Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik vind het een prachtige auto, maar ik vrees dat hij niet geweldig gaat verkopen omdat iedereen op veilig speelt:
- interieurruimte achterin is niet super
- C-stijl
- grote motoren met relatief weinig vermogen
- SkyActive-X waar men bang gaat zijn voor betrouwbaarheid
Als Mazda een betaalbare EV maakt met dit design, ben ik zo verkocht!
Niet iedereen is te vinden voor die kleine turboblokjes, maar je hebt gelijk, 100-120pk was wat weinig, de nieuwe Skyactive X doet met z'n 180pk toch al beter, niet....
Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.
Zelf vind ik het ook mooi dat Mazda niet aan downsizing doet, al moet ik toegeven dat ze het met een 2.0 met 120pk toch moeilijk gaan krijgen tov de concurrentie die met 1.0 blokjes deze pk's ook bieden.
Dan liever als Toyota, geen downsizing, maar hybridetechnieken...
Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.
Zelf vind ik het ook mooi dat Mazda niet aan downsizing doet, al moet ik toegeven dat ze het met een 2.0 met 120pk toch moeilijk gaan krijgen tov de concurrentie die met 1.0 blokjes deze pk's ook bieden.
Dan liever als Toyota, geen downsizing, maar hybridetechnieken...
En wat is er niet heel positief?
Steeds dezelfde terugkomende zever van beperkt motorenaanbod en optielijst?
Trouwens er bestaat ook een hybride-versie van de 3, maar niet in dit piepklein landje, België.
Over de dieselmotor gesproken: opvallend genoeg bood die het meeste rijplezier tijdens onze eerste kennismaking. Misschien was het contrast met de wat makke atmosferische benzinemotor te groot, die met tegenzin toeren leek te maken en weinig geïnspireerd klonk.
Trouwens er bestaat ook een hybride-versie van de 3, maar niet in dit piepklein landje, België.
Huh? De 2.0 benzine met 122pk is toch een hybride. Een milde hybride weliswaar.
Maar ik heb geen weet van volledig hybride versies momenteel in andere landen, jij wel?
In de VS, toch een land met zeer veel hybride varianten van auto's, komt er geen hybride versie.
Wel de 2.5l zonder turbo uit de CX5 en de Mazda 6. En later ook de skyactiv-x natuurlijk.
*edit*
Bij vroom spreken ze van het recupereren van remenergie om comfortopties aan te sturen.
Op mazda.de spreken ze over ondersteuning van de motor (en ondersteuning van comfortopties)
Huh? De 2.0 benzine met 122pk is toch een hybride. Een milde hybride weliswaar.
Maar ik heb geen weet van volledig hybride versies momenteel in andere landen, jij wel?
In de VS, toch een land met zeer veel hybride varianten van auto's, komt er geen hybride versie.
Wel de 2.5l zonder turbo uit de CX5 en de Mazda 6. En later ook de skyactiv-x natuurlijk.
*edit*
Bij vroom spreken ze van het recupereren van remenergie om comfortopties aan te sturen.
Op mazda.de spreken ze over ondersteuning van de motor (en ondersteuning van comfortopties)
Although it's not destined for the UK market any time soon, this Mazda hybrid offers a more stylish alternative to established players like the Toyota Prius
In die autoweek video review spraken ze van 24V mild hybrid, die bvb motortoerental juist zet bij schakelen.
Ik heb geen probleem met 2 liter met 120pk, hoewel ik wel vind dat zo'n sportief gelijnde auto wat meer vermogen mag hebben.
Maar belasting technisch is die wel pakken duurder dan een 1.0 turbo met hetzelfde vermogen.
Als dan die 1.0 turbo ook meer koppel paraat heeft...
Comment