Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dit weekend voor het eerst er verschillende gezien, en vond de achterkant net echt mooi
Ik heb eentje in antracietgrijs en eentje in het zwart gezien, ik heb een aftermarket tjoening gevoel als ik die volledig zwarte achterkant zie... no go voor mij ... het had een veel mooiere wagen kunnen zijn op dat vlak...
Vrijdag een testrit gedaan met een Allure 1.5 hdi automaat.
Auto was voorzien van zo'n beetje alle mogelijke opties, denk ik, dus even mijn verslagje.
Het was nu de derde keer dat ik in de auto zat, maar de eerste keer buiten en al rijdend.
Wat me bij de productiemodellen nog meer opvalt dan voordien, is de écht nog verbeterde afwerking.
Ik zou zelfs bijna Audi niveau in de mond durven nemen. Dashboard is echt een streling voor het oog en de middenconsole en afwerking van de deuren voelt heel solide en soft touch aan.
Het zoveel besproken kleine stuurtje vond ik vanaf het begin geen enkel probleem. Je zet het gewoon mooi laag en je kijkt er heel mooi boven naar de tellerpartij. Toen ik achteraf terug in mijn Volvo kroop na anderhalf uur, leek het wel of daar een vrachtwagen stuur in stond. Het went dus wel heel erg snel.
De 1.5 hdi is natuurlijk geen sprintwonder maar hij doet zijn werk zeer stil en beschaafd en trekt eigenlijk heel vlot mee in het huidige verkeer. Voor mij persoonlijk zou ik hier geen power aan te kort komen, al zal de 2 liter toch nog wel net wat soepeler en aangenamer zijn uiteraard.
Het was even zoeken naar de juiste zitpositie in combinatie met het lage stuur, maar eens gevonden kon ik toch weer de érg goede zetels appreciëren die ik ook al kende uit mijn vroegere 508.
Prima zitmateriaal, al zit ik met de lage zitpositie toch nog steeds in dubio.
Achteruitrijcamera heeft een betere resolutie dan ik verwacht en de lane assist vond ik veel intuïtiever en minder opdringerig dan diegene die ik al reed van VAG en Volvo.
Hét aangenaamst was ik verrast door het rijgedrag. De verkoper waarschuwde mij dat de auto redelijk stug zou zijn, tov van zijn voorganger, maar ik vond er eigenlijk de perfecte balans in tussen comfort en dynamiek. Opnieuw doet hij wat mij betreft wat aan als een Audi A4.
Negatief puntje is zeker het zicht achteruit en de instap op de achterbank. Dit is bij de break nog wel wat beter, maar bij de berline is het toch echt wel even je hoofd intrekken als je in- of uitstapt.
Kortom toch wel een zeer geslaagde auto die Peugeot daar neergezet heeft, wat mij betreft.
Jammer genoeg moet ik met mijn auto ook een paardentrailer trekken, soms ook op een weiland ed, dus moet ik hem voor nu nog even laten passeren als volgende leaser vrees ik. Maar moest ik mijn hart laten spreken, zou ik niet twijfelen vandaag.
Deze auto heeft me al geïntrigeerd vanaf zijn lancering, en ik vind hem nog steeds een streling voor het oog.
In het echt ziet hij er ook echt veel groter uit dan op foto vind ik.
Lekker strakke en leuk sturende auto die mij heeft overtuigd om de volgende jaren mee rond te rijden. Vorige week de SW besteld met de 2.0 160pk diesel.
Nu, zoals zovele anderen was, toch aan het twijfelen om nog over te schakelen naar de 1.6 benzine 180pk. Waarom? Vooral bang dat de restwaarde van de diesel om te janken gaat zijn.. Helaas heeft niemand hier een pasklaar antwoord op.. What should i do? Ter info, ongeveer 25000km/jaar..
Zijn er ondertussen al prijzen bekend voor de plug-in hybride?
Want ik kan daar blijkbaar zo goed als niks van vinden op het net.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Lekker strakke en leuk sturende auto die mij heeft overtuigd om de volgende jaren mee rond te rijden. Vorige week de SW besteld met de 2.0 160pk diesel.
