                                      De ID.3 is qua bediening wel apart, maar volgens mij ben je dat na 2-3 weken ook gewoon.
                                      Voor dezelfde prijs zou ik gewoon zelfs niet twijfelen tussen die twee auto's.

Comment

• Tja ik heb zelf al geregeld met een kona gereden en dat ding zit wel zeer degelijk in elkaar, ik kan daar niet veel negatief op zeggen (buiten dat hij niet zo plezant rijdt als een tesla). met 400 km range ga je ook niet vaak moeten snelladen, de ergonomie is ook gewoon in orde (i.t.t. de ID3) .
                                        En idd die is nu te krijgen voor 40k en dat is een scherpe prijs voor een auto met zo'n goede range en uitrusting.
                                        De kona is niet erg ruim maar ik zou hem ook niet krap noemen. ik zit er met mijn 1m94 comfortabel in en de kofferruimte is met 330 liter niet veel kleiner dan die van een ID3. Wil je meer ruimte, dan heb je voor dezelfde prijs een kia e-niro.

Zo'n id3 met grote batterij heeft maar 4 zitplaatsen dacht ik? (wegens gewicht)

Nee de ID3 heeft me niet geheel kunnen overtuigen.
                                        - plastiek interieur
                                        - gebrekkige software
                                        - onergonomische bediening
                                        - versie met grote batterij is trager en heeft maar 4 zitplaatsen
                                        - ziet er niet lelijk uit, maar na 2 keer ben je er op uitgekeken

Misschien hebben ze hem bewust zo plastiekerig gemaakt, opdat mensen toch nog voor een golf zouden kiezen?

Comment

Tja ik heb zelf al geregeld met een kona gereden en dat ding zit wel zeer degelijk in elkaar, ik kan daar niet veel negatief op zeggen (buiten dat hij niet zo plezant rijdt als een tesla). met 400 km range ga je ook niet vaak moeten snelladen, de ergonomie is ook gewoon in orde (i.t.t. de ID3) .
                                          En idd die is nu te krijgen voor 40k en dat is een scherpe prijs voor een auto met zo'n goede range en uitrusting.
                                          De kona is niet erg ruim maar ik zou hem ook niet krap noemen. ik zit er met mijn 1m94 comfortabel in en de kofferruimte is met 330 liter niet veel kleiner dan die van een ID3. Wil je meer ruimte, dan heb je voor dezelfde prijs een kia e-niro.

Zo'n id3 met grote batterij heeft maar 4 zitplaatsen dacht ik? (wegens gewicht)

Nee de ID3 heeft me niet geheel kunnen overtuigen.
                                          - plastiek interieur
                                          - gebrekkige software
                                          - onergonomische bediening
                                          - versie met grote batterij is trager en heeft maar 4 zitplaatsen
                                          - ziet er niet lelijk uit, maar na 2 keer ben je er op uitgekeken

Misschien hebben ze hem bewust zo plastiekerig gemaakt, opdat mensen toch nog voor een golf zouden kiezen?
                                          Sorry, maar de Kona is van binnen ook gewoon één grote verzameling harde plastiek en alle knoppen zien er onwaarschijnlijk goedkoop uit. Dat was het eerste dat me opviel toen ik die wagen zag. Ik zeg niet dat hij niet goedkoop is; ik zeg dat een ID.3 met meer range en dezelfde uitrusting krek even veel kost.

Ik ben geen 1.94m maar je kan gewoon niet met vier volwassenen comfortabel in de Kona (ik had moeite om achter mezelf te gaan zitten). Ik heb twee bijna volwassen zonen.

De software bij VW is ondertussen al geupdate (nieuwe ID.4 wordt uitgeleverd met volledig functionele versie van de software, ID.3 worden geupdate over de komende maanden, en hebben na die update ook OTA)

En 400 km range? Maak daar iets meer dan 300 km van bij 120 km/h. Voor mijn tweemaandelijkse professionele verplaatsingen over 600-700 km (autostrade) ruim onvoldoende, want daarna sta je heel lang te wachten voor de wagen terug opgeladen is (ik schat dat ik dan twee laadbeurten nodig heb, die beiden 15-20 minuten langer duren dan bij de ID.3).

Comment

Working...
                                          X