Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet slecht maar totaal geen fan van die lange tablet op het dash.
Ook geen fan maar het went wel... ik heb het geluk gehad om een reeks testritten te doen met enkele toppers van Mercedes, oa. E63s en de GT 4deurs 63S, beiden beschikken over de lange tablet, ik zie het niet graag maar hoe vaker ik met zo'n wagen rij met die tablet hoe minder lelijk ik het vind .. dus bij de laatste testrit vorige week met de GT stoorde ik me er eigenlijk al helemaal niet meer aan. Na nieuwjaar ritje met de GT-R , zal plezant worden denk ik.
Idd, Ik heb mij de laatste jaren voorzien voor langdurig rijplezier, nu is het moment aangebroken om mijn wagens "op" te rijden alvorens een nieuwe aan te schaffen.
Jaja
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
ook die koekoek kunnen ze erg mooi digitalisren hoor
Stel u voor
Ik zag de dinsdag bij een klant op de parking een Levante staan. Dus even een blik in geworpen, maar ik kreeg het er niet warm van. Het was precies ne vermomde Stevio met antieke klokken in. Mss zijn er wel liefhebbers die liever geen digitaal dashboard hebben en dan zit ge bij VW en bv BMW goed, want daar kunt ge kiezen. Maar als ik mijne volgende moet gaan kiezen zijn de modellekes met antieke klokken sowizo al een no-go. Eens digitaal gewoon hé
Mij gaat het vooral om de integratie van het digitale. Zoals bij Audi vind ik het zeker niet verkeerd, al zou ik daar momenteel ook nog durven kiezen voor de analoge tellers. Maar bij Mercedes stoort het mij gigantisch hard dat er geen moeite in gestoken is qua integratie. "Hier, 2 tablets, trek er uw plan mee"
Mij gaat het vooral om de integratie van het digitale. Zoals bij Audi vind ik het zeker niet verkeerd, al zou ik daar momenteel ook nog durven kiezen voor de analoge tellers. Maar bij Mercedes stoort het mij gigantisch hard dat er geen moeite in gestoken is qua integratie. "Hier, 2 tablets, trek er uw plan mee"
Ik zou niet weten waarom ik nog voor analoge tellers zou kiezen. In mijne Tiguan vind ik het een zeer aangenaam iets en oogt ook zeer proper in de auto. Denk ik ik een enorme wenperiode zou hebben moest mijne volgende wagen terug analoge klokken hebben. De kans is ook klein dat ik uiteindelijk ook overstag zou gaan voor een wagen die geen digitaal kan aanbieden.
Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Mijne baas heeft het gedaan van analoog naar digitaal, terug naar analoog, maar nu weer digitaal. Kwestie van wennen zegt hij, maar is weer blij dat het terug digitaal is.
Het fijne aan digitale tellers zijn ook wel de aanpassingsmogelijkheden.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ik zou ze op de oude klokken laten staan omdat die uiteindelijk het duidelijkst zijn, er zal mss een generatie zijn die de klok niet meer herkennen uit de stand wijzers op eerste zicht, maar ik ben nog niet zo
ik kijk nu al nooit meer naar de teller met wijzers of tis mijn toerenteller... voor snelheid altijd naar een digitaal cijfer int midden van de display
ik kijk nu al nooit meer naar de teller met wijzers of tis mijn toerenteller... voor snelheid altijd naar een digitaal cijfer int midden van de display
Idem hier, dit is mijn geprefereerd scherm momenteel, hoewel 1001 mogelijkheden
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
Ik ook, al van in 2010 toen ik mijn Citroën C4 kocht. (al was dat een digitaal scherm uit de jaren stillekes)
Ik ben er toch op verschillende vlakken serieus op vooruit gegaan met de C4 in te ruilen voor de Megane
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
ik zou ze op de oude klokken laten staan omdat die uiteindelijk het duidelijkst zijn, er zal mss een generatie zijn die de klok niet meer herkennen uit de stand wijzers op eerste zicht, maar ik ben nog niet zo
Bij mjne Tiguan zijn de klassieke klokken saai. Staat bij mij op ‘bestuurderssystelen’ of zoiets. Normaal staat onderaan zeer klein de symbolen van de lane assist en de ACC. Dat staat dan in het midden van mijn toerenteller n het groot warbij ge direct ziet of hij een auto detecteerd of niet en of hij de lijnen detecteerd.
Zo kunt ge dan bv ook off-road zetten waarbij ge dan campass en hellingshoek in de klokken krijgt. Maar met nen Tiguan lijkt me da ni nodig
Ik vind sowizo de navigatiekaart tussen de klokken enorm fijn. Hoef ik niet meer de hele tijd naar da scherm int midden te kijken.
In ieder geval zijn er bij elke instelling nog wijzers. Het is vooral de info in de klokken en er tussen die ge veranderd.
Ik heb hier nu ook al wel enkele collega's die problemen hadden met hun digitale tellerpartij, met als resultaat dat ze gewoon naar een zwart scherm zaten te staren. Handig!
Ik heb hier nu ook al wel enkele collega's die problemen hadden met hun digitale tellerpartij, met als resultaat dat ze gewoon naar een zwart scherm zaten te staren. Handig!
Once you go black
Zelf nog niet aan de hand gehad bij mijne VW. Bij mijn Citroëns kwam dat wel al eens voor, maar dan op het scherm van de navi.
liever analoge weergave van de snelheid: uw brein kan dat veel rapper verwerken dan de immer veranderende cijfertjes. Liever dan een HUD waarbij ge uw ogen niet meer van de weg moet halen.
liever analoge weergave van de snelheid: uw brein kan dat veel rapper verwerken dan de immer veranderende cijfertjes. Liever dan een HUD waarbij ge uw ogen niet meer van de weg moet halen.
Dat zou mss kunnen, maar ik heb liever toch de veranderde cijferkes . Heb dat als eerste op mijne C5 gehad en ben dat zo gewoon geraakt, dat ik eigenlijk echt moet wennen om naar de wijzers te zien als ik in een andere wagen rij met analoge klokken. Bij de Tiguan staat het gewoon in het klein in de klok van de kilometerteller en ik kijk steeds daarnaar en niet naar de wijzers. Ik kan het ook in het groot in het midden van mijne dash zetten, maar dan kunnen de andere zaken weer niet (heb daar nu steeds de kaart staan).
Een HUD is idd ook wel iets fijns. Op de DS5 was dat vooral goed voor de snelheid digitaal te zien. De navigatie verscheen er ook op, maar quasi waardeloos. Bij de Tiguan nog aan zitten twijfelen, maar de verkoper zei zelf dat AID en HUD samen overkill zou zijn. Ik kan natuurlijk niet vergelijken, maar ik mis de HUD niet.
Comment