Nu, zoals zovele anderen was, toch aan het twijfelen om nog over te schakelen naar de 1.6 benzine 180pk. Waarom? Vooral bang dat de restwaarde van de diesel om te janken gaat zijn.. Helaas heeft niemand hier een pasklaar antwoord op.. What should i do? Ter info, ongeveer 25000km/jaar..
Ik heb detailberekening op 5j gemaakt. Daarin tel ik aankoopprijs, BIV, jaarlijkse verkeersbelasting en uiteraard de brandstofprijs mee. Geloof 't of niet, maar over 5j gerekend en met mijn km's (32.500) kom ik op wel geteld €1 verschil uit. In 't voordeel van de diesel, moest dat wat uitmaken.
Feilloos is zo een systeem niet. Als die camion zo goed als stil staat en gij hebt het te laat door, dan zal uwe auto wel de remmen nog ff aangrijpen om de impact te beperken, maar ge kunt moeilijk verwachten dat het systeem zo drastisch gaat kunnen ingrijpen dat hij tot stilstand komt. Daarvoor moet hij nog veel verder detecteren en dan gaat ge hele vreemde taferelen krijgen op de baan met auto's die continu remmen voor het minste.
Wss heeft zijn noodrem wel geremd, maar als het snelheidsverschil te groot is, haalt dat volgens mij weinig uit.
Als je een rustige rijder bent zou ik met die km's direct de benzine nemen, rij je iets vlotter dan zou de diesel qua verbruik toch beter moeten meevallen denk ik. Daarnaast ook, doe je die km's hoofdzakelijk op de snelweg of niet ? Veel optrekken , snelheidsveranderingen zal voor de benzine verbruiksgewijs ook negatiever uitvallen dan denk ik.
Systeem is eigenlijk maar bedoeld om voetgangers bij lage snelheden te vrijwaren. Tot ongeveer 50km/h komt hij meestal nog tot een volledige stop bij onverwacht opduiken van een voorwerp. Bij grotere snelheidsverschillen grijpt het mss nog in, maar zeker niet afdoende.
Anders is het natuurlijk als je de adaptive cruise hebt aan staan, maar dan remt hij al veel vroeger af.
Systeem is eigenlijk maar bedoeld om voetgangers bij lage snelheden te vrijwaren. Tot ongeveer 50km/h komt hij meestal nog tot een volledige stop bij onverwacht opduiken van een voorwerp. Bij grotere snelheidsverschillen grijpt het mss nog in, maar zeker niet afdoende.
Anders is het natuurlijk als je de adaptive cruise hebt aan staan, maar dan remt hij al veel vroeger af.
Klopt. Bij hogere snelheden gaat hij enkel de impact verkleinen, maar vermijden gaat onmogelijk zijn.
Op ACC is het ook wel eens opletten, want als de auto voor u uitwijkt en de sensor gaat hem negeren, dan gaat hij het opstakel niet meer op tijd detecteren en hangt ge er ook op. Zo heb ik laatst in de file een Tesla gekust omdat ik op ACC in de file mee reed en de wagen voor mij van rijstrook veranderde en ik heel ff niet oplette.
Ik heb detailberekening op 5j gemaakt. Daarin tel ik aankoopprijs, BIV, jaarlijkse verkeersbelasting en uiteraard de brandstofprijs mee. Geloof 't of niet, maar over 5j gerekend en met mijn km's (32.500) kom ik op wel geteld €1 verschil uit. In 't voordeel van de diesel, moest dat wat uitmaken.
op de franse website staat hij al in de configurator.
Dik over de 50.000 euro dus.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als je een rustige rijder bent zou ik met die km's direct de benzine nemen, rij je iets vlotter dan zou de diesel qua verbruik toch beter moeten meevallen denk ik. Daarnaast ook, doe je die km's hoofdzakelijk op de snelweg of niet ? Veel optrekken , snelheidsveranderingen zal voor de benzine verbruiksgewijs ook negatiever uitvallen dan denk ik.
Tja, dat is een moeilijke he.. Tis niet dat wij de typische peugeot rijders zijn
Comment