Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes A-klasse (2018)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes A-klasse (2018)

World Première live from Amsterdam,

Automatisiertes Fahren und Sprachsteuerung – die Mercedes A-Klasse wird hochmodern. AUTO BILD hat alle Infos, die Motoren und Preise.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Achterkant is wennen, voorzijde zal de nieuwe snuit worden... CLS...
    MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Rode versie is totaal mijn smaak!!

Comment

Knap! Zoals verwacht.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Net de live onthulling gevolgd. Mooi.

Comment

Comment

Comment

lichtblokken zijn mooi

Comment

Comment

DIT IS DE NIEUWE MERCEDES-BENZ A-KLASSE

DOORGAAN OP HET SUCCESVOLLE PAD

De huidige Mercedes-Benz A-klasse legde de door z’n voorgangers ingeslagen koers volledig naast zich neer. Dat is nu anders, maar deze vierde generatie is toch echt helemaal nieuw!

We vergeven het je als je daarvoor twee keer moet kijken, want de huidige 'A' heeft duidelijk als blauwdruk gediend voor de nieuwe. Het bestaande design wordt wel duidelijk strakgetrokken, waarbij van opzij vooral de aan de achterzijde minder afgeronde ruitpartij opvalt. Ook zijn de scherpe vouwen in de flanken minder nadrukkelijk aanwezig. Aan voor- en achterzijde zijn er nieuwe, puntige lichtunits en de grille is bijzonder laag geplaatst.

MBUX
                    Ook het dashboard is voor berijders van de huidige A-klasse een feest der herkenning, al is het maar vanwege het drietal ronde ventilatieroosters in het midden. Toch is de vernieuwingsslag hier niet te missen. Het enkele, wat kleine scherm dat 'los' op het geheel leek te zijn geplaatst, maakt bij duurdere versies plaats voor een enorm, kamerbreed scherm dat zich ogenschijnlijk naadloos uitstrekt tot achter het stuurwiel. Het digitale instrumentarium vormt zo net als in grotere modellen van Mercedes een fraai geheel met het centraal geplaatste infotainmentscherm, dat toegang biedt tot Mercedes' nieuwe MBUX-connectiviteitsmogelijkheden. Dat systeem, dat eerder uitgebreid uit de doeken werd gedaan, debuteert in de A-klasse. Belangrijk nieuws is de mogelijkheid om tegen de auto te praten, waarop de Mercedes zelfstandig een antwoord zou moeten formuleren. Een beetje zoals Google en Apple dat ook kunnen, dus, en Mercedes-Benz wil hiermee dan ook de ervaring van 'een smartphone op wielen' creeëren. Daarnaast is het systeem zelflerend ekan het patronen herkennen, bijvoorbeeld veel gebruikte routes. Met dit soort innovaties, maar ook mooie materialen en bijzondere verlichtingstechnieken wil Mercedes het luxegevoel uit hogere segmenten laten doorvloeien in interieur van het compacte model.

MFA-platform
                    Natuurlijk blijft het niet bij wijzigingen die met het blote oog te zien zijn. Zo staat de A-klasse bijvoorbeeld op een compleet herzien voorwielaangedreven MFA-platform dat voor het eerst wordt toegepast door Mercedes. Deze basis is zowel geschikt voor benzine- en dieselmotoren als (deels) elektrische aandrijflijnen. Bijkomend voordeel is dat de nieuwe A een stuk ruimer is dan z'n voorganger. Op schouderhoogte is het interieur voorin 9 mm breder dan voorheen, terwijl achterpassagiers er zelfs 22 mm bij krijgen. Ook de hoofdruimte gaat erop vooruit, hier is de winst respectievelijk 7 en 8 mm. Daarnaast zou de toegang tot de achterbank eenvoudiger moeten zijn en is de kofferbak met een totaal van 370 liter 29 liter groter dan in de uitgaande A.

Vooralsnog 3 motoren
                    Op motorengebied is er eveneens nieuws te melden. Om te beginnen lanceert Mercedes-Benz een nieuwe 1.4 benzinemotor met cilinderuitschakeling in de A-klasse. Net als veel andere motoren in compacte 'Benzen' is de krachtbron tot stand gekomen in samenwerking met Renault. Het blok levert in de A200 163 pk en 250 Nm en kan worden gecombineerd met een handgeschakelde zesbak of een 7-DTC automaat. In dat laatste geval beschikt de motor over cilinderuitschakeling, wat voor een lager verbruik moet zorgen. Hoger in het gamma staat een nieuwe 2,0-liter grote benzinemotor klaar. Dat blok levert in de A250 224 pk en 350 Nm. Dieselaars kunnen in ieder geval bij Mercedes aankloppen voor een herziene versie van de 1.5-diesel van Renault die ook in het huidige model te vinden is. Met 116 pk en 260 Nm is de A180 d de minst krachtige van het stel.

Dat Mercedes-Benz vasthoudt aan de met de huidige A-klasse ingeslagen koers is niet meer dan logisch, want een sportief georiënteerde hatchback is nu eenmaal de sleutel tot succes in wat met een naar woord het 'premium'-gedeelte van de compacte middenklasse heet. Dat buit Mercedes uit sinds 2012, het jaar waarin de hoge, MPV-achtige A-klasse plaatsmaakte voor het razend populaire huidige model. De Duitsers presenteerden die auto en z'n vierdeurs broertje CLA nadrukkelijk als een manier om zichzelf aan een jeugdiger imago te helpen en daar lijkt het merk aardig in geslaagd te zijn.

Bron: Autoweek

Comment

Precies of je thuis voor je schermt zit.Eens zien hoe dat met de zon op dat scherm gaat zijn.Hoop dat het geen weerspiegelend glas is.

Comment

Mooi!

Comment

Voorkant en interieur is af. Achterkant is wennen, maar niet lelijk.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Wat een lelijk ding, interieur is helemaal verschrikkelijk.
                            Last edited by The Pretender; 03/02/2018, 16:22.
                            There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

Johny interieur. Mercedes nieuwe stijl nu al een aantal jaren. Jammer want tot voor kort maakten ze nog stijlvolle klasse.

Comment

Binnenin kan ik hem nog wel smaken (al hoewel, dat tegen het dashboard gekleeft scherm) maar vind een Renault Megane RS mooier.
                                Last edited by Metaxa; 03/02/2018, 02:20.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

close up binnen en buiten

Comment

Hoe lelijk ik het iPadachtige scherm in het vorige model vond, ik moet nu bekennen dat de designers hier de bal mooi hebben teruggeslagen.
                                    Mijn kritiek valt gewoon weg, het enig waarin ik blijf niet zozeer geloven op onze hobbelige wegen is een touchscreen onderweg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                      Binnenin kan ik hem nog wel smaken (al hoewel, dat tegen het dashboard gekleeft scherm) maar vind een Renault Megane RS mooier.
                                      Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar ik ga akkoord. Die nieuwe RS is echt knap. Dat hebben ze bij Renault goed gedaan! Dat interieur met dat opgeplakt scherm in de Merc... afschuwelijk, ik zou het daarom alleen al nooit kopen.
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mooie achterkant, voorkant kan ik ook wel gewoon worden maar dat dashboard vind niet echt mooi. Te minimalistisch voor mij, gezelligheid is ver te zoeken en net dat vind ik belangrijk in een auto. Instappen moet een soort van thuiskomen zijn...

Comment

Working...
                                        X